Toon posts:

Nummer blocker op iphone Help!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn zus word al een half jaar lastig gevallen door haar exvriend en de smsjes die ze krijgt worden steeds maar erger en erger ze word ook bedreigd.
Haar provider wil er niks aan doe ja een ander nummer geven dat kost haar €20 en wie weet heeft hij binnen een week dat nummer ook weer. en ze moet al haar vrienden weer het nieuwe nummer geven. ze heeft er nu wel een beetje genoeg van alleen hoe blokkeer je een nummer op een iphone?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Alvast bedankt,

M.v.g Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al gedaan kwa zoek opdrachten en dergelijk.

Een telefoon is een stukje hardware. De provider levert jou de dienst van kunnen bellen, gebeld worden en dergelijk.

De optie die je aangeeft ( wisselen ), is een / de optie, maar als dat niet werkt ( wat je denkt ), wordt het ( voor zover ik weet ), best lastig.

Anders een hulp middel die je misschien niet zo snel wilt gebruiken of aan denkt, maar anders aangifte gaan doen / gedaan ?

Succes.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Met een jailbreak kan je op de iPhone blacklisten.
En wat bovenstaande al zegt, de beste optie is aangifte doen en bewijs verzamelen en bewaren.
Blacklisten krijg je juist geen bewijs meer binnen met wat diegene allemaal stuurt, dan ontwijk je alleen het probleem, maar lost het zich niet echt op ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
@ reacties boven, net of hij dat zelf niet kan verzinnen. Maar hij/zij vraagt helemaal niet om jullie wijze raad m.b.t. aangifte doen e.d.

Probeer: http://www.howtogeek.com/...nd-block-messages-in-ios/

Anders kan je kijken of je provider deze optie aanbiedt. Via mijn provider (Fido - Canada) kan ik via hun iOS app. nummers blokkeren (op provider niveau), maar volgens mij heb ik dat nooit voor elkaar gekregen met mijn Nederlandse T-Mobile app (die sowieso zeer basic was). Maar misschien tegenwoordig wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Simpel. Aangifte doen en met die aangifte kan je naar de provider.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze heeft al aangiften gedaan maar er is fysiek geen bewijs van iets alleen maar woorden dus de politie doet niks pas als ze bont en blauw is komen ze misschien een keer kijken en ze heeft al paar apps gedownload maar die werken helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Apps zonder jailbreaken werken niet. Ze heeft aangifte gedaan van stalking. Dat is genoeg voor de provider om een nummer te blokkeren.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:23
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:22:
Ze heeft al aangiften gedaan maar er is fysiek geen bewijs van iets alleen maar woorden dus de politie doet niks pas als ze bont en blauw is komen ze misschien een keer kijken
off topic: blijft apart hoor in Nederland. Als je een politicus bedreigd zijn woorden ineens wel genoeg.
Ik hoop dat je een gouden tip krijgt hier en wens je zus veel sterkte.

[ Voor 8% gewijzigd door dcl! op 18-04-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je kan de smsjes wel blokkeren met een jailbreak en een app, maar wat bereik je daarmee? Je krijgt de smsjes niet meer, wat enkel voor een gevoel van schijnveiligheid zorgt. De smsjes worden immers nog altijd gestuurd, alleen zie je ze niet meer, en ben je dus ook niet op de hoogte van de inhoud. Dat lijkt me, zeker in het geval van dreigementen, geen wenselijke situatie.

Ik zou alle berichten bewaren, en consistent (blijven) overleggen aan de politie. Tevens is de politie verplicht aangifte op te nemen. Als bedreigingen blijven binnenkomen, blijf deze dan ook doorgeven aan de politie. Blijf ook contact zoeken met de politie over de status van je aangifte.

Mijn advies is in elk geval om onder geen beding het nummer te blokkeren. Dat maakt je hooguit blind voor wat er kan gaan gebeuren als de exvriend daad bij woord wil voegen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 13:35
Of een ploegje samenstellen en even langs gaan bij de beste jongen

Ik ben het eens met Whieee, dat blokkeren is geen oplossing, dat is alleen het verplaatsen van het probleem. Als hij merkt dat zijn smsjes niet aankomen of zijn nummer geblokkeerd is, waarom zou hij dan niet een ander nummer nemen of erger... langskomen en het persoonlijk brengen?

Gewoon nogmaals aangifte doen en het nummer door de provider laten blokkeren. Doet deze niets? Dan kenbaar maken dat de Telegraaf het wel een interessant topic vind hoe deze provider met zn klanten omgaat.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nja ze wil het gewoon achter zich laten en als hij blijft smsen ken ze dat gewoon niet dan word ze er telkens mee geconfronteerd. en hij weet niet dat zijn nummer geblokkeerd is hij blijft nu ook minimaal 10 smsjes per dag sturen zonder dat er op gereageerd word. maar ik zal is kijken of ik de provider een zetje in de rug ken geven met wat virtualjac zei
virtualJac schreef op donderdag 19 april 2012 @ 07:53:
Of een ploegje samenstellen en even langs gaan bij de beste jongen

Ik ben het eens met Whieee, dat blokkeren is geen oplossing, dat is alleen het verplaatsen van het probleem. Als hij merkt dat zijn smsjes niet aankomen of zijn nummer geblokkeerd is, waarom zou hij dan niet een ander nummer nemen of erger... langskomen en het persoonlijk brengen?

Gewoon nogmaals aangifte doen en het nummer door de provider laten blokkeren. Doet deze niets? Dan kenbaar maken dat de Telegraaf het wel een interessant topic vind hoe deze provider met zn klanten omgaat.
alvast heel erg bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dcl! schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:58:
[...]

off topic: blijft apart hoor in Nederland. Als je een politicus bedreigd zijn woorden ineens wel genoeg.
Ik hoop dat je een gouden tip krijgt hier en wens je zus veel sterkte.
ja als je iemand bekent bedreigd staat er binnen een half uur een swat team voor je deur ....
Pagina: 1