iPhone voor 6 maanden overbruggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Beste allemaal,

Verhaal
Mijn iPhone 3GS is van de week op wonderbaarlijke wijze kapot gegaan doordat hij op de rand van een autodeur was blijven liggen die ik dicht sloeg. Na een krakend geluid vreesde ik al het ergste en inderdaad kaduuk. Raar verhaal voor de voorzichtige ik, maarja kan gebeuren.

Het toestel was uit december 2009 met een 2 jarig contract (110 euro en 30 euro/mnd). Dit heb ik december 2011 met een jaar sim only (15 euro/mnd) verlengt omdat ik het prima vond gaan en de upgrade naar de 4S het niet echt waard vond. Nog geen week na de verlenging viel het volumeknopje er al uit, en nu heb ik hem deze week dus volledig kapot laten gaan. Goede les om volgende keer denk ik gewoon na 2 jaar weer een toestel te nemen.

Vraag
Maar nu zit ik dus met het probleem dat ik waarschijnlijk nog zo'n 6/7 maanden moet wachten tot de nieuwe iPhone uit komt. Dat wil ik minimaal doen met een iPhone 3GS of een 4 of een 4S. De vraag is wat het goedkoopste is omdat een iPhone nog redelijk lang zijn waarde houdt.
Is het nog steeds het goedkoopste om nu een gebruikte iPhone 3GS tweedehands voor zo'n 200 euro te kopen en dan over 7 maanden te verkopen voor iets van 100 of zal deze sneller minder waard worden omdat het mogelijk is dat hij dan niet meer ondersteund wordt door een nieuw IOS.
Of zou het ook mogelijk zijn om nu een nieuwe iPhone 4S te kopen voor 550 oid en die te verkopen voor iets van 350 over 7 maanden?

TL;DR: wat is de best manier om 7 maanden met minimaal een gebruikte iPhone 3GS en maximaal een nieuwe iPhone 4S te overbruggen met het minste verlies?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon je dicht in de buurt van Amsterdam ?

Dan zou ik namelijk langs de Apple Store gaan. Het scherm kunnen ze daar vervangen voor een X bedrag ( precies hoeveel weet ik niet ). En anders doen ze een Swap ( Nemen oude in, en tegen X bedrag krijg je een nieuwe versie van het toestel wat jij hebt ingeleverd ). Hoeveel die kosten zijn weet ik ook niet precies.

Het is niet zo bij de Apple Store, dat je door kan upgrade van 3G of dergelijk naar een nieuwer model.

Succes i.i.g.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:08
Heb net de 3GS van mn vriendin verkocht voor €150, had een mooie oplossing geweest. Als ik jou was zou ik proberen een goede iPhone 4 of 4S tweedehands te kopen. Deze zijn het meest waardevast denk ik de komende tijd, zeker als je een goede deal kan maken.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Je hebt ook verschillende iPhone-fix winkels die voor een (lager) bedrag je telefoon weer compleet kunnen repareren. Denk dat je dat minder kost dan die eerder aangehaalde €150,-
Succes!

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als alleen het glas stuk is, dan zou je deze kunnen vervangen voor rond de 80 euro (voor 1 zijde). Er zijn genoeg zaakjes die dit voor je kunnen doen. :) Het wodt natuurlijk een ander verhaal als de gehele iPhone in tweeen ligt. :(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 19:39
digitizer vervang ik voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Niet online
Denk niet dat hij nog gemaakt kan worden. Maar weet het niet zeker. Het was een behoorlijk ferme tik.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pw8vO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7OOwU.jpg

Zou het kunnen dat de interne componenten dan nog intact zijn? Volgens mij is de behuizing zelf aan de achterkant niet echt veranderd. En word bij het maken van een scherm en glasplaat ook weer zo'n metalen rand erbij gezet? Vrees dat dat duurder gaat worden dan een tweedehandsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 21:37
Dat zal inderdaad een duur verhaal worden om te repareren, als het moederbord nog intact is.

Wat ik zo zie is je glas (digitizer) EN je LCD defect (vlekken in de LCD).

Als je die beide vervangt wordt normaal gesproken de zilveren rand niet mee vervangen, die is onderdeel van de achterkant.

Als je al die onderdelen vervangt kom je een behoorlijk eind in de richting van een 2e handde 3GS inderdaad ben ik bang...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Niet online
Precies. Dat moet het dan maar worden. Voor 200 een iPhone 3GS moet wel lukken. Dan zie ik eind van het jaar wel of het het nog waard is om te verkopen of hem gewoon als reserve te houden. Ik zag vorige week trouwens ergens dat ik zelfs nog 25 euro kan krijgen voor een kapotte telefoon. Hoop dat het klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
€90,- nieuwe achterkant, LCD en digitizer.

zolang je logicboard maar heel is, dan is het allemaal goed te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Niet online
Hoe kom je aan die 90 euro? Op de meeste site's kost het ongeveer 60 euro per onderdeel. Dus dan gaan we meer richting het dubbele. Ik ga het niet zelf doen, want dan valt hij een dag later weer uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
dat zijn mijn prijzen, ik repareer idevices.
Pagina: 1