Beste Tweakers,
Ik ben bezig om een eigen button te maken omdat ik wat extra properties nodig heb.
De button moet een normale waarde opslaan en een speciale waarde.
Ook heeft de button een boolean property die onthoudt of de normale of speciale waarde getoond moet worden.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om de normale waarde tijdens design time in de design view te tonen.
Mijn code in XAML is als volgt:
De properties zijn netjes DependencyProperties.
In mijn code kan ik in de constructor wel het volgende doen:
De tekst "Placeholder" komt dan netjes op de button te staan in de deisgn view.
Als ik echter in plaats van de tekst "Placeholder" de variabele NormalValue invul, dan blijft hij gewoon leeg.
Is er een manier om de content die in XAML in de variabele gestopt wordt ook te tonen in de design view?
Zoektochten op het net hebben vooralsnog niet veel opgeleverd.
Ik ben bezig om een eigen button te maken omdat ik wat extra properties nodig heb.
De button moet een normale waarde opslaan en een speciale waarde.
Ook heeft de button een boolean property die onthoudt of de normale of speciale waarde getoond moet worden.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om de normale waarde tijdens design time in de design view te tonen.
Mijn code in XAML is als volgt:
XML:
1
| <local:MyButton NormalValue="Aap" SpecialValue="Noot" /> |
De properties zijn netjes DependencyProperties.
In mijn code kan ik in de constructor wel het volgende doen:
C#:
1
2
3
4
| public MyButton() { if (DesignerProperties.GetIsInDesignMode(this)) this.Content = "Placeholder"; } |
De tekst "Placeholder" komt dan netjes op de button te staan in de deisgn view.
Als ik echter in plaats van de tekst "Placeholder" de variabele NormalValue invul, dan blijft hij gewoon leeg.
Is er een manier om de content die in XAML in de variabele gestopt wordt ook te tonen in de design view?
Zoektochten op het net hebben vooralsnog niet veel opgeleverd.