Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
De vraag lijkt heel simpel maar er zit gelukkig meer achter. Ik ben op dit moment
de werking van veel hardware componenten van de Android omgeving in kaart aan
het brengen. Vandaar dat ik nu met een klein vraagje zit.

De Android omgeving maakt gebruikt van een aangepaste wpa_supplicant die wordt
aangestuurd via deze socket "“hardware/libhardware_legacy/wifi/wifi.c". verschillende
functies uit de android framework zoals deze packages: android.net.wifi en
fraworks/base/core/java/android/net maken gebruik van de socket om met de wpa_supplicant
te communiceren.

Mijn vraag aan jullie, spreekt een applicatie de wpa_supplicant direct aan of spreken de applicaties direct
functies uit het framework aan?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:26

BHQ

Het lijkt mij dat je het framework aanspreekt, en dat Android zelf uitvecht waar de traffic overheen gaat (WiFi aan? dan krijgt dat prioriteit boven 3G/mobiel internet).

Of je bedoeling moet zijn dat je app geen mobiel internet kan gebruiken, dat kan natuurlijk ook ;)

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Het gaat mij niet om het verkeer. Ik ben bezig met een risico analyse van de Android omgeving en ik kijk nu uitsluitend hoe wifi werkt. Aangezien ik geen programmeur ben heb ik dus geen idee hoe applicaties dergelijke acties uitvoeren. Stel een applicatie wil verbinding met een bepaalde dienst. Doet hij dat verzoek aan de wpa_supplicant (de wifi daemon) en die spreekt de juiste functies aan in het framework of spreekt een programmeur direct de juiste functies aan uit het framework.