[Analytics] Doel 'download brochure' wordt niet gemeten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb een tijdje geleden vier doelen voor een website ingesteld. Drie van deze doelen (bijvoorbeeld informatie aanvraag en conversie) worden goed geregistreerd, maar de vierde 'download brochure' wordt niet geregistreerd.

Het gaat om een productenbrochure in PDF die bezoekers online kunnen bekijken. De bijbehorende URL is http://www.mijnsite.nl/download/brochure.pdf.

Ik heb het doel op precies dezelfde manier als de rest geregistreerd. Dus bij overeenkomsttype: ' exact zoekwoord ' en bij doel URL: ' /download/brochure.pdf '.

Bij de rest werkt dit dus zoals het hoort, alleen bij deze wordt het doel niet geregistreerd. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en wat ik er aan zou kunnen veranderen?

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Je download dus direct die brochure als pdf? Lijkt me dat daar dan geen GA tracking op kan zitten, aangezien je direct de file benadered ipv via een HTML pagina met daarin de GA tracking code.

[ Voor 33% gewijzigd door Keeper op 17-04-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad; dat het bestand wordt gedownload kan (hoop ik :+ ) Google helemaal niet weten. De oplossing is dus direct (analysetools t.b.v.) de webserverlogs gebruiken i.p.v. Google analytics.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
F_J_K schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:29:
Inderdaad; dat het bestand wordt gedownload kan (hoop ik :+ ) Google helemaal niet weten. De oplossing is dus direct (analysetools t.b.v.) de webserverlogs gebruiken i.p.v. Google analytics.
Je kunt dit op meer manieren oplossen hoor ;)

Een greep uit de mogelijkheden:
  • Een "downloadpagina"; niets meer dan een pagina met een "Dank je voor 't downloaden, je PDF download begint over X seconden" waar je de analytics code in zet* en waar je met een meta-refresh of wat JS de browser vervolgens naar de daadwerkelijke PDF doorstuurt;
  • De downloadlink naar een stukje JS laten verwijzen waar je eerst de _trackEvent aanschopt en dan een redirect naar de daadwerkelijke download/PDF;
  • Server-side de tracking aanschoppen (hiermee bijvoorbeeld) en dan de PDF serveren (dus linken naar iets als "/download.php?file=foo/bar.pdf" waarin download.php het werk doet);
  • ...en misschien nog wel meer? :P
* Technically track je daarmee een pageview en niet de daadwerkelijke download, maar 't verschil lijkt me verwaarloosbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 17-04-2012 11:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

* Technically track je daarmee een pageview en niet de daadwerkelijke download, maar 't verschil lijkt me verwaarloosbaar.
Behalve als iemand Javascript uit heeft staan en/of er vanaf extern wordt gelinkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
F_J_K schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:17:
[...]

Behalve als iemand Javascript uit heeft staan
Vandaar de meta-refresh; dat werkt ook als JS uit staat ;)
F_J_K schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:17:
en/of er vanaf extern wordt gelinkt.
Alleen als er rechtstreeks naar de download wordt gelinkt; en dat kun je voorkomen (als in: dat de download niet gelogged zou worden) door mijn 3e suggestie te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 17-04-2012 12:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een andere mogelijkheid is dat je de GA direct instrueert om een pageview te registreren. Zie bijvoorbeeld de downloadlink van PyCharm:
HTML:
1
2
3
<a class="buttonDownload block30" id="downloadPyCharmmac" 
onclick="pageTracker._trackPageview('/pycharm/download/PyCharm.mac');newsJetBrains('mac');" 
title="Download PyCharm now">Download Now</a>

Zie ook Hoe kan ik klikken op uitgaande links handmatig bijhouden? in GA Help. Je moet je PDF-download als een externe link zien; GA kan het bekijken van de PDF niet bijhouden, maar wel dat de bezoeker op de link naar de PDF heeft geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

RobIII schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:28:
Vandaar de meta-refresh; dat werkt ook als JS uit staat ;)
[...]
Alleen als er rechtstreeks naar de download wordt gelinkt; en dat kun je voorkomen (als in: dat de download niet gelogged zou worden) door mijn 3e suggestie te gebruiken.
Du hast recht :*

Pagina: 1