Door een defecte router, gisteren een reserve router van Type Sitecom WL342 versie 1 001 in gebruik genomen als router. Maar wat blijkt: de NAT-settings zijn daar zo erg actief, dat het me maar niet lukt om aan port forwarding te doen. Nu is het opvallend dat het hier "special apps" heet, terwijl het in een latere versie van deze router ook een tab voor port forwarding betreft.
Ik heb gepoogd het onderstaande te realiseren, zoals aangeraden door voipbuster, maar kan bijv geen range bij de from-port aangeven:
UDP 5060
UDP 11113
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920
Klik op de onderstaande afbeelding voor de grotere versie:

Om deze manier lukt het de fritzbox die er achter wel om te bellen, maar vervolgens hoort de andere kant van de lijn niks! Zelfs de fritzbox bombarderen tot DMZ-host heeft geen resultaat.
Nog wanhopiger: NAT en Firewall uit: dan heb je totaal geen internetverbinding meer.
Weet iemand raad met deze warrige router?
Overigens is in het grote port forwarding topic (en de link naar de router settings) over deze bewuste router icm voip niets te vinden wat kon helpen.
HELP! Bedankt voor de evt hulp.
Ik heb gepoogd het onderstaande te realiseren, zoals aangeraden door voipbuster, maar kan bijv geen range bij de from-port aangeven:
UDP 5060
UDP 11113
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920
Klik op de onderstaande afbeelding voor de grotere versie:

Om deze manier lukt het de fritzbox die er achter wel om te bellen, maar vervolgens hoort de andere kant van de lijn niks! Zelfs de fritzbox bombarderen tot DMZ-host heeft geen resultaat.
Nog wanhopiger: NAT en Firewall uit: dan heb je totaal geen internetverbinding meer.
Weet iemand raad met deze warrige router?
Overigens is in het grote port forwarding topic (en de link naar de router settings) over deze bewuste router icm voip niets te vinden wat kon helpen.
HELP! Bedankt voor de evt hulp.
<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>