Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen toestemming voor netwerkshare in werkgroep

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ongetwijfeld een simpel probleem maar ik kom er niet uit. Op internet gezocht en ik vind als oplossing dat het zo ingesteld moet staan zoals ik het heb maar toch werkt het niet.

Wat heb ik:
Windows Server 2008 R2
Windows 7 Professional laptop

Beiden zitten in dezelfde werkgroep, JUPITER. Beiden hebben een account met de volgende naam: J.Jansen. Deze accounts hebben hetzelfde wachtwoord op beide machines. Op de server is de account een tweede administrator, op de laptop is de account de hoofdgebruiker en de administrator.

Ik heb twee mappen gedeeld via Share and Storage Management. Bij beide shares heeft de groep administrators rechten en heeft de specifieke user, J.Jansen, rechten.
Via NTFS permissons heeft Everyone read/write permissions en heeft de specifieke user full control permissions.

Toch krijg ik de volgende melding:
You do not have permission to access \\[machine_name]\[shared_folder_name]. Contact your network administrator to request access.

Wat doe ik hier fout?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Je praat enkel over NTFS rechten (bedoeld voor lokale schijftoegang), indien je ook via het netwerk toegang wil geven, dien je ook SHARE rechten in te stellen.

Mogelijk goeit ook de firewall roet in het eten (alhoewel Win2008R2 dit in principe zelf wel aanpast indien een "role" geïnstalleerd wordt). Die kan je eventueel even uitschakelen tijdens het troubleshooten.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Specificeer je bij de credentials wel dat je de lokale gebruiker op de server gebruikt? \\servernaam\j.jansen ?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:47:
Je praat enkel over NTFS rechten (bedoeld voor lokale schijftoegang), indien je ook via het netwerk toegang wil geven, dien je ook SHARE rechten in te stellen.
Ik heb de share rechten ingesteld, dat bedoelde ik met dit stuk: "Bij beide shares heeft de groep administrators rechten en heeft de specifieke user, J.Jansen, rechten."
Mogelijk goeit ook de firewall roet in het eten (alhoewel Win2008R2 dit in principe zelf wel aanpast indien een "role" geïnstalleerd wordt). Die kan je eventueel even uitschakelen tijdens het troubleshooten.
De normale mappen waar "Everyone" rechten heeft kan ik wel benaderen, dat lijkt mij geen firewall issue.
kKaltUu schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:54:
Specificeer je bij de credentials wel dat je de lokale gebruiker op de server gebruikt? \\servernaam\j.jansen ?
Dat vult hij automatisch in zodra ik de username pak. Daar staat "J.Jansen (UNIVERSE\J.Jansen)", Universe is de naam van de server.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N