Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen van tweakers!

Mijn oude mobiel is laatst kapot gegaan ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe mobiel. Ik zoek ongeveer met een budget van €150-€200. Ik wil eigenlijk het liefst een android toestel. Na wat rond gezocht te hebben o.a op tweakers en het plaatselijke aldi krantje. Heb ik mijn oog laten vallen op 2 toestellen.

de alcatel OT-995
http://www.4launch.nl/sho...nes#p-17-productid-123667

En de smarthphone AT-AS43D.

Voordelen van de alcatel:
- Processor is iets sneller.

Voordelen van de aldi:
- Dualsim.
- Ziet er naar mijn mening strakker uit

Ik weet ook dat er voor de alcatel een update naar ICS aan zit te komen, gaat die er ook komen voor de aldi telefoon of blijft deze draaien op gingerbread?

Maar mijn vraag. Ga je het verschil in de processor merken?
De aldi telefoon heeft een 1GH snapdragon msm7227-1
de alcatel een: 1,4GH snapdragon msm8225.

Alvast bedankt voor de antwoorden (als die er komen 8)7 )

groeten.

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-11 11:22
voor dat geld kan je beter Galaxy S van marktplaats kopen of een nieuwe Galaxy Ace. dan heb je tenminste bekende telefoon met support en weet je ook dat het wat betere kwaliteit heeft dan alcateltjes.

Verwijderd

sanane schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:49:
voor dat geld kan je beter Galaxy S van marktplaats kopen of een nieuwe Galaxy Ace. dan heb je tenminste bekende telefoon met support en weet je ook dat het wat betere kwaliteit heeft dan alcateltjes.
Ga in dat geval voor de galaxy S, of de S Plus, de Ace voelt erg als een budgettoestelletje.... (uit eigen ervaring)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55

Reinier

\o/

Ik zou dan denk ik voor tweedehands gaan. Ik heb binnenkort nog een Desire HD voor ongeveer dat bedrag te koop, en daar komt hoogstwaarschijnlijk ook nog een update naar ICS voor :)

Verwijderd

Topicstarter
ok zal nog ff rondkijken of hier nog wat in de buurt staat :)

Edit: staat niet zoveel op marktplaats bij ons in de buurt. Misschien toch maar wat geld gaan bijleggen :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 21:17 ]

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
150 tot 200 euro voor een tweedehands Desire HD? Dat zou niet mij n keuze zijn.
Ik zie niet wat er mis is met de Alcatel OT-995, behalve dat hij nog niet te koop is. Dan heb je tenminste ook een bedrijf met een hoofdkantoor op rijafstand. Beter dan ergens in Taiwan, Korea of China.
Zelf heb ik nog een ongebruikte LG Optimus Black binnen je budget.

• Sigis
Overigens, de Alcatel OT-995 is nu verkrijgbaar. Op dit forum staan ook al wat reviews in de Alcatel OT-995 thread. De eerste indruk lijkt positief.

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-11 11:43
De processor van de Alcatel OT-995 heeft een recentere processorarchitectuur en een stuk betere GPU als dat Aldi ding. Ik denk dat je, als je tussen deze twee toestellen moet kiezen, het beste voor de Alcatel kunt gaan.
Er is natuurlijk ook niets mis met een tweedehands toestel van ong. een jaar oud. Dan heb je voor ~150 leuke toestellen zoals de Galaxy S, HTC Desire(HD).

• Sigis
Inderdaad, de Alcatel OT-995 is qua specs duidelijk beter dan de Wolfgang AT-AS43D van Aldi.
Veel snellere processor:een op 1.4 GHz ondergeklokte Qualcomm Snapdragon Snapdragon MSM8255T op basis van ARMv7 instructieset met een Adreno 205 GPU tegen een op 1 GHz zwaar overgeklokte Qualcomm Snapdragon MSM7227-1 op basis van ARMv6 instructieset met een Adreno 200 GPU.
Veel grotere ROM.
De OT-995 is een stuk compacter bij dezelfde schermgrootte.
Daarnaast heeft de AT geen HSUPA, geen Bluetooth 3.0, geen DLNA, geen video ondersteuning.
De OT-995 kriojgt een ICS upgrade, van de AT weet ik het niet, maar ik betwijfel of die dat überhaupt op een redelijke manier trekt.
De OT-995 krijgt een MicroSD kaart meegeleverd, de AT niet.
De prijs is nagenoeg hetzelfde.
het enige voordeel van de Aldi phone is mijns inziens de dual sim. Niet dat ik daar op zit te wachten, maar dat kan interessant zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DLNA is niet echt een issue, er zijn 1001 apps om dat te regelen, ik noem bijv Twonky Mobile en BubbleuPnP.

Verder is dualsim iets wat je nodig hebt of niet. TS is niet duidelijk in hoeverre hij dat echt zoekt. Zo ja is het een enorme pre voor het Aldi-geval, zo niet valt het weg als voordeel.

Oslik blyat! Oslik!

• Sigis
Dat is wat ik bedoel, als je dual sim zoekt dan is de Aldi phone heel interessant. Anders is de Alcatel mijns inziens aantrekkelijker. Daarnaast vind ik je opmerking over DLNA totaal nutteloos, het is gewoon een verschil, je kan bijna alles op een andere manier regelen. Geef mij echter maar gewoon DLNA. Bluetooth kan ik ook op een andere manier regelen, maar geef mij maar gewoon Bluetooth en dan liefst een zo nieuw mogelijke versie, een MicoSD kaart kan ik ook kopen, maar dan moet ik wel extra betalen. Ik bedoel, als je zo begint kan je alles jouw richting op praten.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sigis schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:21:
[...]

Daarnaast vind ik je opmerking over DLNA totaal nutteloos, het is gewoon een verschil, je kan bijna alles op een andere manier regelen. Geef mij echter maar gewoon DLNA. Bluetooth kan ik ook op een andere manier regelen, maar geef mij maar gewoon Bluetooth en dan liefst een zo nieuw mogelijke versie, een MicoSD kaart kan ik ook kopen, maar dan moet ik wel extra betalen. Ik bedoel, als je zo begint kan je alles jouw richting op praten.
:?

Bluetooth is een hardwareonderdeel dat erop zit of niet. DLNA is gewoon software waarbij in de ene geval een app pre-installed is en in het andere geval niet. Dat is even relevant voor de keuze als of een Facebook of 9292ov app pre-installed is of niet 8)7

Sowieso, zeker in deze categorie unlocked toestellen ligt het voor de hand dat je gewoon een clean install van de laatste Android erop zet en zelf kiest welke software je wilt.

Verschillende hardware is een goede reden tot onderscheid tussen toestellen, maar bij unlocked toestellen maakt software niets uit, je kunt sowieso een clean install van vanilla Android (ICS) erop zetten en dan zelf kiezen wat je wel en niet wilt.

Oslik blyat! Oslik!

• Sigis
Strikt genomen is DLNA een standaard voor gegevensuitwisseling en geen software. De software ondersteund de standaard. Mijn ervaring met DLNA apps op apapraten die standaard zonder DLNA ondersteuning geleverd worden is dat het dan toch minder goed en betrouwbaar werkt. Dat geldt voor bijvoorbeel Facebook niet. Daarom vind ik DLNA ondersteuning vanuit de fabrikant wel meerwaarde hebben.

Een Clean Install doe ik alleen als ik tijd over heb of ik ontevreden ben over de standaard meegeleverde install. Bij ZTE's, of SE doe ik het bijvoorbeeld altijd, bij HTC's in het algemeen niet.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DLNA is niet eens een standaard voor gegevensuitwisseling, het is een waslijst aan afspraken over formats (codecs, containers, bitrates etc) en hun presentatie die voor de gegevensuitwisseling zelf gebruik maakt van uPnP-AV. Ik ben op het werk veel met DLNA bezig en deel jouw slechte ervaringen met veel apparaten, maar zie grosso modo geen verschil tussen apparaten die by default DLNA aan boord hebben vs losse apps.

Er zijn genoeg apparaten met ingebouwde DLNA die van geen kanten bevredigend werken (Sony TVs bijvoorbeeld). Neemt niet weg dat bijv Samsung het wel goed aanpakt met Allshare op alle nieuwe apparaten. Idem met losse apps. Twonky heb ik goede ervaringen mee onder Windows, Linux en Android, maar vrij brakke op de Mac en iDevices, iets als miniDLNA lijkt eenvoudig en effectief, maar stikt in zeer grote hoeveelheden files... breek me de bek iig niet open, ik kan hier dagen over doorlullen, maar ben vrij zeker van m'n zaak dat een goede losse app even goed is als een goede ingebouwde app. En als je een slechte ingebouwde hebt kun je die gewoon uitschakelen en een goede losse installeren ;)

Sowieso, fundamentele probleem met DLNA is dat de formeel ondersteunde formaten erg politiek samengesteld zijn, niet vanuit de gebruiker. Het is niet overdreven om te stellen dat >95% van content dat mensen nu willen afspelen niet binnen de 'required' DLNA profiles valt (ik noem h.264 die enkel tot PAL-resoluties ondersteund is, jpeg enkel tot 320x200, geen xvid codec of .mkv en .iso (meta)container support etc...) en >80% zelfs buiten de optional profiles valt (nog steeds geen xvid, .mkv of .iso). Toch willen mensen het afspelen en snappen developers van apps/apparaten dat ook. Probleem is dat omdat het buiten de standaard valt, interoperability niet gegarandeerd kan worden waardoor het aan de lopende band mis gaat. Sterker nog, je ziet vaak genoeg problemen met dingen die wel onder DLNA vallen maar in de 'optional' categorie zitten - ik noem wederom Sony TVs die .jpgjes weergeven als 320x200 postzegel middenin het scherm of die AVCHD films die ze in principe kunnen afspelen toch door de server laten transcoderen naar PAL-resolutie en waardeloze kwaliteit.

Totdat DLNA het leeuwendeel van content ondersteunt dat mensen er ook mee willen afspelen in de required spec blijft het huilen met de pet op, ongeacht hoe goed je app is en ongeacht of het ingebouwd is of niet. Mijn ervaring is ook dat het per situatie verschilt wat de beste app is, dus dat het sowieso vaak neerkomt op uitproberen van meerdere apps voordat je vindt wat met jouw overige apparaten het beste werkt.

Oslik blyat! Oslik!

• Sigis
Mijns inziens is dat dus gewoon een standaard voor gegevensuitwisseling, afspaken zijn de basis voor standaards en alles wat je noemt valt mijns inziens onder gegevensuitwisseling, maar dat heeft missschien te maken met hoe je er naar kijkt.

Ik heb nog nooit serieuze problemen gehad met preinstalled DLNA, het is wel zo dat ik geen Sony of Apple gebruik. Het aan de praat krijgen van DLNA op smartphones die dat niet preinstalled hadden heb ik zoveel ellende mee gehad dat ik dat maar opgegeven heb. Kostte me teveel tijd en frustratie en ik ben ook niet gezegend met veel geduld. Dat neemt niet weg dat je heel goed gelijk kan hebben (en waarschijnlijk hebt gezien je ervaring) dat de juiste losse apps net zo goed werken,
Pagina: 1