Verbinding valt weg op 1 PC

Pagina: 1
Acties:

• sander jejo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07-2021
Hallo,

Ik zit sinds een aantal weken met een probleem dat steeds erger begint te worden, namelijk dat het internet op mijn desktop heel erg langzaam is en om de zoveel minuten zelfs helemaal weg valt. Het bereikt nu een punt dat er niet meer mee te werken is. Het rare is dat mijn PC de enige is in ons netwerk zo lijkt, die er last van heeft. Alle andere laptops (3), mobiele telefoons (5) en andere apparaten hebben er geen last van.

Ik heb inmiddels overal gezocht naar vergelijkbare problemen maar nergens een oplossing kunnen vinden. Omdat ik eerst een USB wifi dongel gebruikte en dacht dat het daar misschien aan lag, heb ik deze vervangen door een Sabrent WLAN Netwerkkaart (PCI-802N), maar het probleem blijft hetzelfde en verergerd nu zelfs :'( .

We gebruiken thuis Online en hebben een Huawei HG655D kastje en ik heb bovengenoemde netwerkkaart die in een een MSI P55 GD65 moederbord zit. Ik gebruik verder Windows 7.

Misschien is het overbodige informatie, maar ik heb het idee dat het probleem is ontstaat sinds mijn pa een nieuwe laptop heeft. Echter heb ik er ook last van als deze laptop niet in huis aanwezig is.

Zouden jullie mij van advies kunnen voorzien en of mogelijk een aantal tips geven om het probleem te kunnen achterhalen.

Groeten,

Sander

Verwijderd

Heb je al getest of een bedrade verbinding wel stabiel en normaal qua snelheid is?

• sander jejo
Ja via een kabel is het internet op normale snelheid en valt het ook niet weg. Het probleem doet zich alleen voor wanneer ik via draadloos een verbinding heb.

• sander jejo
Op mijn kamer heb ik niet de beschikking over een internetkabel en mijn mag ook geen gaten boren in de muur waardoor ik genoodzaakt ben om draadloos te gebruiken :O . Ik heb mijn PC nu tijdelijk verplaatst naar een andere locatie in huis waar ik wel een bedrade verbinding kan maken.

• sander jejo
Ik zit nog steeds met het probleem en ik kom er niet uit. Kan iemand een manier geven om te achterhalen wat er mogelijk fout gaat.

• sander jejo
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/839/inssider2.jpg/

Dit is wat Inssider voor informatie geeft

Heb ook een andere test gedaan waaruit blijkt wat mijn probleem is.
Eerst zie je dat het goed is en dan opeens een zeer trage verbinding, zie plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/812/32735511.jpg/

[ Voor 49% gewijzigd door sander jejo op 19-04-2012 15:31 ]

Pagina: 1