Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een AMD x4 955 cpu en ondanks het feit dat het een quad core is, gaat het converteren van video's naar mijn gedacht zéér traag. Ik gebruik een programma dat ook de CUDA core gebruikt van mijn gpu maar desondanks duurt het converten; traag... Minstens een uur en een half om 1080p naar 720p te converteren...

Nu zijn mijn 3 vragen;
Is een 1u30 normaal?
Is de enigste optie een snelle en dure core i7 aanschaffen?
Als ik de multiplier verhoog enzo, voor meer Mhz te hebben, geeft dat effect op convert tijden?

Alsinds bedankt!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:14
Hoe lang is de film? ;) Het klinkt reëel. Alles verhogen heeft altijd snelheidswinst, een nieuwe cpu kopen ook. Maar met 1,5 uur valt toch prima te leven?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens wat meer info.Welk prog gebruik je? Wat voor bitrates hebben we het over, wwat is de lengte (anderhalf uur om 1 minuut te converteren is een heel ander verhaal dan anderhalf uur om 4 uur aan film te converteren).

Je kunt je systeem OCen voor wat extra snelheid, dat zul je waarschijnlijk wel wat gaan merken.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:23

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al opgezocht aangaande het converteren van HD materiaal ?
Het is verder ook handig om aan te geven waarvan je converteert (formaat, grote etc.) en naar wat je dit converteert (formaat, bestandstype etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik gebruik Xilisoft Video Converter. De bronvideo is een .mkv, h264, bitrate is 10.000. Het geconverte bestand moet uiteindelijk ook een .mkv worden met h264, maar de bitrate is 7000. Dus van 1920x1080 naar 1280x720.

1,5 uur is ook niet extreem traag maar als ik het programma een nachtje laat draaien zijn er max 8 films geconvert. Probleem is dat ik circa 600 films heb staan in HD en dat mijn harde schijven vol geraken.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Welke versie van Xilisoft Video Converter ?

Verwijderd

Topicstarter
De laatste versie, 7. Heb voor de rest Win7 x64 met 16GB 1333 RAM. En wat bedoel je met opzoeken aangaande het converteren van hd materiaal?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:12:
De laatste versie, 7. Heb voor de rest Win7 x64 met 16GB 1333 RAM. En wat bedoel je met opzoeken aangaande het converteren van hd materiaal?
Daarmee bedoelde ik te zeggen wat heb je zelf al opgezocht en waarom kwam je er niet uit ?
Voorbeeld;
- heb je al op internet gezocht hoe lang men gemiddeld zo'n beetje over het converteren doet van beeldmateriaal zodat je een inschatting kan maken hoe lang het duurt.

En wat voor GPU heb je eigenlijk, je zou bijvoorbeeld ook gebruik kunnen maken van Badaboom (van Nvidia) voor het converteren van je materiaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 17-04-2012 12:15 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Xilisoft is niet heel multithreaded zo gebruikt hij onder een taak max 2 cores.
Pas al je meerdere taken tegelijk draait benut je je volledige processor.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heb ik inderdaad niet gedaan.. ik dacht dat met moderne hardware de dag van vandaag alles vliegensvlug zou gaan, maar nee...

Zal eens een ander programma gebruiken die de cpu volledig benut.

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Ik deel dezelfde CPU met je en die tijden kloppen wel.
Althans ik convert MKV naar flv waarbij die 4 cores aanspreekt.
Met een aflevering tijd van 20 minuten is hij 30 minuten bezig...

Klinkt eigenlijk best wel langzaam zo.

[ Voor 1% gewijzigd door HaveHam op 17-04-2012 12:38 . Reden: Moet mijn school geld terug vragen... ]

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik trouwens een GTX 560, badaboom? Klinkt leuk, zal eens opzoeken wat het doet

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TERW_DAN schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:02:
Geef eens wat meer info....wwat is de lengte (anderhalf uur om 1 minuut te converteren is een heel ander verhaal dan anderhalf uur om 4 uur aan film te converteren).
Perkouw schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:02:
Wat heb je zelf al opgezocht aangaande het converteren van HD materiaal ?
Het is verder ook handig om aan te geven waarvan je converteert (formaat, grote etc.)
Hoe lang is je bronmateriaal? Zoals aangegeven: als je anderhalf uur rekent over 1 minuut film dan is er iets niet goed; duurt de film anderhalf uur dan is 't andere koek.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:40:
Ik gebruik trouwens een GTX 560, badaboom? Klinkt leuk, zal eens opzoeken wat het doet
http://www.badaboomit.com/

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:43:
[...]

[...]

[...]

Hoe lang is je bronmateriaal? Zoals aangegeven: als je anderhalf uur rekent over 1 minuut film dan is er iets niet goed; duurt de film anderhalf uur dan is 't andere koek.
Haha natuurlijk is de film niet 1 minuut lang. Film varieert van 1,5u tot 2u. En dit duurt dus ook een uur en een half om te converten

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:53:
[...]

Haha natuurlijk is de film niet 1 minuut lang.
Hoezo is dat natuurlijk :? Ik heb honderden filmpjes op m'n NAS van < 10 minuten. Dat je 't hebt over speelfilms (wat ik dan maar even aanneem) had je dan dus wel even mogen vermelden ;) We hebben geen glazen bol you know ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:26
Waarom wil je converteren? Kan je mediaplayer de hogebitsrates of resolutie niet aan? Of wil je streamen over wifi? Bijna elke film die in 1080p wordt aangeboden heeft ook een 720p variant.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry ik dacht dat ik verteld had dat het over speelfilms ging.. :)

En de reden waarom ik wil converteren is omdat ik amper nog ruimte over heb. Ik zou ze inderdaad opnieuw kunnen downloaden inderdaad, maar goed. Ik denk dat het gewoon normaal is voor een cpu die al 3? jaar op de markt is dat het eventjes duurt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je comprimeert vrijwel realtime dus, dat is toch lang niet slecht.
En waarom zoveel moeite doen als je ook gewoon een schijf bij kan prikken?

Verwijderd

Topicstarter
Al mijn sata poorten zijn alreeds bezet :(

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:18:
Al mijn sata poorten zijn alreeds bezet :(
pci-e of pci kaartje en je hebt er zo weer een paar bij ? :P
En als het toch over gedownloade films gaat zou ik ze gewoon voortaan in 720p downloaden, waarom download je ze nu überhaupt in 1080p als je kennelijk ook genoegen neemt met 720p ?

[ Voor 29% gewijzigd door Perkouw op 17-04-2012 14:23 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HD video converteren heeft weinig tot niets met videokaarten of beeldschermen te maken.

Move VB -> Mediaspelers & HTPCs

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Tja, heel flauw antwoord natuurlijk maar wat dacht je van films kijken en verwijderen......je kan mij niet wijs maken dat je ze allemaal heel graag wil bewaren.

Als je weet dat het flauw is, doe het dan niet... het beantwoord zijn vraag ook niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Michael Knight op 17-04-2012 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehe dat kan ik natuurlijk ook doen, maar het is precies alsof ik een "band" ermee heb, al dat download werk en dan nog eens de juiste srt's zoeken... Vind het ook leuker als er bv vrienden langs komen en ik een kant en klare collectie heb klaarstaan.. want tegen dat zo'n film volledig gedownload is. Ik heb maar ADSL2 :)

Maar goed, bedankt voor de tips. Een nieuwe harde schijf erinsteken ben ik eigenlijk ook van plan maar ik moet idd eerst zo'n pci kaartje ervoor hebben en wééral een nieuwe kast aanschaffen want er zitten nu al 4 HDD's in en het is maar een gewone atx kast
Pagina: 1