Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen IR (infrarood) Asrock ION 330 HT

Pagina: 1
Acties:

• daan256
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 15:56
hi all,

Ik heb een erg vreemd probleem. Ik had al een tijdje een ASROCK ION 330 HT liggen en ben hier nu eindelijk eens mee aan de slag gegaan. Een afstand bediening is bijgeleverd destijds, maar ik krijg infrarood (wat wel ondersteund wordt door dit systeem) niet werkend.

Google searches leveren op dat de CIRT enabled moet zijn in het bios. CIRT wordt niet genoemd in het bios.. ik kan deze dus ook niet vinden om te enablen. Ik draai windows 7 en volgens Asrock zou hier een Nuvoton ir receiver in zitten.

Wie kan mij helpen de IR receiver te enablen?
wellicht ook nog handig... moederbord is Asrock ACMP7 A-ION HT

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:39
Niet CIRT maar CIR.. Als het goed is staat die optie in het BIOS onder Advanced --> Chipset Config --> Onboard CIR Port.

[ Voor 15% gewijzigd door cmndr_adama op 18-04-2012 01:25 ]

• daan256
cmndr_adama schreef op woensdag 18 april 2012 @ 01:24:
Niet CIRT maar CIR.. Als het goed is staat die optie in het BIOS onder Advanced --> Chipset Config --> Onboard CIR Port.
Thanks voor je reply... daar staat niets onder ... dat is juist het punt.

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Zeker dat het een HT is? Of is er misschien ooit eens een ROM van de normale 330 overheen geflast (weet niet of dit kan)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:17

Perkouw

Moderator General Chat
Wel alle drivers geïnstalleerd ? ;)

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat

• daan256
Als ik de CIR drivers installeer zegt ie.... CIR not available.
Zou een bios update helpen?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
daan256 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:16:
Als ik de CIR drivers installeer zegt ie.... CIR not available.
Zou een bios update helpen?
Zou kunnen helpen, spit het bios a.u.b. nog eens goed door wellicht dat je er overheen gekeken hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 18-04-2012 14:37 ]

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Net gecontroleerd op mijn Asrock ION330-HT: staat inderdaad onder Advanced -> Chipset -> Onboard CIR Port -> Enabled/Disabled.

Het verschil tussen een ION330 en ION330-HT is niet heel erg goed te zien. Check even welke bios versie je hebt, kun je even vergelijk met op de website. Verschil is in elk geval dat de ION330-HT een Nuvoton CIR-chip een oogje heeft die de ION330 niet heeft.

• daan256
rookie no. 1 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:50:
Net gecontroleerd op mijn Asrock ION330-HT: staat inderdaad onder Advanced -> Chipset -> Onboard CIR Port -> Enabled/Disabled.

Het verschil tussen een ION330 en ION330-HT is niet heel erg goed te zien. Check even welke bios versie je hebt, kun je even vergelijk met op de website. Verschil is in elk geval dat de ION330-HT een Nuvoton CIR-chip een oogje heeft die de ION330 niet heeft.
Net bios geupdate... geen Cir... :-(.
Misschien heb ik dan toch de Ion 330 .. ik snap dan alleen niet waarom ze daar een afstandbediening bij doen.

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-11 09:58
in het begin van het topic zeg je dat je mobo een
Asrock ACMP7 A-ION HT is lees je dit van je pakbon/doos of of van de apparatuur als het goed is zou op het kastje het juiste modelnummer moet staan en als dat niet overeenkomt met wat je hebt besteld zou ik bij de winkel gaan klagen

• daan256
Ik heb het kastje opengemaakt en daar staat de naam van het moederbord op. Pakbon heb ik niet meer.. heb het ding 2 jaar geleden aangeschaft alleen nooit echt wat mee gedaan :-).

Ik ga nu wel op zoek naar een infrarood ontvanger want ik was toch van plan om mijn harmony one met deze ION te gebruiken... ook in combinatie met eventghost. Weet iemand nog een infrarood ontvangen?
Pagina: 1