[Win7] Auto login 2e account die tegelijk actief is

Pagina: 1
Acties:

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb op het moment het volgende werkend:
Op windows 7 kan ik via een patch/hack in 2 accounts tegelijk ingelogd zijn. Account 1 logt automatisch in als de pc wordt opgestart (HTPC).

Wat ik nu graag zou willen is dat als de pc opstart automatisch account 2 wordt ingelogd (die vervolgens op de achtergrond blijft, zodat ik daar via RDP in kan loggen).

Ik kan er helaas weinig over vinden. Ik had gehoopt dat ik een batch scriptje in de account 1 startup folder kon setten met "login account2" of iets dergelijks maar zo'n constructie is me ook nog niet gelukt.

Iemand ideeën?

...

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-01 22:34
Waarom zou je dit op deze manier willen als je ook met een patch 2 hack oplossing multi session rdp op win7 kan enablen. (Google multi session remote desktop windows 7 en je vind het) ivm forum regels ben ik niet zeker of deze oplossing legaal is om te posten.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

@Rav wat heb je op internet gevonden. Trouwens heb geen glazenbol over welke versie van Windows 7 praten we (HM of Ultimate)

Johann Sebastian Bach

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-01 13:00
dit is alleen mogelijk bij de PRO en Ultimate als het goed is.
Daar heb ik het wel eens op werkend gekregen.
Alleen toch niet vaak gebruikt.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Rav
  • Niet online
Het gaat om Win7 Professional.
@Starke: Dat heb ik al werkend. Ik heb de EULA trouwens al doorgelezen en zie geen problemen.
(3.G. "Other users may access a session from any device
using these technologies, if the remote device is separately licensed to run the software.") Het hangt er dus vanaf waarmee je inlogt.

Misschien is het niet helemaal duidelijk wat ik wil doen, ik zal het nog een keer proberen:

Ik heb een HTPC die automatisch inlogt op account 1.
Via RDP log ik dan in op account 2 (die vervolgens simultaan draait met account 1, op de HTPC kun je dus gewoon film blijven kijken zonder gestoord te worden).

Dat heb ik al werkend.

Wat ik nu wil is dat ik niet hoef in te loggen via RDP om account 2 te starten. Ik zou graag willen dat account 2 ook wordt geactiveerd als ik de HTPC opstart.

...

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmm, hmm, jaja. Wat?

Ik snap het nogsteeds niet. Laat ik zeggen dat er wellicht een manier is, maar ik snap het doel nog niet.

Is nu het doel om:

1) Als de PC als HTPC in gebruik is, en er wordt een filmpje op gekeken dat er
2) Toch nog iemand vanaf een andere PC middels RDP sessie op kan werken en ondertussen internetten, facebooken, boekhouden, etc?
3) Zodra je met RDP verbinding maakt, voor de 1e keer nadat de PC is opgestart, wordt je automatisch ingelogd. Hierna kun je de sessie verbreken en dan lekker wat anders gaan doen en daarna de sessie weer verbinden en weer verder gaan met waar je mee bezig was.

Is het nu je bedoeling dat er alvast wordt ingelogd, enkele programma's worden gestart zodat als je de RDP sessie start, dat die applicaties al open staan als je er verbinding mee maakt?

• Rav
  • Niet online
akimosan schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:31:
Hmm, hmm, jaja. Wat?

Ik snap het nogsteeds niet. Laat ik zeggen dat er wellicht een manier is, maar ik snap het doel nog niet.

Is nu het doel om:

1) Als de PC als HTPC in gebruik is, en er wordt een filmpje op gekeken dat er
2) Toch nog iemand vanaf een andere PC middels RDP sessie op kan werken en ondertussen internetten, facebooken, boekhouden, etc?
3) Zodra je met RDP verbinding maakt, voor de 1e keer nadat de PC is opgestart, wordt je automatisch ingelogd. Hierna kun je de sessie verbreken en dan lekker wat anders gaan doen en daarna de sessie weer verbinden en weer verder gaan met waar je mee bezig was.

Is het nu je bedoeling dat er alvast wordt ingelogd, enkele programma's worden gestart zodat als je de RDP sessie start, dat die applicaties al open staan als je er verbinding mee maakt?
Helemaal correct, dat is precies wat ik graag wil.

...

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
1) Wanneer je verbinding maakt met RDP moet er sowieso met een account en wachtwoord worden verbonden. Daar ontkom je niet aan.
2) Je kunt voor het extra account gewoon items in het startmenu zetten, die items worden dan gewoon gestart zodra je de eerste keer inlogt met RDP. Met het automatisch laten aanmelden van een aantal programma's win je dus weinig behalve wat tijd.
3) Wil je enkele taken automatisch laten starten, dan kun je dat ook doen middels een scheduled task. Veel programma's die je misschien op de achtergrond wilt laten draaien onder het andere account zijn misschien als "service" te starten. (SabnZBD, Couchpotato en Sickbeard voor het downloaden van films en series kunnen prima als service starten. Zo hoef je helemaal niet in te loggen en
4) Voor wat je wilt kun je waarschijnlijk wel LogonExpert gebruiken. Single computer license voor 17,95 da's geen geld en je vermijd een hoop gedoe.

• Rav
  • Niet online
akimosan schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:58:
1) Wanneer je verbinding maakt met RDP moet er sowieso met een account en wachtwoord worden verbonden. Daar ontkom je niet aan.
2) Je kunt voor het extra account gewoon items in het startmenu zetten, die items worden dan gewoon gestart zodra je de eerste keer inlogt met RDP. Met het automatisch laten aanmelden van een aantal programma's win je dus weinig behalve wat tijd.
3) Wil je enkele taken automatisch laten starten, dan kun je dat ook doen middels een scheduled task. Veel programma's die je misschien op de achtergrond wilt laten draaien onder het andere account zijn misschien als "service" te starten. (SabnZBD, Couchpotato en Sickbeard voor het downloaden van films en series kunnen prima als service starten. Zo hoef je helemaal niet in te loggen en
4) Voor wat je wilt kun je waarschijnlijk wel LogonExpert gebruiken. Single computer license voor 17,95 da's geen geld en je vermijd een hoop gedoe.
Super, je eerste 3 punten wist ik al maar 4 is een goede. Zal daar eens naar kijken, is niet al te duur idd.
Eerst nog even zoeken of er een gratis/opensource alternatief is en anders wordt dat hem.

Bedankt!

...

Pagina: 1