Nieuwe Google Analytics interface, overzicht alle sites?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
De afgelopen maanden was de nieuwe Google Analytics interface weliswaar beschikbaar, maar aangezien ik daarmee zo 123 geen overzicht van alle sites kon krijgen, klikte ik altijd op "Oude versie". Vanaf gisteren is dat niet meer beschikbaar en moet ik nu dus wel gaan uitzoeken hoe de nieuwe interface werkt. Helaas vind ik nergens het antwoord op het volgende.

Ik heb 15 sites in Analytics. In de oude versie logde ik in, en op de allereerste pagina klikte ik rechtsboven op "Dag". Ik kon toen zien wat al mijn sites gisteren hebben gedaan qua bezoekers. In de nieuwe interface zie je wel een rijtje met accounts (sites) maar geen statistieken. Ik wil niet alle sites afzonderlijk aanklikken om te kijken wat de statistieken zijn, ik wil 1 overzicht met daarin alle bezoekers van gisteren.

Ik kan in 1 oogopslag zien of bij bepaalde sites de statistieken afwijken van het normale, en aanklikken om details te bekijken.

Hoe doe ik dat?

Ah, hier zijn tientallen mensen die dit probleem ook hebben:

http://groups.google.com/...pic/analytics/eVwfzGxSTp4
The Overview/Accounts page told me everything I needed to know so that I could then decide whether to dig deeper into the data.
I can't believe this feature is not included in the new version. I have like 80 sites I manage. I'm not interested in going through each of these sites to see the stats -- for this the overview was perfect. I could spot differences and trends in one view.
Dat bedoel ik dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Captain Pervert op 18-04-2012 09:01 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Jup daar baal ik ook van. Als alternatief gebruik ik Trakkboard ernaast. Dit geeft een aanvullend overzicht. Mogelijk wil je die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Je zou Trakkboard ook kunnen gebruiken 'in plaats van' Google Analytics.
De data wordt weliswaar nog steeds uit analytics getrokken, dus accounts blijf je nodig hebben (en evt Facebook ed), maar je bekijkt dan de (eigen gemaakte) dashboards in Trakkboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Het zit er gewoon niet in, wel zijn ze hier mee aan het testen (ik heb het namelijk wel, ben beta tester). Ik verwacht dat het er binnenkort dus wel weer in komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
André schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:03:
Het zit er gewoon niet in, wel zijn ze hier mee aan het testen (ik heb het namelijk wel, ben beta tester). Ik verwacht dat het er binnenkort dus wel weer in komt ;)
Beste nieuws van de dag, nu al.

Bedankt!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
André schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:03:
Nou, het zit er in, maar alleen standaard over de laatste 30 dagen, dat kan je dus niet aanpassen naar gisteren, afgelopen week of een custom datum range.
Dus vertel, zit er nog meer in de pijplijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:13

samo

yo/wassup

Wellicht begrijp je dat André niet te veel mag verklappen, en dat hij niet beslist wat waar wanneer in komt. Het kicken van dit topic heeft dus niet heel veel zin.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Had me een DM gestuurd, zie nu pas de volgende reactie ;)

Maar naast dat ik inderdaad niets kan verklappen weet ik wel dat de maand of week selectie niet in de pijplijn zit voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:13

samo

yo/wassup

Ik zie vandaag toevallig bij het overzicht van profielen een knop staan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H3rvUyTrvOw0RLaCVJklbPgm/full.jpg
Is dat wat je bedoelt?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Nee, ik zoek dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.rlmseo.com/wp-content/uploads/2011/01/google-analytics-dashboard.png

Rechtsboven staat Day, Week, Month.

Ik wil na 0:00 kunnen inloggen en zien wat mijn sites die dag hebben gedaan.
Is er iets heel weinig of juist heel veel, kan ik daar op klikken om het te analyseren.
Is het ongeveer net als alle andere dagen, dan weet ik dat na 2 seconden, en kan ik gaan slapen.

Dat is wat ik wil.

Ik heb dus 30 sites en moet ze nu handmatig bij langs. Ik snap niet dat er bij Google niemand is dit niet begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Samo heeft wel deels gelijk, het is wel wat je zoekt. Maar je mist de optie om per dag/week/maand te kijken.

Waarom gebruik je geen externe dashboard tool, of bijvoorbeeld Google Docs + GA om deze data via de API op maat in te laden. Dan ben je niet afhankelijk van de grillen van Google:
http://www.seomoz.org/blo...analytics-and-google-docs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:03
Zelf heb ik minder goede ervaring met het importeren van Google Analytics data in Google Docs. Met name bij grotere imports wordt veel data niet getoond.

Handiger is misschien om gebruik te maken van een PHP APi, zoals deze : http://www.swis.nl/ga/
Pagina: 1