Probleem met MSI8818 en DirectX 8.0 en OpenGL

Pagina: 1
Acties:

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
Ik zie het licht even niet meer :(
Wanneer ik UT speel met DirectX stopt het spel, wanneer er grote grafische beelden op mijn monitor getekend moeten worden. UT wordt nu geheel afgesloten en ik kom netjes (zonder error en blauw scherm) in Windows (beide versies getest: 98 SE en 2k) terecht.

Dit gebeurt niet alleen bij UT maar ook bij DF3 en andere 3d games. 2D games draaien perfect (red alert II bv.)

Zelf vid ik bovenstaande problemen redelijk onverklaarbaar, maar er komt nog wat bij:
UT draait volledig stabiel wanneer ik speel met OpenGL! (vandaar dat ik de link legt naar DX8). Alleen treedt hier hetzelfde (!!) probleem op wanneer ik in een spel op alt+tab druk en naar windows ga. Weer wordt UT afgesloten zonder enige foutmelding.

Ook ontdekte ik dat het verkleinen van het interne geheugen invloed heeft op deze fout. Wanneer ik 128 MB pc133 in de bak heb treedt de foutmelding in het geval van directx niet op. Met 2x 128 mb pc133 is dit dus wel het geval.

Het verlagen van interne bussnelheden (agp, fsb) heeft geen invloed gehad op de fout.

Ohwja met een andere videokaart (diamond viper 770) treed er geen enkel probleem op !!

Voor de duidelijkheid ff mijn systeem:
Aopen HX45 (met std aopen voeding)
Asus A7V (KT133) Bios 1007 (alle versies gehad)
Duron 800@800
2x 128 MB PC133 (100% oké)
MSI Starforce818 (GF2MX) en Diamond viper 770 (TNT2)
vrijwel alle Via 4in1 drivers getest en hetzelfde geldt voor de detenator drivers.
DirectX 8.0

Iemand enig id hoe ik dit probleem op kan lossen? Ik ben en en al oor (of oog) 8-)

Alleen:           DE GROETJES

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
help me nou ff aub :)

Alleen:           DE GROETJES

• GreeTz