Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC 2012

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

• Arjan.K
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-03 20:50
Zal mij even voorstellen. Ik ben arjan uit kampen (overijssel) en ben 37 jaar. Kom al een geruime tijd op tweakers maar nooit een account aangemaakt.

Ik wil een nieuwe pc samen stellen, waar ik een aantal jaren gebruik van wil maken!!

Uiteraard heb ik een budget en dat zit tussen de €700 a €800

Ik ben niet een die hard gamer, maar wil zeker een spelletje kunnen spellen op zijn tijd, vandaar ook een midden klasse videokaart.

Ik wil qua cpu er zoveel mogelijk uithalen en het lijkt me leuk om het lichtelijk wat over te kunnen clocken, kunt geld maar 1x uitgeven.

Naar vele reviews te hebben gezelen op erkende sites, ben ik tot een samenstelling gekomen en ik heb hier wat vragen over.

inventaris: PC01 2012 Kan iemand mij even helpen hoe ik mijn wenslijst op de juiste manier kan posten, kom hier even niet uit thanks ;)

1.) Is het board geschikt om lichtelijk wat te over clocken?
Ik heb het board gekozen omdat het goed uit de reviews komt en pci sloten heeft voor mijn geluidskaart en veel bang voor de buck geeft en mij de mogelijkheid geeft om op een later moment de cpu te vervangen voor een ivy bridge cpu

2.) De Corsair Carbide 300R heb ik gekozen omdat die betaalbaar is, ruimte geeft voor lange videokaarten, stoffilters heeft, goede kabelmanagement heeft, redelijk compact is en prettig werkt qua inbouwen.

De voeding die er in komt is een Nexus RX-5300 Modular 530W omdat deze modulair is en goed in mijn budget past en goede reviews krijgd.

Zijn de kabels lang genoeg van deze voeding om alles netjes weg te werken (hier las ik namelijk wat over op het net) en zijn er andere alternatieven in deze prijs klasse?

3.) De SSD die ik gekozen heb is een mid range schijfje die word aangeraden op een erkende site. Als je zoekt op (Best SSDs for ~£150: Performance Alternative 128 GB) kom je uit op deze site.

Laat ik erbij zeggen ik ben absoluut niet thuis in de ssd wereld en moet het echt van een review hebben of advies van jullie. Wel graag in de zelfde prijs klasse!!

4.) De videokaart wordt een ATI 6870 naar wat reviews gelezen te hebben kwam XFX goed uit de test omdat deze snel en weinig geluid produceerde, dit laatste is voor mij belangrijk.

Graag hier advies of ik dit merk moet nemen of een ander merk. Ik lees namelijk minder goede berichten over MSI R6870-2PM2D1GD5/OC

Misschien een sapphire nemen?

Hier een paar comments van gebruikers over de msi versie!!

Niet zo heel tevreden over deze kaart. Prestaties zijn zoals verwacht (in deze prijsklasse dik in orde), maar de fan is nogal luidruchtig en de kaart wordt behoorlijk warm. Loopt regelmatig op tot een dikke 70 graden. Wilde in eerste instantie er op de korte termijn een 2e naast zetten, maar heb ik nu dus m'n bedenkingen over. Misschien toch maar wachten op de nieuwe nvidea's of afwachten hoe de 7870 gaat presteren hoewel ik me niet kan voorstellen dat dat een erg groot prestatieverschil gaat maken...

Erg goed kaartje, speel bf3 ermee op ultra zonder enige haperingen, met een core i5 2500k 12gb geil 1600mhz, en een asrock extreme 4 gen 3. Vind hem echt niet zodanig slecht dat ik hem 2 sterren geef, al hoewel de fan luid is (wat ook wel weer meevalt aangezien hij de heletijd op 40% draait) en me koelfin van me koeler zomaar afbrak toen ik hem 100% liet draaien om te kijken hoe snel hij afkoelt. Maar dat weer ff vast gelijmd (goed) en voor deze prijs een erg fijn kaartje.

Prestaties zijn goed en ook exact wat ik er van hoopte. Probleem ondertussen is dat nu blijkt dat er geen stabiele drivers zijn en om het nog erger te maken crashed de kaart van tijd tot tijd waardoor je scherm of geel, groen, grijs etc wordt, zie het als een soort van strepen spel over je gehele scherm. Enige optie is reboot en wachten tot de kaart het weer begeeft. Heb de kaart al in 2 pc's gezet om te kijken of het aan het systeem ligt, maar na testen ligt het echt aan deze kaart. Heb al zo lang ik me kan herinneren ATI in gebruik, maar begin nu toch te twijfelen. Mailtje gestuurd naar Alternate en afwachten wat er gebeurd.

Denk dat ik het zo wel heb samen gevat, als ik nog vragen heb zal ik die zeker vermelden!!

Alvast bedankt :)

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Welkom op het forum!

Als eerste tip, plaats jouw hele bericht in het topic waar dit soort vragen horen: [BBG aanschaf] Gamesysteem

Hier kunnen andere tweakers inhoudelijk op je post ingaan.

Geef in je post antwoord op de volgende vragen:

1. Wat mag het systeem gaan kosten?
2. Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor, toetsenbord, muis, enz.) Bij een monitor is het type of in ieder geval het noemen van de resolutie wel handig.
3. Wat denk je allemaal nodig te hebben?
4. Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
5. Wat voor soort gamer ben je?

Dit draadje zal ongetwijfeld snel op slot gaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Omni op 18-04-2012 15:02 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Arjan.K
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-03 20:50
Vriendelijk bedankt voor de info ik zal dit even aanpassen en dan kan deze verwijderd/opslot.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Prima, bij deze :)

Dit topic is gesloten.