Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[w7x64]svchost.exe wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een aantal dagen geleden gaf mijn virusscanner (AVG Free, ik ben een arme student) of malwarescanner (HitmanPro trial versie) aan dat svchost.exe geïnfecteerd was. Toen ik op Google rondkeek zag ik dat dit meestal een positieve virusbesmetting is, dus ik heb hem op laten schonen. Nu krijg ik echter bij elke keer opstarten een foutmelding dat svchost.exe niet kan worden gevonden. Zie afbeelding. Naast deze foutmelding heb ik last van verschillende kleine problemen, toetsaanslagen die fysiek niet blijven hangen maar in software wel, midi uitsturingen die "raar" binnenkomen en meer van dit soort HID gerelateerde kleinigheden. Ik weet niet of dit in verband staat met elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/25p1oq8.jpg

Een ander apart detail was dat toen ik deze screenshot op wou slaan onder de naam "svchost.png" deze auotmatisch werd veranderd naar "svchost.exe"

Heeft er wellicht iemand een oplossing?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Het klinkt alsof er alsnog een virusje aanwezig is. Als ik jou was zou ik eens flink gaan scannen in de veilige modus of gewoon lekker opnieuw beginnen met een schone installatie.

Desktop | Server | Laptop

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Misschien een registervermelding in je run ?
Die je er met msconfig uit kan wippen, of gewoon uit je register halen.
Daarna nog eens goed scannen met hitman pro trial en mbam?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

TheVMaster

Moderator WOS
Dit is meer een BV dingetje >> Move >> BV

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:39:
Dit is meer een BV dingetje >> Move >> BV
Nou ik weet niet. Ik mis dus kennelijk een "essentieel" Windows onderdeel? Of is uit de plaatsing van het bestand al op te maken dat het sowieso een virusinfectie is? Ik heb met MBAM even gescant en wat virussen verwijderd. In ieder geval bedankt daarvoor, maar ik mis nog steeds mijn svchost.exe.

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-11 08:14
Zoals col-dejong al aangaf, kijk in msconfig of die svchost.exe in de startup tab/lijst voorkomt (Windows toets + R, msconfig intypen en enter). Gewoon uitvinken en dan zal die melding verdwijnen.

type in de cmd het volgende commando in (windows toets + r -> cmd intypen), waar c de windows hardeschijf is.
CHKDSK c: /F /R
Dit zal je windows installatie de eerste volgende keer dat de pc opstart controleren op fouten en die repareren. Dit heeft bij klanten vaak genoeg een weer goed werkende windows installatie opgeleverd!

-edit-
typo's

[ Voor 10% gewijzigd door Tracking Cookie op 17-04-2012 17:53 ]

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 22:05

Kwastie

Awesomeness

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:48:
[...]
Nou ik weet niet. Ik mis dus kennelijk een "essentieel" Windows onderdeel?
Nee, svchost.exe staat in C:\Windows\System32\svchost.exe, niet in C:\Users\...

Waarschijnlijk heb je een virus gehad die zich voordeed als "de" svchost.exe.

Zoals Tracking Cookie ook al zei: CTRL + R indrukken, dan 'msconfig' intypen, vervolgens bij het tabblad 'Opstarten' dit bestand opzoeken. :P

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in Ms.config niets vinden, maar dat is niet erg want sinds de laatste scan met MBAM heb ik geen last meer van het probleem. Vriendelijk bedankt allemaal!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Aangezien je in je reply al aangaf dat je meerdere virussen hebt gevonden en verwijderd, zou ik voor de zekerheid je complete systeem even tegen het licht aanhouden. Zoals in deze bron word gezegd is dat je ook even handmatig moet kijken of die bestanden ook echt weg zijn.

Mocht je een recovery cd / retail dvd van je os hebben, dan raad ik je aan om een nieuwe installatie te doen. Een systeem waar meerdere virussen op gevonden zijn vind ik niet meer betrouwbaar (ook even kijkende naar online bankzaken, mail etc.)
Pagina: 1