Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04
Hallo,

Is het mogelijk om standaard een numeriek toetsenbord weer te geven op een website?
Een vriend van me werkt bij een bedrijf waar de klanten, online, bestellijsten moeten invullen. Er is een invulveld waarbij de klanten een getal kan intypen. Maar dan moet de klant steeds veranderen van keyboard om dat invulveld te kunnen invullen. Aangezien de klant 100 verschillende producten kan invullen, is dat een vervelend werkje. Dus is het mogelijk om op die website standaard een numeriek toetsenbord te laten zien.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

Ik snap het niet. Werkt hij op een laptop ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:51

Tens

let me drink about it

dan nog, elk toetsenbord heeft nummers.

Maar moet er een virtueel numeriek blok in beeld komen, waar je dan vervolgens met de muis op moet klikken?
Lijkt me ook niet snel werken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:19
Aangezien hij dit in het iPad-gedeelte post gok ik dat het om een iPad-app gaat, waarbij een invulveld een toetsenbord tevoorschijn tovert. En zijn probleem is dat de gebruiker dan eerst op het nummeriek-knopje moet drukken, voordat er nummers ingevuld kunnen worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:34

Haan

dotnetter

Bedoel je HTML5 input types? Als je die op "number" zet, gaan iig de toetsenborden van de meeste smart phones over op numeriek toetsenbord.
http://www.w3schools.com/html5/html5_form_input_types.asp

ah, niet eens gezien dat het om iPad ging, daarmee gaat dat prima werken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Haan op 18-04-2012 13:24 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 12:53
Tens schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:21:
dan nog, elk toetsenbord heeft nummers.

Maar moet er een virtueel numeriek blok in beeld komen, waar je dan vervolgens met de muis op moet klikken?
Lijkt me ook niet snel werken.
Aangezien het in Apple Talk staat, onder de kop iPads, zal het over het invullen via een iPad gaan.
(net te laat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:51

Tens

let me drink about it

Hahn schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:22:
Aangezien hij dit in het iPad-gedeelte post gok ik dat het om een iPad-app gaat, waarbij een invulveld een toetsenbord tevoorschijn tovert. En zijn probleem is dat de gebruiker dan eerst op het nummeriek-knopje moet drukken, voordat er nummers ingevuld kunnen worden.
yep, zie het nu, stond bovenaan in actieve topics, niet verder gekeken.

Zoek eens op: "html force numeric keypad"

kijk eens wat je kan doen met:
<input type="number">
Both iPhone (iOS 4.2) and Android 2.2 web browsers render <input type="number"> as normal textbox but give users a Number keypad for data input.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:04
sorry voor mijn zeer onduidelijke vraag. mea culpa ;)

maar zo zou het opgelost kunnen worden! heel erg bedankt!

This is the Way.

Pagina: 1