Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen. er is veel gedoe om het toetsenbord werkend te krijgen onder bootcamp.

het enige stukje uitleg wat ontbrak over het niet werken heb ik uitgepluist en ga ik hier uitleggen.

wanneer je het apparaat uit osx hebt verwijderd en hebt gereboot naar bootcamp met in mijn geval windows 7 is het bijna niet te doen om het toetsenbord toe te voegen.

Dit KOMT doordat bootcamp al informatie uitwisselt met het toetsenbord over het mac adres en energieverbruik etc. je moet dus het toetsenbord volledig verwijderen bij apparaatbeheer VOORDAT je hem als bluetooth apparaat moet zoeken.

dus in stappen.
1: apparaat wissen in osx, rebooten naar bootcamp.
2: Toetsenbord uitzetten/uit laten staan en naar apparaatbeheer.
3: Apple toetsenbord verwijderen
4: toetsenbord aanzetten en zoeken met de standaard apple bluetooth drivers.

dan zal hij ineens wel zichtbaar zijn( dit komt dus doordat windows al voordat het apparaat gekoppeld wordt gegevens uitwisselt waardoor het pairen verstoort word.)

Ik denk dat ik duizenden mensen over dit vraagstuk wel blij heb gemaakt. hierna kun je hem op de normale wijze weer in osx toevoegen omdat wanneer de pairing in windows is geslaagd, hij automatisch weer verbinding krijgt met osx EN windows.

Good luck! en laat aub even weten of het lukt, ik kom later nog wel eens met plaatjes, maar denk dat het duidelijk genoeg is zo.

Moiko, Leeuwarden