Toon posts:

Probleem met DNS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met de DNS denk ik.
Ik probeer via mijn laptop verbinding te maken met de server. Alleen hier zit een Cisco Linksys E2000 router tussen.
Als ik dan \\(servernaam) intyp, opent er wel een wit venster. Maar dan staat er een foutmelding dat hij \\(servernaam) niet kan vinden. Maar als ik het ipadres intyp, dan komt er wel een inlog scherm om op de server te komen.

Ook kan ik niet naar google pingen, maar wel naar het ip adres van google(173.194.65.94)

Aangezien ik redelijk nieuw ben moeten jullie maar even vragen naar informatie die jullie nodig hebben.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:31
hoe ping je naar google?
ping goolge werkt namelijk niet.
Je zult altijd moeten pingen naar een FQDN Fully Qualified Domain Name.
In jouw geval moet ping google.com of ping google.nl wel werken.

Omdat je wel op deze site komt neem ik aan dat je DNS instellingen wel goed staan.
Die server die je wilt bereiken valt die onder hetzelfde domein/werkgroep van je laptop?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 11:44

chromeeh

the Gnome

Wat je sowieso zou kunnen proberen is om je dns cache te flushen, misschien dat er ergens een rotte record hangt. (via cmd (als admin uitvoeren): ipconfig /flushdns )

Mocht je daarna nog steeds problemen hebben kun je overwegen om een andere DNS server te gebruiken, alleen deze helpt alleen maar voor je internet kant, dus niet voor je servertje in je LAN.

Ik neem aan dat je sowieso je systeem waar je problemen mee hebt ook gescanned hebt op malware / virussen & andere troep? Deze willen ook nog wel eens rommelen met DNS :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

ik heb momenteel (laatste 30 min.) problemen met het bereiken van een aantal websites, zoals youtube, xs4all. kan dus ook een extern probleem zijn indien je xs4all hebt

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 11:44

chromeeh

the Gnome

Idd xs4all heeft een beetje last van een DDOS attack...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."