VPN - internet via thuis internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinosoldier
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09-2023
Beste mede-tweakers,

Ik heb een vraagje over VPN, maar ik ben hier geen kei in. Laten we het zo zeggen ik ben een "Noob" :D.

Situatie :
Ik ga binnenkort naar het buitenland voor een paar maanden. Zodra ik in het buitenland zit kan ik niet meer op facebook en youtube. Dus mijn plan is om thuis pc als VPN server instellen en als ik in het buitenland zit maak ik eerst verbinding met mijn thuis pc via en via mijn thuis pc ga ik op youtube of facebook.

laptop buitenland --------internetverbinding met ---- thuis pc ------- internet verbinding ---- facebook.

Voordat ik weg ga wil mijn thuis pc instellen als een VPN server, dit heb ik gedaan volgens een youtube how to filmpje

YouTube: How To Setup VPN on Windows 7 as Home Solution

ik heb de port genomen van 1723 zoals op het filmpje.

ik heb alle stappen gevolgd om één of andere manier lukt het niet.

Of doe ik iets verkeerd ??

VPN account aanschaffen kost teveel.

Ik heb de zoekmachine gebruikt maar kan niks vinden hierover. ik heb btw een Zyxel modem ZyXEL P-2602H-D1A ik heb dit ook geprobeerd

http://portforward.com/en...L/P-2602H-D1A/Bay_VPN.htm

ik heb dit functie ook, maar ik weet niet waarvoor het dient
http://screenshots.portfo...P-2602H-D1A/VPN_Setup.htm

ik weet niet of dit goed is BAY VPN ik weet echt niet wat dat is of de verschil ervan

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alle tips en ideeën zijn welkom. :*)

Groetjes,

Chino

[ Voor 8% gewijzigd door Chinosoldier op 17-04-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

OpenVPN al gevonden? Op hun site staat een basis configuratie voor de server (pc thuis) en client (pc buitenland). Even NAT rules toevoegen in je router en klaar.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinosoldier
webfreakz.nl kan je de link sturen van de site waar het allemaal op staat. ik zit nu openvpn en ik heb de progje gedl maar volgens mij moest ik dat niet doen (@-@) maar ik nu op hun site kan niet zoveel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 15:18
Waarom kun je in het buitenland niet meer op youtube en facebook, terwijl je wel verwacht je thuispc te kunnen bereiken?

Had je de term proxy al in google gegooid?

Gotomypc of iets dergelijks al gezien?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom VPN? heb persoonlijk goede ervaring met http://remotelyanywhere.com/

Chinosoldier schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:11:
webfreakz.nl kan je de link sturen van de site waar het allemaal op staat.[...] ik nu op hun site kan niet zoveel vinden
:| :/
http://openvpn.net/index..../documentation/howto.html
http://openvpn.net/index....cumentation/examples.html
http://openvpn.net/index....ocumentation/manuals.html
http://openvpn.net/index.php/open-source/faq

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinosoldier
ja ik heb slechte ervaring met free proxy die werken langzaam en heel vaak zijn er geen lijnen beschikbaar. en externe bureaublad moet je streamen dat gaat nog langzaamer.

ik neem aan de fridgeman een spam is ??? ik bedoel ik klikte op zijn link kreeg een site van dat ik moet betalen ????? of zie ik dat nou verkeerd ?

EDIT: mijn fout fridgeman ik zie het nu pas bedankt voor de link even kijken of het werkt bedankt voor d elinks

ik zie nu ergens tor project staat dat waarschijnlijk ook werkt iemand tor ervaring ??

[ Voor 12% gewijzigd door Chinosoldier op 17-04-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Chinosoldier schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:31:
ja ik heb slechte ervaring met free proxy die werken langzaam en heel vaak zijn er geen lijnen beschikbaar. en externe bureaublad moet je streamen dat gaat nog langzaamer.

ik neem aan de fridgeman een spam is ??? ik bedoel ik klikte op zijn link kreeg een site van dat ik moet betalen ????? of zie ik dat nou verkeerd ?

ik zie nu ergens tor project staat dat waarschijnlijk ook werkt iemand tor ervaring ??
Iets waarvoor je moet betalen is nou niet gelijk spam. Fridgeman zegt alleen waar die goede ervaringen mee heeft.

Daarnaast betekent de term proxy nou niet gelijk dat jij naar "free proxies" moet zoeken. Er is ook software om zelf een proxy te hosten, waardoor het verkeer wat jij in het buitenland uitvoert alsnog via jouw eigen netwerk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mijn posts zijn gelijk spam.

/me post niet meer in dit topic en wenst TS heel veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55
Klinkt als een reisje naar China, zit daar zelf ook en het is volgens mij niet heel moeilijk om een betrouwbare vpn te vinden voor een redelijke prijs.

Zit zelf bij 12vpn en betaal daar iets van $35 p jaar voor 10gb p maand ofzo... Dat aanbod hebben ze inmiddels helaas niet meer, dus voor nieuwe leden is dit geen optie maar je kan vast wel iets vergelijkbaars vinden.

Mocht je computer altijd aanstaan, dan is het misschien wel nuttig. Zou er wel rekening mee houden dat de vebinding in dat geval misschien crap is en het dus allemaal erg traag is. Voordeel van betaalde VPN providers is dat je iig op servers op verschillende locaties kan inloggen :P

Succes drmee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinosoldier
Mijn excuses aan fridgeman ik had het niet goed gezien en Paulem daar heb je gelijk in. Ik ga gelijk even zoeken naar proxy progjes bedankt voor de TIP !! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Check deze site even: kost je $10 voor 3 maanden, kan me niet voorstellen dat dat te duur is http://vpntraffic.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ssh server zou ook kunnen als je een synology of iets dergelijks hebt staan thuis die toch 24/7 aanstaat
via socks geloof ik kun je makkelijk je verkeer over ssh via thuis tunnelen

http://embraceubuntu.com/...rwarding-secure-browsing/

[ Voor 49% gewijzigd door Proxx op 17-04-2012 21:56 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinosoldier
@snowdog als ik zelf de proxy niet kan opzetten dan moet ik het wel hahaha 35$ per jaar is wel erg el cheapo !!!!! jep het wordt een reisje naar de Great Firewall xD waar zit je op dit moment in China ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:44
Wanneer je een pptp vpn verbinding wilt opzetten zoals je in de openings post schrijft dan moet je ook het GRE protocol 47 doorlaten op je router. Veel routers hebben een optie die 'VPN passthrough' heet om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55
Chinosoldier schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:55:
@snowdog als ik zelf de proxy niet kan opzetten dan moet ik het wel hahaha 35$ per jaar is wel erg el cheapo !!!!! jep het wordt een reisje naar de Great Firewall xD waar zit je op dit moment in China ?
Shanghai, verder is t allemaal wel ok als je niet te gehecht bent geraakt aan westerse sites. De Chinezen hebben voor alle geblockte sites zelf wel een alternatief :P

Als je niet naar specifieke content opzoek bent kan je ipv naar youtube bv naar www.tudou.com en www.youku.com.

Maja tis 4u snachts hier, dus tijd voor mij om te slapen ^^

EDIT: nog even snel een comment, als je voor een betaalde VPN gaat probeer dan eerst in China te testen of ie ook werkt. Sommige VPN's zijn geblocked en die moet je dus ook niet gebruiken... Beetje lastig, maar misschien kan je ook even op de forums van bv. shanghaiexpat.com kijken ofzo, daar staan paar topics over vpns. Wel hoop onzin/spam dus daar moet je ff overheen lezen...

[ Voor 22% gewijzigd door Snowdog op 17-04-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Maar waarom zou je een stroomverslindende computer gebruiken als VPN server als een alles-in-een-NAT apparaat ook kan VPN'en? Bijvoorbeeld een Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinosoldier
Ik heb uiteindelijk de advies van snowdog gevolgd, een vpn account aangemaakt en Trommelrem ja ik dacht misschien is het voor een paar maanden, maarja ik geef je gelijk met het geld dat ik mijn stroom moet betalen kan ik beter een vpn account kopen !!

hier kan al een slotje.

thanks voor de tips iedereen. _/-\o_
Pagina: 1