Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] write to file incl colors

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views

Onderwerpen

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Hi all,

ik vroeg mij af of het mogelijk is om direct weggeschreven tekst naar een bestand van kleur en/of bold opmaak te voorzien.

bijv:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$file="/my/file";
$fh=fopen($file, 'w');
$data="Ik ben blauw"; // Hoe kan ik deze lijn de kleur blauw mee geven.
fwrite($fh, $data);
$data="Ik ben vetgedrukt"; // Hoe kan ik deze lijn vetgedrukt wegschrijven.
fwrite($fh, $data);
fclose($fh);

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In welke tool wordt het gegenereerde bestand weer geopend? Als het in een browser is zul je met HTML aan de slag moeten, als het bijvoorbeeld een RFT-bestand is moet je daarvoor de bijbehorende opmaak wegschrijven.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• MarcHeijerman
Het wordt een tekst bestand te openen met bijvoorbeeld MS Word. Geen speciale .doc conversie, maar gewoon compatible met verschillende tekst verwerkers.

[ Voor 42% gewijzigd door MarcHeijerman op 17-04-2012 10:43 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

samo

yo/wassup

Platte tekst (.txt) kan geen opmaak zoals kleur bevatten. Je zal dus een opslagformaat moeten kiezen welke dat wel kan. Bijvoorbeeld RTF, welke door veel programma's bekeken kan worden.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• MarcHeijerman
Dan wordt het een RTF bestand, ik neem aan dat ik dan de syntax opties voor RTF moet gaan bekijken. Weer wat te doen :P

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12

alienfruit

the alien you never expected

Dit is wel een goed leesbare specificatie van RTF:
http://www.biblioscape.com/rtf15_spec.htm

• MarcHeijerman
top, bedankt

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:29
Al het niet uitmaakt wat het output formaat is, dan kan je ook gewoon HTML uitspugen lijkt me.

HTML:
1
<p style="color:blue;">Ik ben rood.</p>

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
ZpAz schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:17:
Al het niet uitmaakt wat het output formaat is, dan kan je ook gewoon HTML uitspugen lijkt me.

HTML:
1
<p style="color:blue;">Ik ben rood.</p>
idd; HTML is een beter gedefinieerde / crossplatform standaard, wat ook door Word te openen is en te converteren naar RTF of PDF etc is.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:29
YopY schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:22:
[...]

idd; HTML is een beter gedefinieerde / crossplatform standaard, wat ook door Word te openen is en te converteren naar RTF of PDF etc is.
En via zaken als DOMPDF kan je er ook nog via PHP makkelijk een PDF van bakken als je wilt.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Hoewel ik je vragen best grappig vind, mag je ondertussen wel wat meer eigen onderzoek gaan doen. Het is best aardig dat je ons als persoonlijke helpdesk ziet, maar dat houdt een keer op. Lees onze Quickstart nog eens goed na.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.