Speaker klinkt opeens dof

Pagina: 1
Acties:

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-01 20:02
De titel zegt het al: mijn linkerspeaker klinkt opeens enorm dof (een oude Jamo). Ze hebben er al wat jaartjes opzitten, maar omdat het van het een op het andere moment is hoop ik dat ik iets over het hoofd zie waar jullie mij op kunnen wijzen. Voor de duidelijkheid, hij klinkt nu als een radio waar een kussen voor is gedrukt, maar de bass laat die vreemd genoeg nu extra door.

Wat ik heb geprobeerd:
  • Tullip kabel omdraaien in versterker
  • Speakerkabel omdraaien in versterker
Speakerkabel vervangen is geen optie, omdat de boxen geen aansluiting hebben, maar de kabel de speaker in loopt (crap constructie).

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:16

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Komt er nog geluid uit de tweeter? (hogetonen-speakerunit)

Life is not about specs, it is about joy!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Op hoog volume geluisterd?

Verwijderd

Je had de speakers al links en rechts verwisseld op de versterker en het geluid was hetzelfde gebleven. Dat kan bijna alleen maar een defecte tweeter zijn. Soms gaan zo ook spontaan kapot. Draai je bass eens dicht en treble helemaal open, en luister eens links en rechts voor de box.
Vaak kun je nog wel een tweeter kopen, ik zou dan links en recht allebei vervangen. Als ze niet te leveren zijn kan je misschien nog een box op marktplaats scoren en de tweeter overzetten.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:12

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:13:
Je had de speakers al links en rechts verwisseld op de versterker en het geluid was hetzelfde gebleven. Dat kan bijna alleen maar een defecte tweeter zijn. Soms gaan zo ook spontaan kapot. Draai je bass eens dicht en treble helemaal open, en luister eens links en rechts voor de box.
Vaak kun je nog wel een tweeter kopen, ik zou dan links en recht allebei vervangen. Als ze niet te leveren zijn kan je misschien nog een box op marktplaats scoren en de tweeter overzetten.
Precies...Als je tevreden bent met je speakers, haal dan een zelfde zetje op MP en zet de tweeter over. Je kan ook gaan kijken naar andere speakers.

• Cyleo
De wonderen der techniek zijn de wereld nog niet uit. Hij doet het weer normaal! Zal dan toch wel iets met de kabel te maken hebben. Hopelijk houd die het even vol omdat de kabel dus echt niet te wisselen is. Bedankt voor de tips, wist niet dat een tweeter er ook zo uit kon ploffen, dus weer wat geleerd :)

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Cyleo schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:02:
De wonderen der techniek zijn de wereld nog niet uit. Hij doet het weer normaal! Zal dan toch wel iets met de kabel te maken hebben. Hopelijk houd die het even vol omdat de kabel dus echt niet te wisselen is. Bedankt voor de tips, wist niet dat een tweeter er ook zo uit kon ploffen, dus weer wat geleerd :)
Het kan ook zijn dat je ergens een los contact in de box hebt. Zou ik even controleren als ik jou was.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Cyleo
Killer schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:43:
[...]

Het kan ook zijn dat je ergens een los contact in de box hebt. Zou ik even controleren als ik jou was.
Ja, dat heb ik geprobeerd, maar de box kan dus niet open. Dat is dus een beetje jammer, uiteindelijk wil ik ze wel vervangen. Maar voor nu voldoen ze nog prima.
Pagina: 1