Remote inloggen met Citrix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight1986
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10-2022
Hallo Allemaal,

Ik heb nog niet zoveel ervaring met dingen posten op een forum dus doe ik wat fout doormiddel van dingen vergeten neer te zetten of iets anders. of heb je tips laat het even weten.

Nu mijn vraag: Ik ben bezig om in te loggen met een Rsa token als ik dit doe op een pc met windows werkt alles.
Nu wil ik het natuurlijk ook op mijn mac werkend hebben.
Ik kom alleen het volgende probleem tegen :
Sorry, the connection to the server " ip adres ":1494 was broken
Deze melding komt zodra ik door de portal heen ben en Citrix de verbinding wil maken naar de juiste omgeving.

Wat ik al gedaan heb is:

Zorgen dat mijn mac geen updates meer heeft alles is bijgewerkt.
De Citrix client opnieuw gedownload en geïnstalleerd ( http://www.citrix.com/Eng...productID=186&c1=ost12726 )
Firewall uitgezet en Citrix bij de uitzonderingen toegevoegd.
Een andere mac geprobeerd
Gebeld met de apple support en helaas weten hun het ook niet.

Weten jullie nog iets wat ik kan proberen of heeft iemand een oplossing
Alvast bedankt voor alle hulp en het meedenken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Misschien werkt de citrix server niet met een Mac citrix client?
Bij ons op het werk is het spul erg kieskeurig namelijk.

Anders probeer je Windows virtueel op te zetten op je Mac en probeer je het dan nog eens.

[ Voor 27% gewijzigd door Quad op 18-04-2012 18:47 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight1986
Quad schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:46:
Misschien werkt de citrix server niet met een Mac citrix client?
Bij ons op het werk is het spul erg kieskeurig namelijk.

Anders probeer je Windows virtueel op te zetten op je Mac en probeer je het dan nog eens.
Ik ga dit even proberen bedankt voor de tip en ga morgen even op mijn werk navragen hoe dat zit met de citrix server

Edit : Update ik heb windows virtueel geïnstalleerd en daar werkt het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Dwight1986 op 19-04-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight1986
Ik heb het opgelost het probleem zat in java.

Dit topic kan gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

En wat was dan de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight1986
Op de site van java staat dat je OSX moet updaten op java updates te krijgen dat klopt.
Alleen bij hulp programma's staat ook nog een applicatie java voorkeuren en toen ik dit wou opstarten moest ik toch nog wat installeren ( terwijl java al werkte ) en dat heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dat klinkt alsof java helemaal niet geinstalleerd was eerlijk gezegd. Hoe wist je zo zeker dat het werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight1986
Het werkte nog steeds niet terwijl ik via parallels windows 7 en ubuntu had draaien en daar werkte het wel.
Daarna had ik mijn mbp opnieuw geïnstalleerd ( clean install ) en ik had osx geupdate en citrix gedownload.
Het werkte nog steeds niet, toen ik op het internet nog wat verder gaan lezen en toen kwam ik dat verhaal tegen over java voorkeuren en ik klikte dat aan moest wat installeren en het werkte direct.
Verder had ik al gekeken naar poorten op mijn router en had de firewall uitgezet en dingen daar aangepast.
Daarna heb ik nog getest op een andere mac en het werkte ook.

Wel raar dat op de site van java staat dat je osx moet updaten en dat is alles. Het leek er inderdaad op dat java niet werkte alleen ik kon wel dingen met java openen voordat ik dit gedaan had.

( http://www.java.com/nl/download/faq/java_mac.xml )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 22:52
Vind toevallig dit topic, heb precies dezelfde foutmelding (Sorry, the connection to the server " ip adres ":1494 was broken).

Echter, tegenwoordig zit er geen java meer in de hulpprogramma's. Ik krijg het dus niet voor elkaar. Iemand nog een andere oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je kunt Java gewoon bij Oracle zelf downloaden :)

Launching containers into space

• dcl!
Jawel, maar ik hou dus die foutmelding. Dacht, na dit topic gelezen te hebben, dat de oplossing zou zijn via hulpprogramma's>de applicatie "java voorkeuren" (en dan wordt er dus ook nog "iets" opgehaald) echter die oplossing is niet meer mogelijk.

Heb gisteren ook nog via allerlei gezoek op google van alles geprobeerd wat niet hielp, oa oude java er weer op, daarna toch maar weer de nieuwste, niets helpt.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 17:16
Benader je Citrix intern of extern? Middels published applications of published desktops? Wordt er een certificaat verwacht of geeist in de client cq webinterface?

U+

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die foutmelding krijg je als je probeert een published app of desktop remote te benaderen vanaf internet. Als je organisatie poort 1494 niet open heeft op de firewall kom je er niet bij. De oplossing is dan eigenlijk het installeren van een SSL oplossing zoals Citrix Access Gateway. Deze transporteert het ICA protocol van poort 1494 over HTTPS (poort 443) zodat je niet meer tegen dit probleem oploopt en bovendien nog maar 1 poort open hoeft te zetten op de firewall van je bedrijf.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dcl!
Extern. Inmiddels laptop meegenomen naar de helpdesk bij ons en alles met citrix er af gegooid, en opnieuw geinstalleerd. De oudere versie, want die geeft minder problemen (volgens helpdesk) dus de nieuwere versie heb ik via uninstall verwijderd.

Vervolgens in de browser pop ups toestaan aangezet, en bij aanloggen moest er ook nog iets van java worden binnengehaald en het werkte.

Ben nu thuis kunnen aanloggen en in afdelingsprogramma kunnen werken, bij werken in Outlook klapte de boel er na beantwoorden van 2 mailtjes uit en ik kom nergens meer bij, maar ik vermoed eigenlijk dat ze met onderhoud bezig zijn, zal het morgenochtend wel even navragen.

Bedankt voor de tips en suggesties, ik bewaar dit topic wel. Maar het probleem zat dus (gelukkig) niet in de poorten.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 17:16
Heb je Citrix extern beschikbaar zonder Citrix Access Gateway? Freaky shit. Dat de beheerder dat toelaat joh. Voor een kleine 800 euro excl. certificaat heb je de CAG al. Geeft meer mogelijkheden en 1000x veiliger.

U+

Pagina: 1