Rijden in de VS, verschillen met Europa?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Binnenkort moet ik voor het werk naar de VS. Vlieg op Dallas en moet een 300 kilometer buiten de stad zijn. Ik slaap een nacht rond de luchhaven en dan staat er een huurwagen klaar.

Ik ben al wel in Noord-Amerika geweest (Canada en ook een paar keer kort de VS) maar ik heb er nooit zelf gereden.

Nu vraag ik me af, welke verschillen zijn er in de VS met Europa wat betreft rijden? Ik heb begrepen dat je op de snelweg gewoon rechts mag inhalen, iedereen moet in zijn eigen vak blijven, zoiets? Nog andere opmerkelijke verschillen die ik zou moeten weten?

Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Rechts inhalen? Je hebt het keep-your-lane principe. Dus als jij al rechts rijdt en je loopt in op een auto op een baan links van je, dan mag je die rechts inhalen.

Je hebt de 4-way stop, iedereen een stopbord. Iedereen moet volledig tot stilstand komen, de eerste gearriveerde mag ook als eerste weer wegrijden.

Afslaan naar rechts door rood mag, tenzij er een bordje staan "No turn on red".

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Keep your lane is slechts een verkeersregel. Wat veel meer aanpassing vergt voor de europeaan is de zeer defensieve rijstijl.

Mijn ervaring is overigens al weer wat ouder en beperkt tot de westelijke staten, maar aggresief rijden wordt niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:07
Zorg dat je goed weet welke route je moet rijden, de borden en bewegwijzering kan nogal eens wat te raden over laten... Neem ook vooral de tijd. Het is even wennen, helemaal rond / in een drukke stad / luchthaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:17
Texas is goed te doen. Grote wegen en meestal vrij rustig, behalve spits en in grote steden. Rijdt gewoon rustig en geef goed aan waar je heen gaat.
Verder idd alleen de stop. Vaak als je het niet weet kijk je elkaar even aan en geef jij of zij even aan dat je mag gaan.
Verder dien je op parkeerplaatsen voetgangers voorrang te geven, dat doet iedereen iig.

Belangrijkste aan rechtsinhalen is dat je even extra goed kijkt of er geen auto rechts langs je komt als je wisselt.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mocht het heuvelig zijn, dan curben bij het parkeren. Je wielen zo draaien dat als je auto van de rem schiet, hij richting de (hoge) stoeprand gaat.
Ook is het niet toegestaan om je auto aan de linkerkant (dus tegen de rijrichting in) van de straat te parkeren.

(Weliswaar hoorde ik dit in Californie, maar misschien ook geldig in de rest van de USA)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:10

Ankh

|true

In vergelijking met europa rijdt het in de usa een stuk makkelijker en rustiger. Het is wennen, dat keep your lane. Maar uit eindelijk is het een verademing.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Veel plaats laten. Dus als je een vrachtwagen inhaalt (wat lang duurt, ie rijdt even snel of 5 mijl trager als jouw), laat je best heel veel plaats. 70 mijl = 7 autos plaats.

Right on Red: stoppen, en dan door rijden,

Stopbord: STOPPEN (niet rollend stoppen, want dat is verleidelijk met een automatic).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:34
Ja, ze zijn wel streng dat je echt stil staat. Verder rijdt iedereen de limit plus vijf of tien mijl, afhankelijk van hoe de weg is, maar je merkt snel genoeg aan je medeweggebruikers hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

scorpie

Supra Addict

Oh, en kijk uit met lange rechte wegen in Texas, er staan niet voor niets bordjes met "air surveillance".. Ze laseren niet vanachter niet bestaande bomen, maar vanuit de lucht :+

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zsub schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:51:
Ja, ze zijn wel streng dat je echt stil staat. Verder rijdt iedereen de limit plus vijf of tien mijl, afhankelijk van hoe de weg is, maar je merkt snel genoeg aan je medeweggebruikers hoe en wat :)
10 mijl is echt het pushen. Hangt ook af of de cop goede seks heeft gehad of niet.

Ik ben aan de kant gezet Snake in "Het "pats hier met je bekeuringen"-topic Deel 3" voor het te kort inhalen.
scorpie schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:55:
Oh, en kijk uit met lange rechte wegen in Texas, er staan niet voor niets bordjes met "air surveillance".. Ze laseren niet vanachter niet bestaande bomen, maar vanuit de lucht :+
In California ook. http://www.flickr.com/photos/imagesister/4231152418/

[ Voor 3% gewijzigd door Snake op 17-04-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

JaQ

En geen rotzooi uit het raam gooien. Dat is nog veel duurder dan te snel rijden (en IMO terecht).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

JaQ schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:00:
En geen rotzooi uit het raam gooien. Dat is nog veel duurder dan te snel rijden (en IMO terecht).
Inderdaad. Het zijn daar inmates die die rotzooi moeten opruimen :P (beter als hier daar gemeentepersoneel voor in te zetten).

Sigaret-butts dus in een leeg blikje doen, met beetje water in ofzo.

(sowieso mag je niet roken in een rental).

Ook: GEEN bierblikjes in de auto, dicht of open. Ook niet voor de passagier. MAG NIET.

En als je toch aan de kant wordt gezet, zorg dat je je rental bewijzen bij hebt (van AVIS/HERTZ), en je internationaal rijbewijs bij de hand. Je wil niet je rugzak doorzoeken (die agent heeft dan hand op het pistool, geloof me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
In Zuid Texas krijg je +10 mijl gewoon een dikke boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Snake schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:05:
En als je toch aan de kant wordt gezet, zorg dat je je rental bewijzen bij hebt (van AVIS/HERTZ), en je internationaal rijbewijs bij de hand. Je wil niet je rugzak doorzoeken (die agent heeft dan hand op het pistool, geloof me).
De kans dat je wordt aangehouden is klein, maar toch wat etiquette; zolang de agent nog niet bij je raampje is, doe jij nog niets. Dus geen papieren uit je dashboardvakje pakken, niet je tas doorzoeken. Handjes op het stuur houden.
Staat hij dan eenmaal naast je, dan spreek je met twee woorden; Yes officer, no officer, thank you officer. Maak niet de fout hem "agent" of "policeman" of weet ik veel wat te noemen, want als je de verkeerde hebt kun je dan een grondige inspectie van je voertuig verwachten en heel wat extra bekeuringen.

Die mensen krijgen daar nog echt respect, dus toon dat ook. Verreweg de meeste zijn erg aardig, helemaal zodra ze in de gaten hebben dat je geen Amerikaan bent tonen ze wat extra begrip voor alles, maar als je de verkeerde treft wil je hem gewoon het respect geven wat hij van je verlangt.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Een paar dingen waar ik me op verkeek toen ik ging rijden in de VS:
- Vrachtverkeer rijdt meestal net zo snel als gewoon verkeer
- De maximum snelheid op snelwegen is verwarrend, er staan wel steeds bordjes maar het is zeker niet zo dat je aan de weg zelf snel kunt zien of je nou 55, 60, of 65 mag.
- Neem een tomtom of ander navigatie systeem mee. De borden zijn in mijn ervaring (Florida, Boston) 3x ruk
- Zorg dat je wat kleingeld bij je hebt. Tol is vaak niet duur, maar het electronische systeem faalt nogal eens. (Ik had het aan laten zetten op mijn huurauto's, maar kreeg vrij vaak toch geen groen licht en dan kan je dus gaan lopen zoeken naar een paar dollar met een rij auto's achter je)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

RvL

Obiter dictum schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:15:
[...]

De kans dat je wordt aangehouden is klein, maar toch wat etiquette; zolang de agent nog niet bij je raampje is, doe jij nog niets. Dus geen papieren uit je dashboardvakje pakken, niet je tas doorzoeken. Handjes op het stuur houden.

Staat hij dan eenmaal naast je, dan spreek je met twee woorden; Yes officer, no officer, thank you officer. Maak niet de fout hem "agent" of "policeman" of weet ik veel wat te noemen, want als je de verkeerde hebt kun je dan een grondige inspectie van je voertuig verwachten en heel wat extra bekeuringen.

Die mensen krijgen daar nog echt respect, dus toon dat ook. Verreweg de meeste zijn erg aardig, helemaal zodra ze in de gaten hebben dat je geen Amerikaan bent tonen ze wat extra begrip voor alles, maar als je de verkeerde treft wil je hem gewoon het respect geven wat hij van je verlangt.
Inderdaad ook mijn ervaring. Een uniform schurkt tegen het heilige aan in Amerika. Met respect behandelen is zeer aan te raden. Als je ze met respect behandeld, dan zullen ze jou ook met respect behandelen.

Mijn collega is in Ohio aan de kant gezet na een typisch Nederlandse inhaalactie: dot gas bijgeven en erlangs. Gevolg: 18 mijl per uur te hard en natuurlijk kwam de plaatselijke sherrif ons net tegemoet gereden. Zo'n man dwingt het respect ook gewoon af: zijn houding, zijn gezag en niet in de laatste plaat de revolver die deze beste man in z'n holster had zitten. En toon je op basis daarvan geen respect, dan heeft hij nog genoeg middelen om het op een andere manier af te dwingen.

Overigens een wonder dat we daar zonder bekeuring weg zijn gekomen: 18 mijl te hard en de papieren van de vorige huurauto bij ons....

Verder heb ik het rijden in de VS als een verademing ervaren. Men is een stuk vriendelijker richting elkaar op de weg en verontschuldigt zich als er dan toch iets niet helemaal lekker gaat. Ik ben destijds van Athens, Ohio naar Washington gereden, een ritje van een kleine 600km. Het rijden is er gewoon relaxed. Er zijn hele stukken waarop je kilometers lang geen hond tegenkomt.

Wat mogelijk wel wat wennen zal zijn, buiten wat hier al besproken is, is het rijgedrag van de gemiddelde Amerikaanse auto. Wij hadden een Chrevolet Impala gehuurd (3,5l V6, 5.10m lang) en dat is een erg luxe bak. Erg comfortabel voor zo'n lange reis, maar totaal niet vergelijkbaar met een gemiddelde Europese auto: een automaat die zo'n 5s. bedenktijd nodig heeft om vervolgens 2 versnellingen terug te gaan en naar je naar voren te laten spuiten. Rechtdoor erg prettig maar zodra er een bocht aankwam leek iedere vaste verbinding tussen onderstel en carrosserie simpelweg niet te bestaan. Maar wat me nog het meest opviel is dat deze sloep van bijna 1700kg geen ABS had, iets wat vrijwel iedere Europese auto van na 2000 toch wel heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door RvL op 17-04-2012 10:37 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ook goed om te weten: ze kunnen je snelheid ALTIJD meten, als ze achter je aan rijden EN ook als ze je tegenmoet rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De carpool lanes zijn nog niet genoemd. Als je niet alleen in de auto zit mag je naar de carpool lane (meest linker baan, maar is ook apart aangegeven), die meestal heel easy doorrijdt terwijl er naast je een file staat.
Als je alleen in de auto zit, BLIJF DAAR DAN WEG! Het is er niet voor niets zo rustig op die baan. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:57
Ik lees even mee. Zit volgende week anderhalve week in Miami en was wel voornemens daar een auto te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nog eentje: 2 lanes, als iemand op de sholder (pechstrook, overigens niet altijd verhard) staat, en jij rijdt op de rechter lane, dan wijk je uit naar de linker lane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2724/4328856839_5ea039fcc9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Blokkeer niet de kruising, boete is ongeveer $1000. Hier in Nederland hebben nogal wat mensen de gewoonte om door te rijden op een kruising en oooh het staat ineens stil. Nu sta ik dan maar midden op de kruising en blokkeer ik het hele verkeer.In Amerika is dit een mooie boete.

Ik heb ongeveer 1600 mijl rond gereden in Florida:

- zorg altijd voor een volle tank voordat je weggaat. je weet nooit wanneer je het "laatste" tankstation gepasseerd bent. Soms kom je er voor 200 mijl geen eentje tegen.
- pas op met verhuur: ze bezeiken je echt met de verzekeringen
- gps navigatie is zeker aan te raden. maar gelukkig hebben veel auto's daar een compas en de straatnamen zijn zo simpel. Een stad rijden zoals miami of orlando vond ik heel eenvoudig.
- zorg voor wat quarters / losse dollars biljetten ivm tolwegen
- er was nog wat met de gele schoolbus ( die mag je niet inhalen of zoiets )

mocht me nog wat te binnenschieten laat ik het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik een online theorie-examen kwam ik ooit tegen: Zet je knipperlichten 5 seconden voordat je van baan wisselt aan.
Dus niet zoals hier: knipperen (of niet) en direct naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het belangrijkste is de gele schoolbus. Als het stopbordje uitklapt, dan moet je dus niet even stoppen en vervolgens weer verder rijden, maar wachten tot de bus zelf weer verder rijdt, in verband met uitstappende kinderen. Doe je dat niet, en de politie ziet het kun je op een dag cel en een dagvaarding rekenen.

"Keep your lane" geldt niet altijd, op tweebaans snelwegen geldt vaak "Slow traffic, keep right". Staat ook met bordjes aangegeven. Te langzaam rijden is in de VS ook niet toegestaan.

In het algemeen wordt de hufterige Nederlandse rijstijl niet gewaardeerd en de politie treedt terecht hard op. Er is ook veel meer politie op straat in de VS, zowel binnen als buiten de bebouwde kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:09
Wat hierboven al genoemd is inderdaad; defensief rijden en let op je snelheid. Ook opletten met voorsorteren, als je te laat bent, niet "per ongeluk" bv rechtsaf slaan als je niet bent voorgesorteerd voor rechtsaf. Dan kan je beter een blokje om rijden, want de boetes voor verkeerd voorsorteren zijn ook pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Ik dacht dat het ook niet abnormaal is dat andere weggebruikers melding bij de politie doen over geconstateerd fout weggedrag zoals te snel / agressief rijden, troep weggooien enzovoorts.

Dus denk niet dat je 'veilig' bent als er geen politieauto in de buurt rijdt.

Kan iemand anders dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Geen ervaring mee. Maar even wat anders: bij de verhuur in Amerika zeiden ze dat je het internationaal rijbewijs niet nodig had. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

lordloeder schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:28:
Geen ervaring mee. Maar even wat anders: bij de verhuur in Amerika zeiden ze dat je het internationaal rijbewijs niet nodig had. Iemand?
Ik hoor dubbele verhalen. De agent accepteerde mijn Belgisch rijbewijs, bij de AVIS wouden ze mijn Internationaal.
joopv schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:26:
Ik dacht dat het ook niet abnormaal is dat andere weggebruikers melding bij de politie doen over geconstateerd fout weggedrag zoals te snel / agressief rijden, troep weggooien enzovoorts.

Dus denk niet dat je 'veilig' bent als er geen politieauto in de buurt rijdt.

Kan iemand anders dit bevestigen?
Er zijn borden om dronken rijders te rapporteren, maar er moet toch bewijs zijn hoor.

Maar je moet je gewoon gedragen. Politie kan overal zijn.

En je herkent de politie in burger aan hun auto's met bullbars upfront ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Snake op 17-04-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 10:22
418O2 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:44:
Ik lees even mee. Zit volgende week anderhalve week in Miami en was wel voornemens daar een auto te huren.
Ben ik eind februari geweest en ook vorig jaar. Allebei de keren een dag een auto gehuurd. Op het vliegveld een auto huren is het makkelijkst maar ook gelijk het duurst. Als je met een taxi naar je hotel gaat en daar in de buurt een Avis, Hertz of whatever opzoekt ben je meestal goedkoper uit. Verder is het wel wennen aan de borden en is het handig om je navigatie op engels te laten staan (als je m op nederlands zet worden de namen van sommige straten/wegen vreemd uitgesproken en ben je verward). En verder, wat er hier vaker wordt genoemd: rij rustig en hou er rekening mee dat je rechts ingehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
In Florida / miami orlando: let op dat je de goeie tolbaan pakt. Dus niet de sunshine pass of zoiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 10:22
Klopt, al mag het wel met sommige huurauto's, maar dat geven ze dan aan. Wat ik ook grappig vond (toen we een auto gingen huren op het vliegveld) was dat je een type auto uitkiest aan de balie en ze dan zeggen: "ok, de auto's staan dáár, zoek er maar een uit en tot ziens" :P. Wij hadden een MPV uitgekozen (waren met 5 man plus bagage) en werden dus naar de "MPV lane" gewezen waar alle mpv's op een rijtje stonden :). Eentje uitkiezen, bagage inladen en wegrijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Pas op bij de Avis en de Hertz als je een auto gaat huren. Ze proberen je altijd extra verzekeringen e.d. aan te smeren, dus lees goed waar je voor tekent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Nvidiot schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:24:
Een paar dingen waar ik me op verkeek toen ik ging rijden in de VS:
- Vrachtverkeer rijdt meestal net zo snel als gewoon verkeer
- De maximum snelheid op snelwegen is verwarrend, er staan wel steeds bordjes maar het is zeker niet zo dat je aan de weg zelf snel kunt zien of je nou 55, 60, of 65 mag.
- Neem een tomtom of ander navigatie systeem mee. De borden zijn in mijn ervaring (Florida, Boston) 3x ruk
- Zorg dat je wat kleingeld bij je hebt. Tol is vaak niet duur, maar het electronische systeem faalt nogal eens. (Ik had het aan laten zetten op mijn huurauto's, maar kreeg vrij vaak toch geen groen licht en dan kan je dus gaan lopen zoeken naar een paar dollar met een rij auto's achter je)
Dit ^^
inderdaad vaak genoeg ingehaald door een vrachtagen terwijl ik al max reed :P
in tegenstelling tot NL staat niet na elke inrit/kruising een bordje hoe hard je mag,let daar op ;)
tol is inderdaad een goede,mocht je weten dat je veel over tolwegen gaat (in bv florida) kan je de tolwegen ook "afkopen" vaak met een elektronisch kastje,dit is vaak ook nog eens sneller (want doorrijden),heb hier zelf nooit problemen mee gehad,maar nou moet ik zeggen dat ze dit in florida er mooi hebben opgelost

voor tanken : je cc wordt niet gepakt aan de pomp (je moet een postcode invoeren),loop naar de pompbediende binnen en geef gewoon aan voor hoeveel $ je wilt tanken (meestal 50$ bij mij)

en gebruik op de lange stukken cruisecontrol,in tegenstelling tot NL is het daar echt bruikbaar ;) heeeeerlijk

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Mr_gadget schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:41:
Pas op bij de Avis en de Hertz als je een auto gaat huren. Ze proberen je altijd extra verzekeringen e.d. aan te smeren, dus lees goed waar je voor tekent!
DIt probleem had ik ook, van te voren was de auto al bepaald en geregeld. Komen we daar: nee die categorie auto hebben we niet meer. En dit en dit moet je allemaal hebben (complete onzin verzekeringen hebben ze daar). Gelukkig heb ik via een klachten brief het verschil van zo'n 200 dollar toch nog teruggekregen. Maar echt even opletten met de verhuurmaatschappijen: die zijn daar gewoon in getraind. Je hebt net een vlucht van zo'n 10 uur achter de rug en het enige wat je wil is je hotel. Controleer ook even de auto voordat je er mee weggaat!

kort verslag uit onze reis in florida.
maandag namiddag aangekomen in miami: auto opgepikt.
maandag avond naar hotel gereden (ja het was druk bij de verhuur)
dinsdag morgen staat er een gast naast onze auto: Is this your car? I just hit it.... |:(

Maar wat ik heb genoten van de oversized auto (ford taurus 2011).
Trouwens geef je ogen maar de kost daar in de buurt van Miami. Zoveel mooie auto's gezien (en mooie babes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
lordloeder schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:51:
[...]

DIt probleem had ik ook, van te voren was de auto al bepaald en geregeld. Komen we daar: nee die categorie auto hebben we niet meer. En dit en dit moet je allemaal hebben (complete onzin verzekeringen hebben ze daar). Gelukkig heb ik via een klachten brief het verschil van zo'n 200 dollar toch nog teruggekregen. Maar echt even opletten met de verhuurmaatschappijen: die zijn daar gewoon in getraind. Je hebt net een vlucht van zo'n 10 uur achter de rug en het enige wat je wil is je hotel. Controleer ook even de auto voordat je er mee weggaat!
Tip, huur je auto bij sunnycars.nl. Deze zorgen ervoor dat je *overal* goed gedekt bent, en 0 aanvullende verzekeringen nodig hebt. Tevens is de dekking ook nog eens ruim. Ik gebruik ze altijd als ik in het buitenland huur (waarvan al tot 2 keer toe de US).

Als je niet persé in een dikke bak wilt rijden, huur je gewoon de goedkoopste klasse. Meestal hebben ze er daar geen op voorraad, en krijg je een grotere. Ze vragen wel altijd of je wilt upgraden, maar dat moet je in dat geval niet doen dus! Mijn 'score' tot nu toe hiermee: Een Dodge Charger 2010, en een Chrysler Sebring Cabrio. Vooral die Cabrio was wel een leuke verrassing, aangezien het lekker weer was :)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
wij hadden ook bij sunnycars maar helaas dat feest van grotere auto ging niet op. Maar goed, uiteindelijk na een klachtenbrief is het verschil netjes terugbetaald (inclusief extra verzekeringen)

Ben je in de buurt van Daytona en wil je naar de oval gaan, controleer van te voren thuis al wanneer hij open is. Bij mij was er net een closed event.
En wat mis ik om de een of andere reden Bob Evans....

Maar goed back on topic rondom het rijden in de vs.

ik zou er zo weer willen rijden. Je kunt daar tenminste ontspannen rijden en afstanden afleggen. Toen ik terug kwam in Nederland dacht ik, wat kunnen wij toch moeilijk doen over een schamele 200-250 kilometer in ons eigen landje.
Het meest frapante vond ik nog wel dat die wallmarts en zo echt in de middle of nowhere kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

inderdaad niet via de verhuurbedrijven zelf huren,altijd via een 3e (zoals hierboven genoemd bv) heb je vaak ook betere deals :)

toen ik de laatste keer de auto haalde in miami zei het grietje tegen me "damn you got a good deal,you know i have to do this (upgrade verhaal bla bla)

enne :

http://www.allesamerika.com/autorijden-amerika.html

[ Voor 10% gewijzigd door mrsar op 17-04-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je bent verplicht om naast de weg te stoppen als je een auto met blauwe zwaailichten ziet aankomen! Ook als hij van de andere kant komt (tenzij er een middenberm/ fysieke wegafscheiding in het midden is).
HOV lanes zijn voor autos met meer dan 1 persoon. Boete is 500 USD als je daar rijdt in je eentje. Niet doen dus.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En hoe zat het ook al weer met de brandstof? Ze hebben daar een andere aanduiding van de brandstofsoorten. Welke moest je dan ook alweer hebben?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:10:
En hoe zat het ook al weer met de brandstof? Ze hebben daar een andere aanduiding van de brandstofsoorten. Welke moest je dan ook alweer hebben?
Gewoon wat er staat aangegeven op je huurauto. Soms is het niet zo moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

DarkShadow16 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:11:
[...]

Gewoon wat er staat aangegeven op je huurauto. Soms is het niet zo moeilijk :P
yup :P

maar waarschijnlijk 87 octaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Dat kan ik me niet meer herinneren, maar ik heb bij de eerste keer tanken in Miami (bij de shell) dan ook maar gewoon gevraagd hoe het werkte. Ga je bij een bekend merk dan doen ze daar niet moeilijk over (in de grote steden komen zoveel niet Amerikanen)

Toch tof dat je dan ziet dat zo'n oud mannetje je dan zo komt helpen en je de boel uitlegt. Only in America...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Owja en oppassen, diesel is een groene pomp meestal en benzine is zwarte :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik huur altijd hier mijn auto: http://www.worldticketcenter.nl/autohuur Gewoon de goedkooptste nemen, dit is namelijk gewoon een A merk waar je uiteindelijk blijkt te huren. Ook alle verzekeringen zitten er op en eraan.

Ter plaatse neem je dan voor een appel en een ei een upgrade naar de auto die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wij gaan over twee maanden ook voor een aantal wegen naar de US (Florida). Omdat daar familie woont heb ik gevraagd wat zij kennen aan sites met daarop wat basiszaken. Als antwoord kreeg ik een PDF terug:

Afbeeldingslocatie: http://got.theclick.nl/florida_drivers_handbook.jpg
*Klik*

Voor een vakantiesituatie is het nogal overkill, maar er staan erg interessante en nuttige feiten in!

Sorry voor de brakke uploadsnelheid... :X

[ Voor 22% gewijzigd door Bastiaan op 17-04-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
lordloeder schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:30:
ik zou er zo weer willen rijden. Je kunt daar tenminste ontspannen rijden en afstanden afleggen. Toen ik terug kwam in Nederland dacht ik, wat kunnen wij toch moeilijk doen over een schamele 200-250 kilometer in ons eigen landje.
Het meest frapante vond ik nog wel dat die wallmarts en zo echt in de middle of nowhere kunnen liggen.
Ik heb het grootste deel van mijn tijd buiten de grote stadsregio's gereden, en daar is het inderdaad zo relaxed als je zegt. Heerlijk, stoel achterover, muziek aan, cruise control op, en genieten maar 8)

Kom je echter in de buurt van New York, dan is het net zo'n assertiviteitsstrijd als hier. Evengoed wel leuk, jezelf een weg beuken door Manhattan heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Als toevoeging op al het bovenstaande:

Ze hebben hier en daar ook vliegtuigjes die je snelheid kunnen controleren.

Verkeerslichten zijn hangen doorgaans aan de overzijde van de kruising. Ga dus niet verdwaasd vlak voor het stoplicht staan, want dan sta je midden op de kruising :)

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb ook een maand door de USA gereden. In Nederland rijd ik nogal vaak te hard. Dat deed ik op de eerste lange rit (New York - Toronto, 900km) ook. Met een scherpe blik richting beide bermen in verband met mogelijke controles. Geen agent te zien, tot er één met zwaailicht en al achter me zat. :X
Reed 10 mile te hard. Ze hadden me gemeten via een helicopter. :o

Extreem beleefd gedaan tegen meneer agent en na een compleet vragenvuur liet hij het bij een officiele waarschuwing. Phew. Rest van de vakantie niet meer te hard gereden ook.

Moraal:
• Geen dingen uit het raam gooien ($1000 boete in sommige staten)
• Niet te hard rijden
• Welkom in het land van 6-baans wegen :P

Verder is het me goed meegevallen. Ik heb gewoon zelfstandig door alle steden gereden die ik aangedaan heb, behalve NYC. Dat centrum is zo auto-onvriendelijk dat de metro veel goedkoper, rustiger én sneller is.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
brama schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:04:
[...]

Ik heb het grootste deel van mijn tijd buiten de grote stadsregio's gereden, en daar is het inderdaad zo relaxed als je zegt. Heerlijk, stoel achterover, muziek aan, cruise control op, en genieten maar 8)
^^ Disaster waiting to happen...
Ik kwam naast lange rechte lege wegen ook een ongeval tegen met twee heli's er bij. Als mensen onderuitgezakt gaan rijden met twee vingers aan het stuur i.p.v. continu de aandacht bij de weg te houden kan dat zomaar gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ach als ik die amerikanen 1 ding niet heb zien gebruiken was het wel cruisecontrol...wat ik totaal niet begrijp :P

bv op alligator road (florida) zoveel auto's langs de weg gezien,waarbij 90% door een klapband
langste stuk gereden was cape canaveral => key west :P gewoon relaxt op de CC en iedere 2 a 3 uur eraf om een stukje te lopen/te eten/drinken (10 uur over gedaan btw ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18
met cruise control heb je natuurlijk meer kans om in slaap te vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:10

Ankh

|true

Wat me opvalt is dat veel mensen de tip een navigatiesysteem geven. Wat uitermate handig is natuurlijk, alhoewel de wegen duidelijk genoeg zijn. Maar let vooral op dat in veel staten verboden is om een navigatie aan je voorruit te plaatsen (!!!)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Als je huurt, hoef je je daar volgens mij geen zorgen over te maken.

Wij hadden ook zo'n losse garmin met een zandzakje. Alleen was de bevestiging bij ons kapot (al bij aflevering). Nu heb ik dus 1600 mijl gereden met de midden klep van het dashboard omhoog. Oftewel: ik kan je mededelen dat de midden dashboard klep van een ford taurus heel vaak open en dicht kan. Elke keer als de auto ook maar wat bewoog ging de klep op en neer :+

Tip: zorg altijd voor voldoende kleingeld ivm parkeermeters. Die hebben nog heel vaak van die draaidingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
nog een tip voor Texas. Het stikt daar echt van de herten. Op het moment dat je 's nachts rijdt zie je soms veel herten naast de weg en oversteken, zeker als je van snelweg af bent. Rustig rijden en goed opletten. Bullbar heeft daar wel zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Heb in 2010 >3000mi met een camper door Californie e.o. gereden, wat mij opviel (naast het bovenstaande):
- Houd afstand. Niet alleen vanwege de remweg, maar de kwaliteit van wegen laat vaak zeer te wensen over. Het is handig als je tijdig kan reageren op soms enorme gaten in het wegdek (zelfs op doorgaande Interstates, niet alleen in woonwijken!);
- Afslagen bevinden zich regelmatig links van de snelweg, niet standaard rechts;
- De Interstatenummers: handig om de logica te kennen:
* 1 of 2 cijfers is doorgaand;
* 3 cijfers is in een urban area: is het eerste cijfer even, dan is het een ringweg, is het eerste cijfer oneven, dan eindigt te weg in de stad. De laatste 2 cijfers slaan op de Interstate waar de weg een afsplitsing van is (bijv Interstate 5 langs L.A. -> 105 eindigt bij LA Airport);
- Met name in urban area's bij grote steden, zorg dat je goed je route weet (hence punt 3 :)). Het is soms een wirwar van afslagen en rondom de spits is het behoorlijk hectisch.

Enne, naast of i.p.v. de TomTom: de Rand McNally Road Atlas. Alleen al omdat-ie gewoon cool is. Goedkope variant (zelfde inhoud, alleen wat extra branding) koop je bij de Wal Mart.

Take it easy and enjoy!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

tja, ook dat is Amerika, daar zijn de regels qua banden (en apk) een stuk minder streng, en rijden ze dus op gerecyclede, of hele oude banden rond soms, en dan heb je nogal eens dat ze gewoon spontaan stukgaan.. :+ maargoed, zul je met een (meestal recente en redelijk onderhouden) huurauto niet zo'n last van hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

AlexanderB schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:18:
[...]

tja, ook dat is Amerika, daar zijn de regels qua banden (en apk) een stuk minder streng, en rijden ze dus op gerecyclede, of hele oude banden rond soms, en dan heb je nogal eens dat ze gewoon spontaan stukgaan.. :+ maargoed, zul je met een (meestal recente en redelijk onderhouden) huurauto niet zo'n last van hebben. :)
de huurauto's zijn inderdaad goed :)
maar inderdaad de hoeveelheid klapbanden die ik heb gezien :x

iets logisch maar eventueel wel iets om aan te denken
de bakken in de VS rijden buiten de stad opzich redelijk zuinig,maar check je gebruik in urban omgeving,kan heel rap gaan dan :P
wij hielden zelf de regel aan om te gaan kijken naar een tankstation bij een kwart tank,zeker op de lange stukken heb je soms rustig 70-125 mile geen tankstation :P maar dit was al gezegt)

owja,alle auto's zijn feitelijk automaten,schakelen kennen ze feitelijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jawel, schakelauto's kennen ze wel. Ze leren namelijk rijden in een schakelauto, om vervolgens direct een automaat te kopen. :P (Aldus een Amerikaan die nu hier woont en in het begin gek werd van onze rijstijl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:36:
Jawel, schakelauto's kennen ze wel. Ze leren namelijk rijden in een schakelauto, om vervolgens direct een automaat te kopen. :P (Aldus een Amerikaan die nu hier woont en in het begin gek werd van onze rijstijl)
mja ok,maar een schakel kan je bijna niet huren,en er wordt nauwelijks in gereden :P
dus zo goed als non-excisting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:31:
[...]

^^ Disaster waiting to happen...
Ik kwam naast lange rechte lege wegen ook een ongeval tegen met twee heli's er bij. Als mensen onderuitgezakt gaan rijden met twee vingers aan het stuur i.p.v. continu de aandacht bij de weg te houden kan dat zomaar gebeuren.
Zo'n ongeval kan _altijd_ gebeuren. Maar goed, het is internet, iemand moet toch wel even fijntjes komen uitleggen dat wat jij doet fout is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

tozzke

aka tozzert

wat mij de eerste keer verraste, was dat de verkeerslichten vaak aan de overkant van de kruising hangen/staan. Misschien dat vermoeidheid ook meespeelde... maar na een vlucht van Amsterdam op L.A., stond ik bij het eerste kruispunt waar ik rood kreeg, midden op dat kruispunt pas stil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amerikanen rijden echt als bejaarden. Iedereen met een dikke V8 op pad (of BMW, Corvette of Porsche) en sukkelen dan met 100km over de snelweg :')

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:36:
Onwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zeg dat maar tegen die Amerikaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:56:
Amerikanen rijden echt als bejaarden. Iedereen met een dikke V8 op pad (of BMW, Corvette of Porsche) en sukkelen dan met 100km over de snelweg :')
Met een Fiat Panda kan je ook 180 over de snelweg. Een BMW, Corvette of Porsche koop je niet om stiekum iets harder op de snelweg te rijden, zeker niet daar.

Mijn auto haalt ook 250 (net ;) ), maar ik rijd toch ook 99% van de tijd 120 of <
tozzke schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:17:
wat mij de eerste keer verraste, was dat de verkeerslichten vaak aan de overkant van de kruising hangen/staan. Misschien dat vermoeidheid ook meespeelde... maar na een vlucht van Amsterdam op L.A., stond ik bij het eerste kruispunt waar ik rood kreeg, midden op dat kruispunt pas stil :+
Maar als je het weet, ideaal. In Nederland moet ik mijn neus af en toe tegen mijn raam duwen om te zien of ik groen krijg.

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 17-04-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:31:
[...]

Met een Fiat Panda kan je ook 180 over de snelweg. Een BMW, Corvette of Porsche koop je niet om stiekum iets harder op de snelweg te rijden, zeker niet daar.

Mijn auto haalt ook 250 (net ;) ), maar ik rijd toch ook 99% van de tijd 120 of <

[...]

Maar als je het weet, ideaal. In Nederland moet ik mijn neus af en toe tegen mijn raam duwen om te zien of ik groen krijg.
Waarom koop je dan die auto met dikke motor als je met een 1.x net zo goed die 100 (:')) kunt rijden op de snelweg. En vele malen zuiniger.

En comfort is een achterhaald argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

comfort dus... :P

ruimte, omdat het kan, omdat er geen 1.x pruttelmotoren in de VS te vinden zijn, omdat size does matter, omdat de benzine geen drol kost per gallon (al vinden de amerikanen van wel) en ws nog een aantal andere redenen die voor de hand liggen.

Ik geef ze overigens geen ongelijk...ik zie de gemiddelde amerikaan al rijden in een kia picanto van LA naar LV :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Comfort inderdaad :) Ik heb laatst 3 weken gereden met met 5.3 V8 Tahoe. Fantastisch, echt heerlijk. Trilingsloos, fluister en fluister stil maar als je echt wilt een mooie grom en ruim voldoende vermogen en koppel om alle bergen rechtop te rijden.

Een 2.0Tfsi van Audi is wellicht technisch veel verder, maar iedereen die kan kiezen, neemt natuurlijk de V8.

En ja, alleen, maar dan ook alleen, brandstof verbruik is een reden om niet de V8 te kiezen :)

EDIT: Overigens ook bijvoorbeeld de nieuwe V6 in de Mustang, zo'n volgens Europeanen achterhaald blok, is geweldig, veel mooier dan al die downsize dingen.

* PWM Rijdt downsize, maar zou het wel weten

Als ik in de US ben, neem ik altijd een dikke lekker (foute?) motor. Laat mij maar genieten als het kan.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 17-04-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Voornaamste wat mij de afgelopen 2 vakanties (west kust in 2010, oost kust in 2011) opviel is de overvloed aan politie. In Nederland kun je probleemloos op veel lokale wegen te hard rijden, pak kans is zeer laag.
In de grote steden stikt het van de politie. Daar buiten is het wel duidelijk rustiger en hebben we soms wat meer gas gegeven (75mph is ook een snelheid....).

Mocht je echt de rustige gebieden in gaan zou ik aanraden de auto gewoon even na te lopen. Tijdens mijn laatste vakantie was een van de banden echt veel te zacht (zat ~de helft van de aanbevolen spanning in). Bij bepaalde tankstations kun je hem zelfs gratis oppompen, al is me dat ook $0,50 om niet met een klapband langs de weg te staan terwijl het 45 graden is ;).

Ga je echt de open gebieden in kan ik ook aanraden voor behoorlijk wat eten en drinken in de auto te zorgen. Stel dat er wat gebeurd (klapband b.v.) dan heb je nog wat. Op bepaalde stukken is het namelijk zeer rustig en heb je niet altijd bereik met je telefoon.....
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:10:
[...]

Waarom koop je dan die auto met dikke motor als je met een 1.x net zo goed die 100 (:')) kunt rijden op de snelweg. En vele malen zuiniger.

Op de autobaan hou ik me altijd redelijk aan de snelheden. Veel harder dan 130 rijden in Nederland is toch zinloos daar je steeds moet remmen. Het leukere rijden met een sportauto is niet op de autobaan, maar op de B wegen, dijken etc. Nadeel is dat je daar wel direct snelheden haal waarmee je direct je rijbewijs kwijt ben :P.

[ Voor 69% gewijzigd door Tortelli op 17-04-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:56:
Amerikanen rijden echt als bejaarden.
[/zwart-wit redenatie alert]
Rijden amerikanen als bejaarden, of rijden europeanen als dollemannen? Wat is waarheid?
Iedereen met een dikke V8 op pad (of BMW, Corvette of Porsche)
Ik weet niet waar jouw ideeen over het autopark in de VS vandaan komen, maar het percentage V8's is niet erg groot hoor.

Besides, er was onlangs nog een nieuwsbericht dat onder de jongste generatie amerikanen auto's helemaal niet meer de status heeft die het ding vroeger had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
[...]

Comfort is perceptie.... Uit een starlet is een Aygo super luxe. Vanuit een aygo is een focus super luxe. Vanuit een focus is een 1 serie super. Etc, etc ,etc..

De vraag heb ik met mijn vorige auto ook veel gehad. Waarom lease je in godsnaam een 335d. Totdat mensen er zelf in gereden hebben :9 Snappen ze het in 1x allemaal 8) Overigens doet een dikke diesel bij 100km maar iets van 1500 toeren, ook mijn 335d had dan 1:24 op de boordcomputer (en die was akelig nauwkeurig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
[...]

Precies, ik snap Amerikanen op dat punt sowiezo niet, en maar zeuren dat de benzine zo duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
FastFred schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:23:
[...]

Precies, ik snap Amerikanen op dat punt sowiezo niet, en maar zeuren dat de benzine zo duur is...
Wel in grotere steden, heb je veelal geen invoegstroken als je de highway op komt. Dat betekend dat jij van boven tot beneden op snelweg tempo moet rijden. Met de gemiddelde amerikaan geen probleem. Doe je dat met 1.0 weet ik veel wat voor trapmobiel dan rij je onderaan nog niet de helft (kijk maar hoe die hier invoegen) :+

Probeer zelf een keer een dikke v6/8 of dergelijke en je zult zien hoe ontspannen dit rijdt. Veel beter als al de opgeblazen 1.2 downsize turbo gevallen hier dat rijdt gewoon op de lange baan vermoeiender. Ook een stuk betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mocht je toevallig iets pluizigs aanrijden onderweg, en het stinkt: dat was een stinkdier. Tip: NIET doorrijden, dat trek je echt _niet_. Stoppen, deuren open, ramen open, kosten en half uur doorluchten. :X

Verder inderdaad:
- Eten en drinken bij je hebben voor lange afstanden.. You'll never know
- Niet met 1/3 tank gaan rijden, zorg dat je altijd minimaal de helft vol zit.
- Stopborden echt volledig stoppen. Al is het een vlakke kruising en zie je kilometers om je heen helemaal niets, gewoon volledig stoppen.
- Absoluut niet bijdehand gaan doen tegen oom agent als je staande wordt gehouden. Tenzij je getased wil worden..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
thefox154 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:28:
[...]

Wel in grotere steden, heb je veelal geen invoegstroken als je de highway op komt. Dat betekend dat jij van boven tot beneden op snelweg tempo moet rijden. Met de gemiddelde amerikaan geen probleem. Doe je dat met 1.0 weet ik veel wat voor trapmobiel dan rij je onderaan nog niet de helft (kijk maar hoe die hier invoegen) :+

Probeer zelf een keer een dikke v6/8 of dergelijke en je zult zien hoe ontspannen dit rijdt. Veel beter als al de opgeblazen 1.2 downsize turbo gevallen hier dat rijdt gewoon op de lange baan vermoeiender. Ook een stuk betrouwbaarder.
Er is ook nog een tussen weg natuurlijk. Een 2 - 2,5 liter 5 of 6 cilinder. Verstookt een stuk minder (de nieuwe motoren in elk geval) dan een V8, maar toch lekker wat vermogen. Een 4 - 6 liter V8 is echt te overdreven.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
ajhaverkamp schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:31:
Je hebt de 4-way stop, iedereen een stopbord. Iedereen moet volledig tot stilstand komen, de eerste gearriveerde mag ook als eerste weer wegrijden.
Kleine toevoeging, in het geval dat meerdere voertuigen tegelijk aankomen laat je degene rechts van jou eerst voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

FireSonus schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:35:
[...]

Ben ik eind februari geweest en ook vorig jaar. Allebei de keren een dag een auto gehuurd. Op het vliegveld een auto huren is het makkelijkst maar ook gelijk het duurst. Als je met een taxi naar je hotel gaat en daar in de buurt een Avis, Hertz of whatever opzoekt ben je meestal goedkoper uit. Verder is het wel wennen aan de borden en is het handig om je navigatie op engels te laten staan (als je m op nederlands zet worden de namen van sommige straten/wegen vreemd uitgesproken en ben je verward). En verder, wat er hier vaker wordt genoemd: rij rustig en hou er rekening mee dat je rechts ingehaald kan worden.
Eautohuur.com biedt superdeals. Neem de tollpass erbij, kost bijna niks en scheelt zorgen. Zorg voor een navigatie die in de US werkt. Desnoods scoor je TomTom voor op de telefoon :)

In Miami/Florida/zonnige staten is een zonnebril een vereiste. Die huurwagens hebben niet bepaald zonwerende ramen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Zoals voorgangers al zeiden: gooi niks uit je raam. Daar hebben ze in Texas een mooie slogan voor, en ze menen het:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16401760/Volvo/s60-16.jpg

Ook even opletten: in Texas mag je wanneer het donker is minder hard op de snelweg dan overdag. Als de daglicht-snelheid 70mph is, dan mag je 's avonds maar 65mph.

Zoals anderen ook al zeiden: stop echt voor stopborden. Als aanvulling: stop op dezelfde manier ook voor rode knipperende stoplichten, die betekenen hetzelfde als een stopbord.

Niet alle spoorwegovergangen hebben slagbomen. Uitkijken. Schoolbussen stoppen altijd voor alle spoorwegovergangen, wees daar op bedacht.

Qua benzine heb je de keuze uit 87, 89, 91, en soms 93 octaan. De octaanberekening wordt iets anders gemaakt dan in Europa, dus helemaal overeenkomen doen de getallen niet, maar grofweg genomen is 87 onze normale benzine, en is 93 super plus. Met 87 kom je prima uit de voeten.

Overigens rijden er in Amerika (en gek genoeg zeker in de stedelijke gebieden van Texas) steeds meer kleine autootjes rond. Ford Fiesta's, Mazda 2, Chevrolet Sonic, Fiat 500--ik kom ze allemaal regelmatig tegen, zowel in Texas, als hier in Massachusetts. Afhankelijk van de categorie auto die je hebt gehuurd kun je er ook best zo één meekrijgen zelfs. Benzine is hier de laatste tijd flink in prijs gestegen, we betalen nu zo'n $4.00 per gallon, dat was een halfjaar geleden nog $3.40...

Zonsondergangen in Texas zijn prachtig, maar zorg dat je een zonnebril hebt.

Bier en andere alcohol: in de kofferbak.

Specifiek voor Texas: niet bellen in zogenaamde "school zones."

Als er een auto op de vluchtstrook staat, of als er een politieagent iemand naar de kant van de weg heeft gedirigeerd: een baan naar links opschuiven en niet op de rechter rijstrook blijven rijden. Als het niet anders kan, flink afremmen.
MrTinux schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:02:
- De Interstatenummers: handig om de logica te kennen:
* 1 of 2 cijfers is doorgaand;
* 3 cijfers is in een urban area: is het eerste cijfer even, dan is het een ringweg, is het eerste cijfer oneven, dan eindigt te weg in de stad. De laatste 2 cijfers slaan op de Interstate waar de weg een afsplitsing van is (bijv Interstate 5 langs L.A. -> 105 eindigt bij LA Airport);
Als aanvulling: oneven nummers zijn noord-zuid, even nummers zijn oost-west.
Pagina: 1