Hoi,
Ik wil via een desktop snelkoppeling graag 2 dingen doen:
1. Eerst een ssh commando meegeven voor een vnc op een remote machine te starten
2. Daarna de vncviewer lokaal starten.
Ik probeer dit met het volgende commando:
ssh kiosk@machine 'killall x11vnc ; x11vnc -rfbauth /home/kiosk/.vnc/passwd -display :0 2>1 /dev/null' ; sleep 2 ; vncviewer machine:0
Daarna gebeurt het volgende:
1. Er wordt een konsole venster geopend.
2. killall commando wordt uitgevoerd.
3. x11vnc wordt opgestart.
4. Hierna gebeurt er niets, het is pas als ik CTRL+C indruk, dat hij verder gaat en de vncviewer opstart.
Ik heb al vanalles geprobeerd:
- x11vnc commando met nohup uitproberen.
- x11vnc process in de background starten
- de x11vnc code in een script op de remote machine te zetten en deze uitvoeren via bovenstaande commando
Iemand een idee hoe ik dit werkende kan krijgen zonder dat de CTRL+C er aan te pas komt?
PS. Er is natuurlijk een reden waarom ik niet manueel een vnc-server vanaf het begin opstart, maar dit heeft te maken met een speciale kiosk-implementatie.
Tnx.
Ik wil via een desktop snelkoppeling graag 2 dingen doen:
1. Eerst een ssh commando meegeven voor een vnc op een remote machine te starten
2. Daarna de vncviewer lokaal starten.
Ik probeer dit met het volgende commando:
ssh kiosk@machine 'killall x11vnc ; x11vnc -rfbauth /home/kiosk/.vnc/passwd -display :0 2>1 /dev/null' ; sleep 2 ; vncviewer machine:0
Daarna gebeurt het volgende:
1. Er wordt een konsole venster geopend.
2. killall commando wordt uitgevoerd.
3. x11vnc wordt opgestart.
4. Hierna gebeurt er niets, het is pas als ik CTRL+C indruk, dat hij verder gaat en de vncviewer opstart.
Ik heb al vanalles geprobeerd:
- x11vnc commando met nohup uitproberen.
- x11vnc process in de background starten
- de x11vnc code in een script op de remote machine te zetten en deze uitvoeren via bovenstaande commando
Iemand een idee hoe ik dit werkende kan krijgen zonder dat de CTRL+C er aan te pas komt?
PS. Er is natuurlijk een reden waarom ik niet manueel een vnc-server vanaf het begin opstart, maar dit heeft te maken met een speciale kiosk-implementatie.
Tnx.