Avast meldingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
Ik krijg opeens meldingen van Avast:
code:
1
2
Avast is klaar met de analyse van het programma.
We hebben niet genoeg bewijs om het bestand als malware aan te merken.

Dit betreft:
\QuickTime\QTTask.exe (jotti (1x Trojan.Lebag.Oop))
\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe (jotti niets gevonden)
en een derde die ik niet terug kan roepen.

Iemand dezelfde ervaring of advies?

PS:
Versie 120417-0 (17-4-2012 9:25:55)
Programma: 7.0.1426

[ Voor 41% gewijzigd door Bolukan op 17-04-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De melding lijkt me hartstikke duidelijk? Is er een reden dat je ze wantrouwt? :)

Advies: gebruik een van de sites site je in veel topics hier tegenkomt (VT, Jotti, oid.) om een dozijn verschillende virusscanners mee te laten denken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
Nee, er is geen reden dat ik ze wantrouw, ze staan er al jaren, en Avast heeft dit nog nooit eerder gemeld. Lijkt me een aanpassing van de gevoeligheid van Avast: dat verneem ik graag van lotgenoten.

Of een virus heeft ze geinfecteerd.... en het is meer harmfull dan Avast die een slag om de arm houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah, dat was me niet duidelijk. Je wilt m.i. dus even wat andere scanners er overheen laten gaan (bijv. via Jotti's site) en als ook die niets vinden ze (tijdelijk) in een whitelist zetten.

Al heb je iets als QTTask IMHO helemaal niet nodig maar dat moet je natuurlijk zelf bepalen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Hoogstwaarschijnlijk komt deze melding van de cloud functie, meer bepaald filerep. Zie deze link. Bij de cloud wordt gekeken naar hoeveel mensen dit bepaalde bestand hebben of een bepaalde versie. Wanneer weinig mensen over de versie van het bestand beschikken, krijg je een waarschuwing dat aangezien weinig mensen die bepaalde versie van een uitvoerbaar bestand hebben en dus kan duiden op mogelijke malware.