kabel component naar VGA over cat5 (Atv 1 gen - Beamer)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backer_78
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-08 14:21
Ik wil graag mijn Apple Tv (1e generatie) aansluiten op mijn dell 2300MP Beamer over een afstand van ongeveer 20 meter. (20 meter in verband met wegwerken kabel door bestaande elektra leidingen)

De Atv beschikt over 2 uitgangen
- HDMI
- Component

De Beamer beschikt over 3 ingangen
- VGA
- composiet
- S video

Nu heb ik op internet een topics gevonden waarbij iemand zelf een kabel soldeert van Component naar VGA met behulp van een CAT5 UTP kabel (ik heb al gelezen dat je beter STP kabel kunt gebruiken)

http://myhometheater.homestead.com/vgacable.html
http://www.ehow.com/how_6163064_make-vga-rca-cable.html

Mijn vragen:
- Standaard is er een korte D-sub to YPbPr cable bij de bemaer geleverd, is een kabel die ik zelf maak ook YPbPr? (ik geloof dat dat wel een must is :? )
- De VGA connector heb ik kunnen vinden op internet (zelf zolderen en kapjes) de component stekkers kan ik nergens vinden, weet iemand een adres?
- gaat een afstand van ongeveer 20 meter een mooi beeld geven bij het afspelen van films / wii (ik ben geen videofiel)

Alle tips/suggesties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
nou, eerst even een aantal basis beginselen bij elkaar gooien dan;

hdmi en dvi zijn digitaal, dus daar schiet je niet veel mee op. je moet naar vga (Analoog)

component naar vga kan dan weer wel zoals je zelf ook hebt gevonden.

qua component stekkers kun je gewoon tulp-stekkers gebruiken.

qua mooi beeld?
tja, vat dit niet verkeerd op maar het feit dat je op die beamer films gaat kijken maakt al duidelijk dat je geen videofiel bent ;-)
mooi beeld? ik zou er niet naar willen kijken met zo'n lichtopbrengst en contrast. jij wilt dat wel en dat is prima :) laten we het erop houden dat je beeld er in ieder geval niet slechter van zal worden :)
nogmaals, het is niet beledigend bedoelt, ieder heeft een andere insteek en budget bij projectie :)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:14
Als je dat al overweegt, neem dan de best afgeschermde kabel die je kan vinden, (cat5e oid) want op die afstand verliest een analoog signaal heel veel sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 15:41
waarom niet de apple tv dichter bij de beamer plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backer_78
bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik het gewoon maar ga proberen (het zijn niet de kosten).

Alleen nog een vaag mbt de VGA aansluiting.

in onderstaande link wijst de maker eerst de pinnen 1,5,6,10,11 en 15 aan, maar daaronder gebruikt hij de pinnen 1 tm 8 :?

http://myhometheater.homestead.com/vgacable.html

Kan iemand uitleggen op welke pinnen ik moet solderen> en zouden jullie daarbij gebruik van krimpkous maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
Het aanduiden van pinnen 1,5,6,10,11 en 15 doet hij enkel zodat je weet hoe de nummering verloopt, je zal dus inderdaad pinnen 1 t.e.m. 8 moeten gebruiken.
Als je goed kan solderen en je draad op maat afknipt heb je met een sub-d connector met solder-buckets normaal niet echt krimpkous nodig, maar je doet er sowieso geen kwaad mee dus ik zou het wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backer_78
Er schieten me opeens nog 2 vragen te binnen

Ik weet het niet zeker, maar mischien dat mijn samsung tv een soort van TV out optie heeft (mischien via scart) is het dan beter/makkelijker om daar de beamer op aan te sluiten?

dmaw: de apple tv aansluiten op TV met een HDMI kabel en dan via scart out van de tv naar de beamer.

en.....

De ATV is al aangesloten op mijn TV via HDMI, als ik dan ook de component uitgang gebruik voor mijn beamer, gaat dat dan goed? of moet ik steeds de HDMI stekker eruit trekken als ik de beamer wil gebruiken (en andersom: de composiet stekkers er uit als ik de tv wil gebruiken) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backer_78
niemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10
ik gok dat je tv géén TV-out heeft en dat je appletv niet tegelijk over component en hdmi kan uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zou die kabel gewoon proberen het maken; Zo moeilijk lijkt me dat niet? En anders koop je toch een lange HDMI kabel, en zet je daarachter een HDMI naar VGA active converter. Maar dat zal wel wat kosten.

Wat betreft die kabel:

Het staat er allemaal, maar misschien niet zo duidelijk.
Je moet de kleurtjes van de UTP kabel solderen aan de corresponderende pinnetjes in de VGA plug.
Dus oranje in de UTP op pin1, Groen op pin 2, etc.
Als je dat gedaan hebt hoef je alleen nog maar naar het plaatje met de RCA connectors erop te kijken en de paartjes oranje/oranjewit blauw/blauwwit groen/groenwit aan de tulpstekkers te solderen.

VGA Video connector pinouts:
Pin # - Signal Name - CAT 5 Conductor
1 - Red - Orange
2 - Green - Green
3 - Blue - Blue
4 - No Connection
5 - Ground - No Connection
6 - Ground - Orange/White
7 - Ground - Green/White
8 - Ground - Blue/White
9 - No Connection
10 - Ground - No Connection -
11 - No Connect
12 - DDC DAT - No Connection
13 - Horizontal Synchronization - Brown
14 - Vertical Synchronization - Brown White
15 - DDC Clock - No Connection

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backer_78
Ik ga waarschijnlijk volgend weekend de kabel maken, en hou jullie op de hoogte.

Is er nog een oplossing voor het geval da Apple TV niet gelijk composiet en HDMI kan uitzenden (een soort switch of aan/uit contact?
Pagina: 1