Toon posts:

Intern netwerk in VMware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraag watbetrefd een intern netwerkje tussen een Windows xp Client en een Windows server 2008 server. dit allemaal virtueel.

Mijn vraag is welke instellingen daar nou voor moeten gewijzigd? Ik kom er zelf niet helemaal uit, Google wil me ook nog niet echt helpen..

Alvast bedankt!

Jan-Willem Casteleijn

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Waarop heb je dan gezocht? Ik heb mij altijd prima kunnen redden met google in dit soort situaties....

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 12:15

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je inderdaad opgezocht en vooral waar kom je precies niet uit ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogled op dingen als, intern netwerk Vmware etc.

wanneer ik alles op NAT ingesteld heb kan ik wel gewoon van de client naar de server pingen! Maar heb ik nu dan ook de mogelijkheid om bijv te imagen vanaf de server naar de client?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Hint: Vmnet

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Bij je configuratie > Networking > vSwitch0 > Properties > Add > Virtual Machine > Geef je netwerkje een naam Volg de rest van de stapjes en klaar.

Voeg bij je server 2008 een 2e nic toe ik denk dat je daar dan DHCP op wilt zetten.
Stel bij je XP de nic in op je zojuist aangemaakte netwerk en klaar.

En welke VMWARE gebruik je...
Workstation, VMWARE Server?

Als je dus Workstation gebruikt voeg je bij de server local only toe en bij je XP verander je de huidige naar local only.
Dan zitten ze samen in dat netwerkje en als je dan je server als router wilt gebruiken zal die via nic 1 dus internet verlenen aan nic 2 en nic 2 weer aan nic 1 van XP

[ Voor 37% gewijzigd door Kavaa op 18-04-2012 12:06 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
Aah kijk, Nu is het helder. dankjewel

Ja ik gebruik inderdaad workstation 8.

Top!
Pagina: 1