[PW] geluidskaarten speaker kanalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik heb een nieuwe geluidkaart gekocht, en het product ingevoerd in de PW: Deze

Maar het viel mij op dat t.net het aantal audio uitgangen laat invoeren als speaker setups.

Maar die 2 dingen staan eigenlijk totaal los van elkaar. Deze kaart heeft namelijk 6 uitgangen, en 6.0 komt niet de lijst voor. 5.1 wel. Opzich maakt het qua uitgangen niets uit wat je er aanhangt, dat hoeven niet persee speakers te zijn. 6 outputs kan dus 4.2 zijn, 5.1 of 6.0.

Op basis van de aantal uitgangen, welk eigenlijk hardware matig totaal niet van belang is hoe je je speakers hebt staan.

Als ik 7 uitgangen zoek, moet ik dus een filter plaatsen op 5.2, 6.1 of 7.0. Maar die opties zijn niet eens allemaal in het filter opgenomen.

Het zou denk ik fijn zijn als de link uitgangen & speakerplaatsing op geluidskaarten wordt opgebokt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Goed punt. We gaan er even goed over nadenken, jouw punten nemen we natuurlijk mee. Bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik had natuurlijk dit topic een maandje kunnen laten staan en kunnen zeggen "Gefeliciteerd met je 4-jarige openstaande request! *O*". Maar dat doe ik niet :+

Er zijn de afgelopen 4 jaar een paar specificaties toegevoegd, waarmee duidelijk kan worden aangegeven over welke in- en uitgangen de geluidskaart beschikt. Volgens mij was dat ook precies jouw vraag, klopt dat? Het is weliswaar nog niet direct mogelijk om op het aantal uitgangen te filteren (je kan alleen een vinkje zetten, dus je krijgt dan alles met minimaal 1 van die aansluiting), maar dat kan ik oplossen met extra filtertje. Mits dat ook jouw vraag was uiteraard :p