Slipcursus, driftcursus: Ervaringen gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395522

Topicstarter
Dag Allemaal,

Vond een topic uit 2010 hier wat hier over ging, dus mocht het zo zijn dat ik die even moet *bumpen* dan hoor ik het graag, maar mijn vraag is als volgt:

Wie hier heeft ervaring met driftcursus en slipcursus? Met name voor de driftcursus ben ik op zoek naar ervaringen. Ik wil mijzelf trakteren op een verjaardagscadeau in de vorm van een driftinstructie/cursus (de slipcursus ga ik zoiezo doen) en na een search op het internet heb ik een behoorlijk aantal partijen gevonden die iets aanbieden op het gebied van driften, maar ik vind het lastig om te bepalen of de organisatie betrouwbaar is, of de instructie goed in elkaar zit etc.

Ik beschik zelf niet over een achterwiel aangedreven auto, dus ik zal er één moeten huren en ook daar zijn weer variaties in te vinden.

Dus waar ik naar op zoek ben zijn:
- Ervaringen van Tweakers hier met een driftcursus, maar ook met een slipcursus. Voor de slipcursus lekker naar de ANWB of zijn er andere suggesties?
- Sommige organisaties bieden de huur van een auto aan, anderen bieden alleen de bemiddeling bij het huren van een auto aan. Enige tips & tricks voor dit?
- Sommige "Event" organisaties bieden driften aan als uitje. Is zo'n organisatie aan te raden of adviseren jullie om het toch via een racecircuit/driftclub te doen?

Ik heb geen ervaring met driften/ racen, ben gewoon iemand die veel van auto's en autorijden houdt en altijd al heeft willen leren driften. In mijn directe omgeving heb ik geen mensen die een driftcursus hebben gedaan.

Ik ga het eindelijk maar gewoon doen, wil het al zo lang leren!
*O*

YAY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is niet iets wat je in een dagje onder de knie hebt :P Dat weet ik wel :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02

Rmg

Anoniem: 395522 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:01:
[...]

Die illusie heb ik ook niet ;) Maar je moet ergens beginnen, dus om te beginnen met een eendaagse instructie ofzo leek me wel zo slim. Als ik het dan echt zo gaaf en leuk vindt als ik denk dat ik vind, dan kan ik doorpakken met een langere cursus of iets dergelijks.

[...]

Dank voor de suggestie Rmg, zal hun op de shortlist zetten. Ik zou een voorkeur hebben voor lekker in m'n eentje met de instructeur, maar ik begrijp dat het afhangt van het aantal aanmeldingen. Had jij al ervaring met driften of was dit voor jou ook echt de eerste keer?
echt de eerste keer. het was zo dat elk gedeelte een uur of 2 (dacht ik) duurde, eerst rondje, circuit, langer circuit. ( allemaal op de parkeerplaats uitgelegd, op het echte circuit driften mag zo goed als nergens )

en dan ging persoon 1 met uitleg van de instructeur, kwartiertje later persoon 2 met instructeur en daarna was het afwisselen tussen de personen zonder instructeur.

[ Voor 76% gewijzigd door Rmg op 18-04-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bertus schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:58:
Het is niet iets wat je in een dagje onder de knie hebt :P Dat weet ik wel :)
Die illusie heb ik ook niet ;) Maar je moet ergens beginnen, dus om te beginnen met een eendaagse instructie ofzo leek me wel zo slim. Als ik het dan echt zo gaaf en leuk vindt als ik denk dat ik vind, dan kan ik doorpakken met een langere cursus of iets dergelijks.
Rmg schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:58:
Ik heb in 2010 een driftcursus gedaan op circuit zolder via skylimit events ( http://www.skylimitevents.../index/leren-driften.html )

Ik had 3 personen per wagen gekregen en uiteindelijk zat ik er met 1 iemand bij in de auto omdat het niet uitkwam qua personen/aanmeldingen dus dat was geluk hebben.

Daar zat een oude leeggehaalde bwm bij. was erg leuk, en ook erg blij dat ik maar met 1 persoon de auto hoefde te delen, met z'n 3en heb je gewoon weinig tijd bij alle onderdelen
Dank voor de suggestie Rmg, zal hun op de shortlist zetten. Ik zou een voorkeur hebben voor lekker in m'n eentje met de instructeur, maar ik begrijp dat het afhangt van het aantal aanmeldingen. Had jij al ervaring met driften of was dit voor jou ook echt de eerste keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:49
Anoniem: 395522 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:53:
Ik beschik zelf niet over een achterwiel aangedreven auto, dus ik zal er één moeten huren en ook daar zijn weer variaties in te vinden.
Dan houdt het al op, want driften is niet iets wat je in een dag leert maar gewoon veel zelf moet oefenen om er gevoel voor te krijgen. Net zoals je vroeger wheelies op de fiets leerde door dagelijks te oefenen, in het begin lijkt een onmogelijke opgave maar zodra je het gevoel voor balans weet te vinden gaat het steeds beter,rijd je straten uit en uiteindelijk ook bochten op het achterwiel. En als je het een tijdje niet meer doet verleer je het, zo ook met driften. Dus koop gewoon een oudere rwd Jap of BMW, haal een goedkope set banden en ga gewoon oefenen tijdens regenbuien op lege parkeerplaatsen en later op rotondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:40
Ik heb zelf slipcursussen gedaan bij de ANWB in Lelystad, dikke aanrader! Je leeft hier op één dag echt heel veel! Als ze het verplicht zouden stellen voor je rijbewijs, dat zou zoveel ongelukken schelen! :)

Ik zeg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb er een aantal gevolgd (werkgever 'eist' dat we periodiek een cursus doen cq. opfrissen)

heb er inmiddels 4? gevolgd bij Slotemakers op zandvoort (niet op circuit, maar ernaast op apart terrein)
en 1 bij Traffic control in Gouda.

enige voordeel bij traffic control is dat ze een ongevalssimulator hebben, dan kun je dus ervaren wat je (on)mogelijkheden zijn als je op z'n kop ligt...

desalniettemin vond ik de slipcursus bij Slotemakers veel fijner overkomen, instructeurs komen imho veel meer ervaren over, uitgebreidere baan met meer mogelijkheden. (donut en helling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02

Rmg

Het Fantoom schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:40:
[...]

Dan houdt het al op, want driften is niet iets wat je in een dag leert maar gewoon veel zelf moet oefenen om er gevoel voor te krijgen.
Dat valt ook wel weer mee, je kan in een dag aardig de 'basis' leren, het uitbreken en daarna 'controle' houden. Ja het ziet er niet pro uit en probeer je het op straat dan rag je tegen de eerste de beste lantaarnpaal.

maar de ervaring van het zelf driften in prima in een dagje te doen.

Sowieso is een driftcursus meer een dagjes event wat je doet voor de leuk ( in 99 van de 100 gevallen ) niet omdat je er in het dagelijks verkeer wat aan hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Rmg op 18-04-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Rmg schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:44:
[...]
Dat valt ook wel weer mee, je kan in een dag aardig de 'basis' leren, het uitbreken en daarna 'controle' houden. Ja het ziet er niet pro uit en probeer je het op straat dan rag je tegen de eerste de beste lantaarnpaal.
Een rwd reageert heel anders bij gasgeven in de bocht, op een dag overschakelen naar rwd en meteen even leren driften is een utopie. Bovendien, wat heb je eraan om op een cursus te leren driften als je zelf geen rwd auto hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

4x2

lộn xộn quá

Omdat je dr zat over voertuigbeheersing leert.
En sommige mensen hebben ook wat meer aanleg voor dat soort dingen en komen in 1 dag wel heel ver.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Het Fantoom schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:24:
[...]

Een rwd reageert heel anders bij gasgeven in de bocht, op een dag overschakelen naar rwd en meteen even leren driften is een utopie. Bovendien, wat heb je eraan om op een cursus te leren driften als je zelf geen rwd auto hebt?
Omdat driften leuk kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03:09

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

Dan houdt het al op, want driften is niet iets wat je in een dag leert maar gewoon veel zelf moet oefenen om er gevoel voor te krijgen. Net zoals je vroeger wheelies op de fiets leerde door dagelijks te oefenen, in het begin lijkt een onmogelijke opgave maar zodra je het gevoel voor balans weet te vinden gaat het steeds beter,rijd je straten uit en uiteindelijk ook bochten op het achterwiel. En als je het een tijdje niet meer doet verleer je het, zo ook met driften. Dus koop gewoon een oudere rwd Jap of BMW, haal een goedkope set banden en ga gewoon oefenen tijdens regenbuien op lege parkeerplaatsen en later op rotondes.
Punt 1, even moraalridder uithangen. Nooit op een lege parkeerplaats of rotondes oefenen. Dat is gewoon een dikke art. 5 overtreding.

Ik wil Wendy juist bonuspunten aangeven omdat ze het op de enige goede manier wil aanpakken, met een cursus op een afgesloten circuit.

Wat betreft de auto, een eigen auto is handig als je het meer gaat doen, maar om te beginnen onzinnig en zonde van het geld. Ik weet dan Wendy ook klimt en kan daar wat dat betreft een goede parallel mee trekken. Bij klimmen begin je ook niet gelijk met het aanschaffen van een complete set materiaal als je het voor het eerst doet. Eerst doe je het met leen- en huurmateriaal.
Het Fantoom schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:24:
[...]

Dat een rwd anders reageert, ben ik helemaal met je eens. Maar dat overschakelen zoveel moeite zou kosten, is onzin. Je gaat iets doen wat je ook nooit met een fwd hebt gedaan, dus elke ervaring is nieuw.
Leren driften in een dag ga je inderdaad niet leren, maar in een dag kan je wel leren gecontroleerd te slippen en de drift op te vangen. Dat je hem niet vast kan houden, is juist waarom je het wilt leren.

En aan drift-ervaring heb je sowieso niks in het dagelijks leven, of je nou een rwd hebt of niet. Ik rij al jaren in niets anders dan een rwd, en om daarmee te kunnen rijden, hoef je echt niet te kunnen driften.
En nogmaals, driften op de openbare weg is gewoon verboden en kan je een art. 5 kosten.

Wat betreft wat je eraan hebt? Hobby, voor de leuk? Wendy klimt, en wat voor nut heeft dat in Nederland? 0,0 tenzij je bij een demo-team zit of beroepsmatig moet klimmen. Driften is wat dat betreft exact gelijk.
shameete schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:44:
ik heb er een aantal gevolgd (werkgever 'eist' dat we periodiek een cursus doen cq. opfrissen)

heb er inmiddels 4? gevolgd bij Slotemakers op zandvoort (niet op circuit, maar ernaast op apart terrein)
en 1 bij Traffic control in Gouda.

enige voordeel bij traffic control is dat ze een ongevalssimulator hebben, dan kun je dus ervaren wat je (on)mogelijkheden zijn als je op z'n kop ligt...

desalniettemin vond ik de slipcursus bij Slotemakers veel fijner overkomen, instructeurs komen imho veel meer ervaren over, uitgebreidere baan met meer mogelijkheden. (donut en helling)
Wat Gouda betreft, helemaal mee eens. Ik vond het eigenlijk maar een slechte school. Materiaal was slecht, parcours was krap en slecht en de instructeurs leken mij niet heel vakbekwaam.

Ik ben zelf een keer op Lelystad geweest, en die kan ik wel echt aanraden. Net circuit, goede instructeurs. Nadeel is alleen dat je daar alleen met een eigen auto kan rijden. Maar aan de andere kant, het is juist je eigen auto waarin je het wilt leren.

Op Lelystad kan je bovendien ook meer race-georiënteerde cursussen volgen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

itsleon schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:37:
[...]

Omdat driften leuk kan zijn?
Precies, net als een dagje Efteling :Y) Heb je ook niets aan in het dagelijks leven.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:11

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Driften op normaal asfalt met normale banden is voor een beginner toch al nauwelijks te doen. Driftcursussen worden normaal gesproken gegeven op een baan die op zijn minst nat is of eventueel van epoxy of een ander glad materiaal is gemaakt. Het lijkt me ook dat de standaard drift-BMW'tjes ook geen high performance rubber achterop hebben liggen.

Het is me één keer voorgekomend dat ik op de openbare weg onverwacht in een drift kwam. Ik reed toen in een oude 520i leenauto waar blijkbaar nogal brakke banden onderlagen want hij ging plotseling dwars bij het nemen van een afslag bij niet al te hoge snelheid. Het is dan wel handig om je juiste reflexen te hebben, anders was het ding wellicht tegen een boom geëindigd. In de sneeuw kun je prima oefenen maar dat kan uiteraard hooguit enkele dagen per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik ben nu al 2x in Rosmalen (bij 's Hertogenbosch) geweest voor een slipcursus.
Hoewel het dingen zijn die je (hopelijk) niet dagelijks nodig hebt, had ik er wel iets aan in de zin dat ik nu weet wat er wel/niet kan gebeuren en dus hopelijk niet zo snel ga paniekeren maar me nog herinner wat ik moet doen :)

Afgescheiden terrein waar je lekker gek op kan doen, en instructeurs die het met plezier een keer voordoen terwijl jij ernaast zit als het niet wil lukken, en de auto's staan daar voor je klaar. Echt een hoop afgelachen daar om onze 'blunders'!

Een aanrader dus!

http://www.safetyexperiencecenter.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door Droomygirl op 18-04-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

Qua clipcursus: doe het in ieder geval niet bij trafficcontrol, alleen maar slechte recensies overal (weinig tijd, meerdere mensen in de auto, karige aanbiedingen, instructies over portofoon in plaats van een instructeur in de auto). Ik moet zelf ook nog een dergelijke cursus volgen, maar ANWB is erg duur en ik weet niet waar anders. Bij Leeuw wellicht in Eindhoven.

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 18-04-2012 14:43 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Dan houdt het al op, want driften is niet iets wat je in een dag leert maar gewoon veel zelf moet oefenen om er gevoel voor te krijgen. *snip*
Nou nou zeg, partypooper! ;)

Ik wil dit doen omdat het me LEUK lijkt in de eerste instantie! Ik rij een fwd, ik ga niet nu een rwd aanschaffen omdat ik een keer wil driften! Als ik na een instructiedag het driften dusdanig leuk vindt dat ik er een hobby van wil maken, dan ga ik me er verder in verdiepen, dan ga ik bekijken wat voor een auto ik wil hebben etc. Ik heb nog nooit gedrift, dus ik ga zeker niet op een parkeerplaatsje alleen lopen klootviolen.
Danielson schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:42:
Ik heb zelf slipcursussen gedaan bij de ANWB in Lelystad, dikke aanrader! Je leeft hier op één dag echt heel veel! Als ze het verplicht zouden stellen voor je rijbewijs, dat zou zoveel ongelukken schelen! :)

Ik zeg doen!
Goed om te weten, dank je wel! Denk dat het voor de slipcursus inderdaad de ANWB wordt.
Dank, deze komt vaker naar voren inderdaad!
deepbass909 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:47:
[...]

Wat betreft de auto, een eigen auto is handig als je het meer gaat doen, maar om te beginnen onzinnig en zonde van het geld. Ik weet dan Wendy ook klimt en kan daar wat dat betreft een goede parallel mee trekken. Bij klimmen begin je ook niet gelijk met het aanschaffen van een complete set materiaal als je het voor het eerst doet. Eerst doe je het met leen- en huurmateriaal.

En aan drift-ervaring heb je sowieso niks in het dagelijks leven, of je nou een rwd hebt of niet. Ik rij al jaren in niets anders dan een rwd, en om daarmee te kunnen rijden, hoef je echt niet te kunnen driften.
En nogmaals, driften op de openbare weg is gewoon verboden en kan je een art. 5 kosten.

Wat betreft wat je eraan hebt? Hobby, voor de leuk? Wendy klimt, en wat voor nut heeft dat in Nederland? 0,0 tenzij je bij een demo-team zit of beroepsmatig moet klimmen. Driften is wat dat betreft exact gelijk.

Wat Gouda betreft, helemaal mee eens. Ik vond het eigenlijk maar een slechte school. Materiaal was slecht, parcours was krap en slecht en de instructeurs leken mij niet heel vakbekwaam.
toon volledige bericht
Holy crap! Ben blij dat ik met klimmen niet meteen begint met je spullen aan te schaffen. Heb er onderhand duizenden euro's inzitten, moet er niet aan denken dat ik die uitgaven in het begin had gedaan en dan na een maand had verzonnen dat het toch niet mijn ding is...

Wat voor auto heb jij als ik vragen mag?
Femme schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:14:
Het is dan wel handig om je juiste reflexen te hebben, anders was het ding wellicht tegen een boom geëindigd. In de sneeuw kun je prima oefenen maar dat kan uiteraard hooguit enkele dagen per jaar.
Het lijkt me uiteindelijk leuk (als ik dat driften echt leuk vindt als hobby en er in wil investeren) om eens ergens op de wereld dat Ice drifting te doen.
Maar voor nu wil ik gewoon leren hoe het werkt, waar je op moet letten etc (misschien ben ik wel een ontzettende nono tijdens zo'n driftinstructiedag, weet ik meteen dat ik hier geen geld verder aan moet uitgeven).
Droomygirl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:25:
*snip*
Een aanrader dus!

Thanks Droomygirl, ga ik even bekijken!

T.a.v. het driften: is iets wat al zooo lang door mijn hoofd speelt. Ooit jaren geleden op de Car Channel drift races in japan zitten kijken met veel Toyota Corolla's AE86 en dat zag er zo super vet uit.

Ik kan goed driften in de game GRID overigens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

4x2

lộn xộn quá

In het echt is het makkelijker, voel je veel beter wat dat hok doet :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
4x2 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:54:
In het echt is het makkelijker, voel je veel beter wat dat hok doet :+
LMAO! :D zou wat zijn, als het in het echt gemakkelijker zou zijn dan op de pc/xbox.
Wees niet bang, ik kan goed het onderscheid houden tussen virtual reality and reality.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
je kunt ook op een regenachtige dag een groot en leeg parkeerterrein kiezen om te leren slippen en driften. (zo deed ik het namelijk ook met mijn rwd sportwagentje :) ik denk dat je het vooral het beste in je eigen auto kunt leren, dan leer je diens gedrag beter kennen en dat leidt weer tot veiliger rijden.

(edit : in de winter was dit echt gaaf !)

[ Voor 6% gewijzigd door PZOOO op 18-04-2012 15:02 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
deepbass909 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:47:
[...]
Tuurlijk heb je daar wel iets aan, bv om een saaie zondagmiddag spontaan een ritje te maken over besneeuwde wegen zoals deze man. Veel leuker dan op een vooraf geplande dag rond te rijden met een instructeur. Voor de basis ok, maar uiteindelijk wil je het ook zelf kunnen.
En met rdw is het inderdaad niet nodig om te gaan driften, maar wat voegt rwd toe als je overal op adviessnelheid met esp/dtc aan door de bocht gaat? Veilig door de bocht op adviessnelheid kan met iedere apk gekeurde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
PZOOO schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:01:
je kunt ook op een regenachtige dag een groot en leeg parkeerterrein kiezen om te leren slippen en driften. (zo deed ik het namelijk ook met mijn rwd sportwagentje :) ik denk dat je het vooral het beste in je eigen auto kunt leren, dan leer je diens gedrag beter kennen en dat leidt weer tot veiliger rijden.

(edit : in de winter was dit echt gaaf !)
Zo deed ik het ook, veel leuker en leerzamer dan een 1-daagse cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@PZOOO & Het Fantoom:
Jullie comments zijn wellicht goed bedoeld etc, maar (voor het geval jullie dat toch ergens gemist hebben ofzo):
- ik heb geen rwd;
- ik ga geen rwd van iemand lenen om lekker mee te klieren op een parkeerplaats;
- ik ga geen rwd kopen voor het driften als ik niet weet of ik er a) aanleg voor heb en b) het echt leuk vindt.

Daarom informeer ik hier dus naar ervaringen van mensen die zo'n cursus hebben gedaan en mij naar een goede school/ raceclub kunnen sturen.

Dus...leuker en leerzamer dan een 1- daagse cursus...zal allemaal wel...maar daar heb ik nu niet zo veel aan ey? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 14:44
2 Jaar geleden via mijn dealer een circuit training bij GP Elite op Lelystad, goede instructeurs en lekkere lunch ;)

Wel rot weer maar dat was voor het opzoeken van de max wel weer aardig, let wel het is met je eigen auto.
Weet dat ze ook andere rijvaardigheidstrainingen doen(ook driften)

Afbeeldingslocatie: http://www.gp-elite.nl/images/morfeoshow/28_augustus_-5602/big/GP00128-08-10205van273.jpg?rand=451936831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 15:11
Droomygirl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:25:
Hoewel het dingen zijn die je (hopelijk) niet dagelijks nodig hebt, had ik er wel iets aan in de zin dat ik nu weet wat er wel/niet kan gebeuren en dus hopelijk niet zo snel ga paniekeren maar me nog herinner wat ik moet doen :)

Afgescheiden terrein waar je lekker gek op kan doen, en instructeurs die het met plezier een keer voordoen terwijl jij ernaast zit als het niet wil lukken, en de auto's staan daar voor je klaar. Echt een hoop afgelachen daar om onze 'blunders'!

Een aanrader dus!

Ook een keer geweest, prettige kerel die de instructies gaf, wist veel van de materie maar kon dat ook goed overbrengen. Benoemde op een leuke manier de dingen die (al dan onbewust) góed gingen en stipte op een leerzame manier de dingetjes aan die beter konden.

Enne, we hadden aan het einde nog een kwartiertje over, mochten we nog even lekker stoeien op de natte baan. Absoluut een leuke en leerzame dag gehad daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
Anoniem: 395522 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:15:
@PZOOO & Het Fantoom:
Jullie comments zijn wellicht goed bedoeld etc, maar (voor het geval jullie dat toch ergens gemist hebben ofzo):
- ik heb geen rwd;
- ik ga geen rwd van iemand lenen om lekker mee te klieren op een parkeerplaats;
- ik ga geen rwd kopen voor het driften als ik niet weet of ik er a) aanleg voor heb en b) het echt leuk vindt.

Daarom informeer ik hier dus naar ervaringen van mensen die zo'n cursus hebben gedaan en mij naar een goede school/ raceclub kunnen sturen.

Dus...leuker en leerzamer dan een 1- daagse cursus...zal allemaal wel...maar daar heb ik nu niet zo veel aan ey? :)
OP euro circuit in valkenswaard zit geloof ik zo'n school. Ook meerdere dagen cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:34
Je hebt daar (Valkenswaard) iig een Experience dag, niet zozeer gericht op driften en slippen, maar beide dingen komen wel voorbij. Eigenlijk gewoon een dagje lol met auto's voor niet gek veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:50:
Je hebt daar (Valkenswaard) iig een Experience dag, niet zozeer gericht op driften en slippen, maar beide dingen komen wel voorbij. Eigenlijk gewoon een dagje lol met auto's voor niet gek veel geld.
http://www.eurocircuit.nl...rijden%20op%20Eurocircuit

is ook wel leuk zeg...hmmm...misschien gewoon voor de leuk naast een slip en drift instructie doen.....?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 395522 op 19-04-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
Zelf gedaan in lelystad van de anwb. Aanbieding via markplaats of groupon ofzo.. was 50 euro voor complete cursus. Komt eens in de zoveel tijd langs lijkt het, even afwachten en je hebt een goede cursus voor weinig geld.

Spreek vooral doordeweeks af buiten hoogseizoen en vakanties! Je wilt het echt niet doen als het 'druk' is, doe je alles 4x (1x zelf, 3x erbij zitten) en dan wordt het erg langdradig en doodsaai. Had zelf rustige tijd, dus met 2 man in de auto. Kun je alles net wat vaker doen, en ook stuk leuker omdat je het niet zoveel als passagier hoeft te doen.

Cursus zelf is erg nuttig, kan zowel met de auto daar als je eigen auto (kan dat 2e aanraden als je RWD hebt omdat het met dingen als slip corrigeren toch net wat anders werkt).

Driftcursus heb ik zelf nog niet gedaan, lijkt inderdaad de norm daar apart nog een auto voor te moeten huren of je eigen mee te brengen. Ben je ineens 2x zoveel kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben van plan om na mijn huidige opdracht (is eind Mei klaar) ergens door de weeks te gaan. Is het hopelijk lekker rustig!

Autohuren voor het driften ligt tussen de €350-€500, maar ben nog op zoek naar iets goedkopers.
Voor €350 krijg je een BMW, rond de 140 PK.
Het is allemaal wel aan de prijs, maar het lijkt me zo leuk!
Pagina: 1