Hoe kom ik aan extra INTERNE moederbord-usb poorten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Ik ga binnenkort een PC bouwen, deze:
wenslijst: Game PC
En loop tegen een probleem aan. In de kast zelf zitten 4 usb 2.0 poorten, en 2 usb 3.0 poorten. Verder sluit ik een cardreader aan, die gebruikt 1 interne usb connector, en daarnaast sluit in een IMON VFD aan, ook die gebruikt 1 connector. Totaal heb ik dus 4 usb 2.0 connectors nodig als ik het goed zie. Maar mijn moederbord heeft 2 usb 2.0 connectors (4 poorten dus) en 2 usb 3.0 connectors. Ik komt dus 2 poorten te kort, die ook nog eens beiden een eigen connector nodig hebben, voor zover ik kan zien.
Klopt dit alles? Zoja wat kan ik hier aan doen. Ik kan NERGENS PCI naar interne usb vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet er een interne USBhub in. Zoiets als http://www.informatique.n...iu01-interne-usb-hub.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Geld bij deze hub ook dat de snelheid van de aangesloten media onderling verdeeld word?

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Het bestaat dus toch! Al 2 bekende computerzaken gebeld die vertelde mij dat het niet bestaat. Maar dmv deze zou ik dus 5 extra mobo poorten hebben. Maar wat is dan de bedoeling van dat ding? Aangezien hij op een usb poort word aangesloten, dan moet je m zelf maar ergens in de kast plakken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Ook mooi, maar er zit maar 1 header op. Net niet genoeg (waarschijnlijk)
Denk dat ik voor die hub van NZXT ga, vraag me alleen wel af wat de bedoeling is qua plaatsing van dat ding, ga hem toch zeker niet los in de kast leggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Dit is een PCI kaartje, het mobo van de TS heeft enkel PCI-E slots aan boord.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Denk dat ik gewoon voor die hub ga, heb ff de fabrikant gemaild of de snelheid gesplit word bij aansluiten van meerde poorten, want als dat zo is is het niet nuttig voor mij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Big Womly schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:10:
[...]

Dit is een PCI kaartje, het mobo van de TS heeft enkel PCI-E slots aan boord.
Ok, niet gezien, pci-e kaartjes met interne usb headers zijn er ook wel

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Als iemand een PCI-E kaart met minimaal 2 headers kan vinden, zou dat geweldig zijn. Maar volgens mij bestaan die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Robin198 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:12:
Denk dat ik gewoon voor die hub ga, heb ff de fabrikant gemaild of de snelheid gesplit word bij aansluiten van meerde poorten, want als dat zo is is het niet nuttig voor mij denk ik.
Ja, dat gebeurt. Maar dat is logisch, USB is een bus, dat dat heb je sowieso (ook met de roothubs op je moederbord zelf). Je zit op max 480Mb/s en dat deel je over alle aangesloten apparaten. Dat doet iedere hub trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het kan niet anders. Aangezien je maar een USB verbinding hebt met de computer kan het niet zo zijn dat de aangesloten apparaten samen meer gebruiken dan die ene verbinding aankan.

-spuit 11-

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Snelheid wordt _ALTIJD_ 'gesplitst' bij meer poorten.

Je hebt nu eenmaal (bij USB 2.0) maar 480 mbit, als je daar 1 apparaat aan hangt kan dat apparaat de volle 480 mbit gebruiken, maar als je er een 2e apparaat bij hangt moeten ze die beschikbare bandbreedte delen; je uplink wordt niet op magische manier ineens 960 mbit :)

Als je echter een muis aansluit (die 1 mbit gebruikt) dan kan je externe harde schijf wel gewoon 479mbit gebruiken natuurlijk.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Dus als ik een PCI express kaart vind met 2 headers, dan leveren beide headers wel gewoon 480mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Paul schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:17:
[...]
Als je echter een muis aansluit (die 1 mbit gebruikt) dan kan je externe harde schijf wel gewoon 479mbit gebruiken natuurlijk.
Is dit permanent?
Stel nu dat je 2 HDD's aansluit. Als er naar de ene schijf niet wordt geschreven of van wordt gelezen, blijft die andere dan nog steeds op 240Mb, of schakelt die dan naar 480Mb?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor zo ver ik weet reserveert een USB poort geen of heel weinig bandbreedte, dus krijgt de ene schijf wel (bijna) de volledige bandbreedte ter zijner beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Het werkt echt exact hetzelfde als je internetverbinding; als je aan het gamen bent en je broertje gaat films downloaden waardoor je game gaat laggen, blijf je dan laggen als je je broertje op zijn donder geeft zodat hij stopt met downloaden? Of kun je dan ineens weer fatsoenlijk gamen?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Paul schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:33:
Het werkt echt exact hetzelfde als je internetverbinding; als je aan het gamen bent en je broertje gaat films downloaden waardoor je game gaat laggen, blijf je dan laggen als je je broertje op zijn donder geeft zodat hij stopt met downloaden? Of kun je dan ineens weer fatsoenlijk gamen?
Heb geen broertje gelukkig.
Maar nogmaals, als ik dus een PCIe kaart vind met daarop 2 usb 2.0 headers, dan hebben die beide de volledige snelheid, toch?

Nu nog dat vinden, lijkt een onmogelijke taak maar ik doe me best..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ligt eraan wat je met 'beiden de volledige snelheid' bedoelt.

Beiden kunnen theoretisch de 480 mbit halen, maar niet tegelijkertijd. Als de ene bezig is blijft er minder over voor de andere, maar als die ene klaar is kan daarna die andere wel met volle snelheid aan de gang.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Paul schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:38:
Ligt eraan wat je met 'beiden de volledige snelheid' bedoelt.

Beiden kunnen theoretisch de 480 mbit halen, maar niet tegelijkertijd. Als de ene bezig is blijft er minder over voor de andere, maar als die ene klaar is kan daarna die andere wel met volle snelheid aan de gang.
WTF, dat is vaag, dus ookal kan PCIe veel meer aan dan dat, als je 2 headers op 1 kaart hebt, kan je alsnog maar 480mb totaal gebruiken? Lijkt me erg onlogisch, een moederbord met 2 usb headers split toch ook niet de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

PCI-e USB controllers staan er in elk geval verschillende van in de Pricewatch:
http://tweakers.net/price...j_QCUPCSqdYmWWq9SUHI0xvgE

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Komt omdat die 2 headers dan weer samen aan 1 controller hangen met als bottleneck dat die maar een bus van 480Mb/s moeten delen. Maar goed, je kan je ook afvragen of het nuttig is dat je zo veel snelheid wilt op de USB 2.0 bus. Heb je überhaupt al zo veel USB apparaten dat je alle poorten in je kast aan moet sluiten. En zo ja, is het zo erg dat een aantal achter een hub zitten? Dingen als muizen, toetsenborden en printers laten toch nog meeeeeeer dan genoeg ruimte over. En voor de echte snelheid, tja, je hebt ook een berg usb 3.0 poorten... (Waar je ook je 2.0 rommel in kan drukken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ah, je bedoelt de root hub. Geen idee eigenlijk, aangezien het ding ook 'hub' heet ga ik er eigenlijk vanuit dat de bandbreedte op alle aansluitingen op die hub gedeeld moet worden.

Of iedere aansluiting zijn eigen root hub heeft verschilt denk ik per kaart.

Maar dan nog, waar denk je al die gigabits (tegelijkertijd) voor nodig te hebben? Zo spannend zijn een kaartlezer en een VFD niet bij mijn weten :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Orion84 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:47:
PCI-e USB controllers staan er in elk geval verschillende van in de Pricewatch:
http://tweakers.net/price...j_QCUPCSqdYmWWq9SUHI0xvgE
Maar niet 1 met 2 interne headers voor zover ik kan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Ik moet 2 HEADERS hebben, niet poorten, en daarnaast usb 2.0, niet 3.0 (headers van 3.0 zijn anders dan van 2.0)

Weet iemand of er een een PCIe kaart bestaat met 2 interne USB2.0 headers?

[ Voor 9% gewijzigd door Robin198 op 18-04-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Robin198 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:10:
[...]

Ook mooi, maar er zit maar 1 header op. Net niet genoeg (waarschijnlijk)
Denk dat ik voor die hub van NZXT ga, vraag me alleen wel af wat de bedoeling is qua plaatsing van dat ding, ga hem toch zeker niet los in de kast leggen :/
+ dat newegg niet shipped naar NL

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Robin198 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:39:
[...]

WTF, dat is vaag, dus ookal kan PCIe veel meer aan dan dat, als je 2 headers op 1 kaart hebt, kan je alsnog maar 480mb totaal gebruiken? Lijkt me erg onlogisch, een moederbord met 2 usb headers split toch ook niet de snelheid?
USB is een bus, dus die snelheid wordt daarover verdeeld. Dat is nu eenmaal hoe USB in elkaar zit. Als je een losse controller gaat gebruiken heeft die natuurlijk ook de volledige 480Mb (minus overhead, dat zo'n 200Mb is vaak). Dat een enkele PCIe lane al meer bandbreedte heeft doet daar niets aan af natuurlijk, de controller moet het zelf ook al aankunnen.
Robin198 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:00:
[...]

Ik moet 2 HEADERS hebben, niet poorten, en daarnaast usb 2.0, niet 3.0 (headers van 3.0 zijn anders dan van 2.0)
Die headers kun je ompinnen mocht je dat echt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
PFFF wat ik wil (PCIe kaart met 2 2.0 headers) bestaat blijkbaar niet, dus ga wel gewoon voor die interne hub, dan maar wat snelheidsverlies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat snelheidsverlies heb je nu ook hoor. Daar hoef je je dus echt niet druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
TERW_DAN schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:22:
Dat snelheidsverlies heb je nu ook hoor. Daar hoef je je dus echt niet druk om te maken.
Toch snap ik dat niet helemaal. Wil jullie best geloven, maar als een PCIe kaart 2 headers heeft, is het voor mij toch echt logischer dat elke header zijn eigen 480mb heeft.
Een mobo die 2 headers heeft, levert namelijk toch ook gewoon elke header een eigen 480mb aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
...als beiden een eigen root hub hebben.

Heb je het getest?

Sowieso, wat wil je allemaal aansluiten dat je het verschil gaat merken?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Precies, als die roothubs er zijn dan is dat geen probleem, maar alles wat daaraan hangt moet delen (het is immers een bus). Dus als jij een PCIe kaart hebt met daarop 2 headers, die gewoon met een hub aan elkaar zitten, dan blijf je gewoon 480Mb/s houden over alle poorten, niet per poort. Wil je dat dan moet je kijken naar Firewire of eSATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Probleem is opgelost, ik ga het anders doen:

4 kast USB2 poorten direct in mobo.
2 kast USB3 poorten direct in mobo.
cardreader intern USB3 direct in mobo.
IMON VFD zit een kabel bij om hem om te zetten naar extern usb, dus die sluit ik aan, en vervolgens bouw ik dit in:
pricewatch: Delock I/O PCI-Express USB 3.0 (89301)
Daar sluit ik dus de IMON intern op aan, en alles is opgelost :D

Moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik al dit voorwerk doe, als ik alles gewoon had gekocht en er later achter kwam dat het niet past had ik errug gebaald.

Hier mag een slotje op ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Robin198 op 18-04-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
WACHT! Toch nog geen slotje :P
Is het ene probleem opgelost, komt het andere probleem alweer om de hoek kijken.
Zoals eerder gezegd, ga ik een IMON VFD aansluiten. Daar kan je oa de pc mee aan/uit zetten.
Dat levert gelijk 2 problemen op:
1: bij de IMON zit een kabel, die moet je aansluiten tussen de main voeding kabel en het moederbord, daar zit dan een kleine splittende kabel in, die de IMON voed, opzich logisch, zo heeft hij altijd stroom. Maar dat ding is ten eerste ontzettend lelijk, en ten 2e vertrouw ik dit third party merk niet zo om de belangrijkste kabel van mijn pc te voorzien. Dus ik vraag me nu het volgende af:
Bestaat er een ander (bekend) merk kabel, dat hetzelfde doet? Dus main voeding naar moederbord verlengen en splitten naar 3pin?
2: de IMON moet aangesloten worden op de pwrswitch op het moederbord. Dat is leuk natuurlijk, maar dan werkt de normale knop niet meer, aangezien er maar 1 zon connecter is. Dus bestaat er misschien een splitter, zodat de normale knop EN de IMON op 1 pwrswitch connector kunnen? Ik wil niet afhankelijk zijn van dat ding, en wil echt de normale knop af en toe nog kunnen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik zo naar het plaatje kijk is het een proprietary kabel die eraan hangt, daar ga je niet zomaar een vervangen voor kunnen vinden. Zelf solderen is een mogelijkhied, aar de vraag is natuurlijk in hoeverre dat betrouwbaarder is dan wat je nu hebt.

Wat je kunt doen voor de powerswitch is beide kabels op 1 header solderen. Als je maar ergens kortsluiting maakt om het systeem aan te zetten is het prima. Op die manier heb ik vaker meerdere powerbuttons aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
TERW_DAN schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:51:
Als ik zo naar het plaatje kijk is het een proprietary kabel die eraan hangt, daar ga je niet zomaar een vervangen voor kunnen vinden. Zelf solderen is een mogelijkhied, aar de vraag is natuurlijk in hoeverre dat betrouwbaarder is dan wat je nu hebt.

Wat je kunt doen voor de powerswitch is beide kabels op 1 header solderen. Als je maar ergens kortsluiting maakt om het systeem aan te zetten is het prima. Op die manier heb ik vaker meerdere powerbuttons aangesloten.
1 BALEN. Ik vertrouw IMON echt niet voor de belangrijkste kabel van een €3000+ systeem. misschien moet ik die er anders maar gewoon niet in doen..
2: Dat is gewoon veilig als ik dat zelf doe? Er bestaan verder geen switches ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom vertrouw je dat ding dan niet? Wat kan er fout gaan aan een kabel?

En ik heb er nog nooit een switch voor gezien (misschien in een vage OEMbak ofzo), maar iig nooit los in de winkel. Zelf maken is simpel, en er kan niet veel mis mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Tja, het is toch wel een flinke pc he, en dan zon kabeltje die gratis bij zon redelijk goedkoop apparaat is..

Nou dat word zelf solderen danmaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom zou zelf solderen beter zijn dan een meegeleverde kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
TERW_DAN schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:22:
Waarom zou zelf solderen beter zijn dan een meegeleverde kabel?
Nee, zelf solderen gaat over het switch gedeelte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ow zo.

Maar nog steeds snap ik niet waarom je die kabel niet vertrouwd eigenlijk. Zoveel kan daar niet aan fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Tja, het is een apparaat van 40 euro, waar die kabel gratis bij zit. De pc zelf is 3000+ euro en ik wil gewoon geen risico's nemen. Maar heb geen keus denk ik. Zal eens kijken wat ik er voor zwarts omheen kan doen, want het is nu gewoon allemaal verschillende kleuren draadjes, errug lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mjah, de kabels die aan je voeding zitten worden ook geproduceerd door de goedkoopste kabelbakker in China waarschijnlijk. Dus tenzij het hele dunne kabeltjes zijn is het gewoon dezelfde kwaliteit kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
was zelf die atx+3p kwijt
en kon hem eerst niet vinden op ebay of waar dan ook
uiteindelijk heeft de vorige eigenaar hem terug gevonden
naar de 3p is redelijk essentieel voor je vfd (anders doet hij het niet)

zelf ook naar alternatieven gezocht dus ook adapter voor dat kabeltje
maar helaas niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Dat probleem is allang opgelost :P

Ik heb nog nooit een computer gebouwd, maar je kan toch voor de lelijke kabels van die zwarte hoezen kopen die je dan met een soldeerbout strak maakt ofzo? 0,0 ervaring dus, maar wat moet ik hebben om die grote mobo kabel zwart te krijgen ipv 20 kleurtjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Beetje rondklikken in http://tweakers.net/price...n-sleeves-en-binders.html en dan denk ik vast wel dat je iets vind (cablesleeving (net-achtig spul) of krimpkous (krimpt bij hitte van een heteluchtpistool))

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ads door Google
USB 3.0 Poort?
USB 3.0 Poort Winkel Online Goedkope USB 3.0 Poort Kopen
--------------------------------------------------------------------------------
Quickreply
Stoppen met reageren als het "topic" beantwoord is, zou wel handig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Ulysses op 18-04-2012 22:58 ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Nadat ik zei dat het beantwoord was kwam ik weer met een andere vraag :D

BTW NZXT heeft gereageerd, over die hub:
Hello,
No it will not split the USB speed. Wikipedia: USB hub Hopefully, this could explain what you need.
Thanks,
NZXT Europe
Jullie zeiden van wel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Robin198 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:58:
Ik kijk nu even richting moderators, maar is het niet gebruikelijk om de techvragen centraal te houden als onderwerp?
Kortom: Nieuwe vraag, nieuw topic - anders popt telkens je oorspronkelijke vraag in de tracker en klikken mensen die je willen helpen voor niets of iig niet hetgeen ze beoogden te beantwoorden.
[...]
Waar wil je heen met die vraag?

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Je hebt 480Mb/s, dat wordt niet ineens meer als je meer poorten aansluit. USB is een bus. Als NZXT zegt dat het anders is hebben ze niet gelijk, of ze hebben je vraag anders geïnterpreteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]Some designs use a single transaction translator, while other designs have multiple translators. Having multiple translators is a significant benefit when one connects multiple high-bandwidth full-speed devices.[...]It is an important consideration that in common language (and often product marketing) USB 2.0 is used as synonymous with high-speed. However, because the USB 2.0 specification, which introduced high-speed, incorporates the USB 1.1 specification such that any USB 1.1 device is also a USB 2.0 device, any compliant full-speed or low-speed device is still a USB 2.0 device. Thus, not all USB 2.0 hubs operate at high-speed.
Not all hubs use the same method to insert the 12 mbit/s signals into the 480 mbit/s data stream. The insertion is the responsibility of special units in the USB hubs called transaction translators, or TTs for short. The TTs can't work with several devices simultaneously, which creates the bottleneck you bump up against whenever you connect several USB 1.1 devices at once.[...]You've probably already guessed the problem: whenever you connect two USB devices that both use the isochronous protocol and take up a certain amount of bandwidth, you'll have very little left over for any other devices. USB is a first-come-first-served standard, so if you connect a third or a fourth device to the hub, you may not have enough bandwidth left over to operate it.
One way to solve the problem is to increase your total bandwidth by plugging the USB 1.1 devices into a USB 2.0 hub.

All USB 2.0 hubs have at least one built-in transaction translator (TT) so that they can be downwards compatible. The TT automatically recognizes which USB category is connected on a particular port and translates any USB 1.1 signals to USB 2.0. There is a catch: you only have one TT for all your available ports, which keeps the bandwidth to the system down to no more than 12 mbit/s.
singleTT
Overall performance suffers whenever all the devices on the hub have to share one transaction translator.

You can get around this problem by using higher-quality USB hubs that have as many TTs as they do ports. No longer do the devices on the hub have to wait their turn for some free bandwidth; the TTs optimally embed all the separate data streams in the USB 2.0 data stream.
multiTT
Admittedly, with a test set-up as extensive as this one, you have to take some time to look over the benchmark scores and let them soak in. One thing you'll notice right off the bat is that the more USB devices you have, the lower the overall performance is. For example, the read performance for the external SPIO drive (USB 2.0) drops from over 23 to some 20 MB/s when you have a webcam and a USB 1.1 Memory Stick running. The drop is even more pronounced in the write performance.

It's much the same story, albeit with a more dramatic ending, if you expect good performance from a USB 1.1 device such as a Memory Stick. Once the webcam starts uploading images and the SPIO begins churning through data via USB 2.0, you have only a fraction of the original 900 kB/s left over.

And that is exactly where LinXcel's multi-TT hub shines. If you're more interested in the SPIO, which is the 2.0 device, the differences at high USB transfer rates are insignificant. That applies especially to cases where there is only a small sliver of bandwidth left over from the already paltry transfer capacity of a 1.1 device.

You'll be confronted with this scenario whenever you run several USB 1.1 devices on one 2.0 hub and/or at least one of these devices uses the isochronous protocol of the USB bus. That definitely spells a drop in performance.

If you're using several USB devices without a hub, make sure you find a multi-TT device. The performance boost will be modest in a pure 2.0 environment and enormous if you have many 1.1 devices running. You might, however, have some problems identifying a multi-TT hub because the packages only rarely mention this feature at all.
etc etc , en nu is je vraag cker of je hub single TT of multi TT (transaction translator) heeft
ohnee want was al opgelost en je gebruikt een pricewatch: Delock I/O PCI-Express USB 3.0 (89301) ipv die NZXT

</verveeldeme>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wel interessant. Ik ging er altijd vanuit dat een USB hub een USB hub is. Maar als ik het goed begrijp kom je dit probleem enkel tegen bij meerdere USB 1.1 devices (of USB 2.0 devices die stiekem 1.1 zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Verder is dit inderdaad vrij nutteloos, aangezien ik geen hub meer ga doen. Mocht iemand nog een 2>1 powerswitch kabel vinden ergens zou me dat wel erg blij maken.
Pagina: 1