Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn TV aan de muur te hangen met een wandbeugel (hoogstwaarschijnlijk ook van Vogels). De kabels zouden in een kabelkolom van Vogels terecht moeten komen. Die wordt standaard met één setje draagarmen geleverd.

Op zijn site specifieert Vogels evenwel dat de draagarmen maximum 10 kg per setje armen mag dragen. Idealiter had ik daar graag een receiver opgezet (wat waarschijnlijk de Yamaha RX-V1071 wordt, en opgegeven gewicht is ~15 kg).

Kan ik het risico nemen? Heb al wat doorgenomen aan topics hier op GoT, het merk lijkt een degelijke reputatie te hebben, en ik neem aan dat elke zichzelf respecterende fabrikant wat marges in zijn specificaties inbouwt. Maar ik heb natuurlijk liever niet dat mijn receiver tegen de grond knalt :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:25

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Na alleen naar een afbeelding ervan te gekeken te hebben: Kan je niet twee setjes armen onder elkaar monteren zodat ze elkaar ondersteunen? Waarschijnlijk is het niet zo efficiënt dat ze 20kg aankunnen maar vast wel meer dan de initiële 10kg.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 10:11
ik zou het niet durven, als je bij die link op mounting instruction klikt zie je dat er per arm maar 2 schroefjes zitten. miss dat je er zelf wat extra bouten/moertjes op kan fabriceren. maar zo alleen op de 2 steunen zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ok

@ Nextron: daar heb ik ook aan zitten denken. De site van Vogels vermeldt dat de 'kabelkom' zoals dat blijkbaar noemt van 64 cm hoog max. 3 stel armen kan dragen. Of dat gaat over het maximum gewicht dat de totale constructie dan draagt of met iets anders te maken heeft is niet duidelijk. De langere variant (95 cm) kan max. 4 sets dragen. De foto's op de site maken niet helemaal duidelijk hoe de sets armen uit mekaar gemonteerd moeten/kunnen worden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden: heb Vogels gemaild, 15 kg is geen probleem zeggen ze (receiver staat hier ook al een week ofzo en is nog niet naar beneden gevallen :P). Het is blijkbaar wel zo dat de verzekering maar 10 kg dekt.