Wijziging User Review - Rtaf HaydenNL

Pagina: 1
Acties:
  • 1.146 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 23:36
Mede-auteur:
  • Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:15

Sky Lynx

Verkoper (Rtaf) bood een defecte Macbook aan. Omdat ik interesse had om deze te kopen heb ik hem een DM gestuurd met de vraag welk serienummer deze mac had zodat ik kon kijken of deze evt als gestolen gemeld stond en omdat ik dan kon zien welke onderdelen ik nodig had voor de reparatie. Er wordt direct gereageerd met een bericht 'Ik heb hem van je moeder gestolen'. Hierop heb ik hem gemeld dat hij een eikel is dat potentiële kopers zo behandeld als ze een normale vraag stellen. Daar reageert hij weer op door te melden dat hij mij bij een moderator ging melden en of ik 'de maten van mijn moeder al genomen had en of ze ontsloten was'. Ik heb hem medegedeeld dat ik zijn gedrag niet Tweaker waardig vond en dat hij gewoon sneu is als hij het nodig acht mensen zo te behandelen als ze op zijn advertentie willen reageren.

Ik heb daarop nette, negatieve, feedback achter gelaten bij hem. Ik stel een normale vraag en ik laat me niet afbekken.

Feedback:

Zeer slechte verkoper. Benader hem met normale vraag of ik het serienummer mag nakijken wegens diefstal en evt. te bestellen onderdelen, maar word gewoon afgebekt. 'Ik heb hem van je moeder gestolen' is het antwoord. Geen goede basis van onderhandeling/vertrouwen naar een (potentiële) koper toe!

Daarna zie ik dat meneer het nodig acht om mij een zeer slechte beoordeling te geven en ook DM's te quoten zonder hand in eigen boezem te steken. Als men mij 2x afbekt zonder enige aanleiding kan je verwachten dat je een keer een boos bericht terug krijgt. Dat bericht post hij dan onder mijn recensie. Beetje kansloos....

Ik ben benaderd door een andere Tweaker. Sky Lynx. Deze Tweaker heeft hetzelfde soort problemen gehad met deze verkoper. Ook hij werd onbehoorlijk behandeld en ook hier word er de koper verweten van alles verkeerd gedaan te hebben. Hoewel ik de specifieke details niet ken van hun kwestie, vind ik het wel tekent over de manier waarop Rtaf zich als verkopen en als Tweaker profileert.

Ik wens dan ook dat de slechte feedback van mijn account verwijderd wordt. Alle feedback op mijn account is 100% en bevat ook grote aankopen. Als ik ergens op reageer ben ik erin geïnteresseerd en DM ik niet om iemands tijd te verdoen met slechte boden o.i.d.. Door de onnodige aanval op een normale vraag heeft Rtaf zich elke kans verspeeld dat ik zijn product nog wilde kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
Bij deze mijn bevestiging dat ik inderdaad een nare ervaring heb gehad met rtaf. Mijn user review over rtaf spreekt voor zich wat betreft mijn verhaal en is nauw verbonden met de ervaring die HaydenNL heeft gehad met rtaf.

Mijn review over rtaf is onderbouwd met de DM-conversatie die ik heb gehad met rtaf zowel vóór als na de veiling (controleerbaar door mods indien zij inzage hebben in de DM's) en is geschreven conform de richtlijnen van de V&A FAQ onder het kopje "Hoe beoordeel ik een gebruiker met wie ik zaken heb gedaan?". Ik heb na afweging zelfs besloten om uit coulance hem niet te beoordelen met slechts 1 ster voor elk onderdeel (terwijl daar alle reden toe was) maar met 2 sterren.

Jammer genoeg lijkt rtaf hierdoor zodanig gekrenkt te zijn dat hij niet alleen zijn gal spuwt in een DM naar mij toe (om vertrouwelijke redenen hier niet geciteerd, maar de mods kunnen controleren dat de inhoud onbeschoft is), maar tevens een onsmakelijke tegenreview plaatst bij mijn beoordelingen. De toon van zijn review is duidelijk: hij wil revanche door een bad review terug te schrijven. Bovendien beweert hij een beschrijving van Microfix te willen hebben laten zien, terwijl hij in werkelijkheid deze niet kon vinden toen ik ernaar vroeg. Het is daarom extra teleurstellend om ook onwaarheden in zijn review te lezen.

De bedoeling van mijn review bij hem is om andere Tweakers te behoeden voor wat ik heb meegemaakt: verloren tijd en brandstof om naar Amsterdam te gaan. Het ironische van dit alles is dat hij aangeeft dat ik hem in een 'kwaad daglicht' probeer te plaatsen.....rtaf heeft niet door dat hij dit nu juist bij mij doet met zijn user review over mij.

Zijn user review over mij is geplaatst op donderdag 12 april 2012. Ik lees vanmiddag dat hij nog een natrap geeft door de review vandaag (maandag 16 april 2012) aan te vullen met de volgende alinea:

Uitkijken met figuren als Sky Lynx die niet met open vizier bij Tweakersnet ingeschreven staat, dat wil zeggen GEEN NAAM, GEEN ADRES, GEEN WOONPLAATS.
Als je zoveel commentaar heb en dat je in je glazenbol gezien heb dat het gevallen is, etc, etc. Waarom niet direct zeggen, deze koop ik niet??? Maar 20 minuten zeuren en wat ik heb moeten aanhoren en in de hoop dat je de Macbook Pro voor een prikkie kon kopen of gratis zou meenemen.
Ook geprobeert de bon van Microfix.nl te laten zien maar je pretendeerde beter te weten. Er staat niks over schade erop.
Je maakte mij erop attent en alert dat, als ik je zou teleurstellen iets kon gebeuren en gevraagd de Macbook Pro te overhandigen voor ik jou de deur uitwees. Toen had ik mijn Macbook Pro in mijn veilige handen.
Mijn handeling was overduidelijk, als het zo slecht is zoals jij reclameerde; verkoop ik het niet, logisch toch!!!

Ronduit triest dit. Blijkbaar was zijn revancherende review voor hem van zodanig magere waarde, dat hij besloot om het nog eens aan te dikken. En wederom plaatst hij een onwaarheid: hji insinueert dat ik heb gedreigd dat er iets met zijn MB Pro zou gebeuren als hij mij zou teleurstellen? On-ge-loof-lijk dit. Dat rtaf de gotspe heeft om zoiets te schrijven.....nog nooit, maar dan ook nooit heb ik tegen een verkoper zoiets gezegd. Ik ben te allen tijde beleefd en terughoudend geweest tijdens mijn bezoek aan hem. Ik heb een smetteloze reputatie op de V&A, mijn review historie spreekt voor zich.

De V&A-regels schrijven voor dat er middels deze topic een dialoog ontstaat tussen verkoper en koper, om zo alsnog tot een gezamenlijk oplossing te komen. Ik denk echter, en HaydenNL met mij, dat deze verkoper niet voor rede vatbaar is gezien zijn reviews en ongemanierde DM's. Duidelijk een gevalletje wraak nemen omdat hij geconfronteerd wordt met nare feiten waar hij zelf verantwoordelijk voor is. Mijn vriendelijke verzoek aan de mods is om zijn review over mij te verwijderen.

[ Voor 0% gewijzigd door Sky Lynx op 17-04-2012 01:18 . Reden: Grammatica- en stijlfouten gecorrigeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtaf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-10-2019
Ik heb het nooit nodig gevonden een beoordeling over jou noch HaydenNL te schrijven. Hij voelde zich gekrenkt en ik ook ook door hem. Hoe durft HaydenNL zonder mij te kennen aan te geven dat ik hem mijn serienummer moet geven om te controleren of ik gestolen Macbook Pro heb, terwijl ik aangeef dat ik een aankoopbon heb en ook geregistreerd sta met naam en adres. Ik heb op zijn beoordeling aangegeven wat de risico's zijn, dat plotseling politie voor mijn deur staan die naar een Macbook Pro zoeken met die serienummer. HaydenNL vond het nodig een negatieve beoordeling te geven en ik heb alleen weergeven hoe hij mij benaderde en bewoordingen. Je vond het zonodig om dezelfde trent op te gaan en mij ervan langs te geven. Ik had nog niets door tot dat ik toevalling mijn review las, toen pas ben ik op de pen gegaan. Nu je gelezen heb hoe hij mij behandelde denk je mijn god, ik heb mij verenigd met iemand waarbij ik mij niet prettig voel. Van jou heb ik alleen de waarheid verteld, niet meer en niet minder.
Voordat ik de beoordeling schreef heb ik jou deze DM(hierboven) geschreven, je reageerde niet en ben ik verder gegaan met de beoordeling. Voordat ik scherpe beoordeling of onvriendelijke antwoorden geef bij onvriendelijke DM, geef ik Admin van Tweakers eerst een DM en een vraag. Hoe je mij beoordeelt laat me koud. Nu ervaar je zelf waaraan je begonnen ben en HaydenNL ook, leuk hé. Dubbele klap uitdelen aan Rtaf, en als de waarheid boven water komt; dat krabbelen jullie terug. Jij doet een vraag tot wijziging, ik niet. Ik wacht eerst af. Jullie zijn begonnen en mij goede naam is geschonden, bij jullie...... alliassen.
Ik verzoek de Admin van Tweakersnet het voor een maand zo te laten, het is geen wraak maar de waarheid.
Lees van elk de review over mij, ik heb Sky Lynx een DM gestuurd en heeft niet gereageerd, pas toen ik mijn hele review over hem(met feiten) klaar had; vind hij het zonodig dat moet veranderen en dat niemand het moet lezen.
Van HaydenNL staat vanaf 14 maart en Sky Lynx vanaf 21 maart dus tot 15 mei 2012. Die dubbele klap van beide, die overleef ik wel, en laat het een lesje voor ze zijn. Sky Lynx heeft de beoordeling over mij flink aangedikt. Vraag maar aan Sky Lynx en HaydenNL of hij bij wil zijn als ik de Macbook Pro bij Tweakersnet ter beoordeling bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Ik kan me niet voorstellen dat je je gekrenkt voelt als iemand je normaal vraagt of je een serienummer ter controle en (goed lezen) om te bepalen welke onderdelen er nodig waren. Tevens kan je met zo n nummer op de website van apple nakijken wanneer deze gekocht is en of hij evt nog aan bepaalde garantie voorwaarden voldoet. Sommige modellen krijgen namelijk hun moederbord gerepareerd buiten de normale garantie als blijkt dat het een seriefout is. Meer vroeg ik niet. Ik vind het dan ook hufterig meteen met zulke termen te strooien. Een bericht terug met 'hij is niet gestolen maar als je hier komt kijken mag je het best controleren' had een hele andere toon gezet. Waarom zo aangevallen op dat punt? Als je een auto koopt kijk je toch ook het kenteken na? Verder vind ik het onbeschoft mij te quoten en vervolgens niet even meld hoe jij daarvoor 2x eerder mij loopt af te zeiken...Wees dan eerlijk en zet je eigen commentaar er ook bij.

Verder is het beoordelingssysteem hier niet om vriendjes te maken maar om (andere) kopers een eerlijk beeld te geven van een transactie. Gaat het goed, geef je 5 sterren. Zo niet, krijg je er minder. Als je mij als meteen zo n bericht stuurt kan je daarop wachten. Je hebt je als een lul gedragen in je DM aan mij en ik heb je daarop beoordeeld als een slechte verkoper. Ik heb dat in een nette review uitgelegd. Als ik mijn afspraken niet nakom mag je mij ook een slecht punt geven, maar niet als wraak actie wat het nu is. Je gooit de eerste steen en pretendeert nu beter te zijn als de rest.

Verder reageer ik hier nu pas op omdat ik niet eerder gezien had wat voor een onzinverhaal je gepost had. Sky Lynx maakte me erop attent dat ik op deze manier de feedback kon laten aanpassen en aangezien ik niet vind dat ik verkeerd gehandeld heb en alleen afgezeken word wil ik die belachelijke review verwijderd zien.

Rtaf dubbele klap of niet... Het kan toch aanleiding zijn even na te denken over je verkooptechnieken als 2 tweakers hetzelfde verhaal posten. Dan kan je toch slechte feedback verwachten

[ Voor 18% gewijzigd door HaydenNL op 17-04-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtaf
Leuk dat je een voorbeeld van een auto aankaart, je registratie bewijs zal verheldering brengen in zo'n situatie.
Ik heb ook vaker een telefoontje ontvangen dat ik een prijs gewonnen heb of ik mijn creditcard nummer ter controlle zou willen doorgeven, dan zou je in dat geval ook doen. Geef je betaalpasnummer dan ook gewoon vrij, ook ter inzage. Jouw inzicht dat de serienummer uniek is zou moeten maken dat een lichtje ging branden.
Je kan je ongelijk niet toegeven en denkt dat je alles weet van Apple Care, maar deze is bij Maxme(Icare) te Groningen geweest. Daar hebben ze de hardeschijf eruit gehaald en de verankeringspennen gestolen; kosten 96 Euro en geen garantie. Boodschap koop een nieuwe. Daarna bij Microfix.nl voor een second opinion, moederbord defect en geen garantie kosten 23,00 Euro. Je blijft bepaalde termen tegen mij gebruiken die mij niet aanstaan, dus dat kan ik niet veranderen en zal hierop niet meer reageren.
Wat Sky Lynx betreft, daar sluit je je direct aan terwijl je niet weet wat hij dacht te bereiken door z'n commentaar. Denk maar, het staat nu geschreven. Ik stel mijn Macbook Pro ter beoordeling bij Tweakersnet, en laat zij dan beoordelen of dat wat Sky Lynx beweert, overeenkomsten heeft met de staat van het artikel.
Ik heb hem voordat hij hier kwam, gebeld en gevraagd waarvoor hij het wil gebruiken en gaf aan heel handig te zijn. Kom uit de kast en werk met open vizier zoals ik en niet vanuit je allias(Geef NAAM, ADRES en WOONPLAATS op), en andere medetweaker voor van alles en nog wat uit te maken. Ik ben een ICT'er en koop alles nieuw en ik heb een goede naam te verliezen maar ik neem het op de koop toe, want ik werk voor heel veel klanten.
Jij en Sky Lynx tonen veel overeenkomsten en zijn van dezelfde slag mensen.
De beoordelingen mogen van mij NU definitief blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat begrijp je niet aan "Niet reageren in een topic waar je zelf geen partij bent."?

[ Voor 98% gewijzigd door Microkid op 17-04-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtaf
Beste rtaf,

Onderstaand bericht is een reactie op 'Apple MacBook Pro 13" 2.4GHz (voorjaar 2010)' (http://tweakers.net/aanbo...ghz-(voorjaar-2010).html).

Wat wil je voor het macbook minimaal hebben? en waar heb je deze gekocht?

mvg

Ik heb het op de veiling gezet dus kan ik ook niet stoppen omdat er is geboden.
Deze is gekocht bij Mediamarkt te Groningen

enig idee hoe het moederbord ermee is gestopt?
Misschien kan ik het zelf wel heel gemakkelijk fixen:)

Microfix.nl reparatie afdeling heeft verklaard dat de moederbord moet worden vervangen.

Tis jammer dat we niet een prijs samen kunnen maken door de veiling modus ik ben namelijk zeer geinteresseerd in het toestel.

Beste rtaf,

ik ben zeer geinteresseerd in het toestel.
Hoop dat we er samen toch uit kunnen komen.

Ik snap wel dat die op veilen staat, maar ik wil hem graag hebben.

mvg

Jordy

Beste,

Via deze weg wil ik een bod uitbrengen op jouw laptop. Mijn bod bedraag 450 euro. Mocht je hiermee akkoord gaan, dan wil ik zsm langs komen om het op te halen.

Je kan mij bereiken op:

060000000
xxxxxxxxxxxxxxxxcom

Met vriendelijke groet,
XXXXXXX
Uit Rotterdam

Beste rtaf,

Onderstaand bericht is een reactie op 'Apple MacBook Pro 13" 2.4GHz (voorjaar 2010)' (http://tweakers.net/aanbo...ghz-(voorjaar-2010).html).

Hallo,

Ik heb zeer veel interesse kunnen we een deal maken voor 450-475euro?

Gr. XXXXXX

Je zal toch moeten bieden. En lees de advertentie goed

Hierboven, op basis van de ingezonden reacties.

*knip*, je hoeft je niet te verdedigen tegen personen die geen partij in deze zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Microkid op 17-04-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Ondanks dat je zinsopbouw en schrijfwijze soms nogal lastig te volgen is, toch een paar reacties:
rtaf schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:03:
Leuk dat je een voorbeeld van een auto aankaart, je registratie bewijs zal verheldering brengen in zo'n situatie.
Ik heb ook vaker een telefoontje ontvangen dat ik een prijs gewonnen heb of ik mijn creditcard nummer ter controlle zou willen doorgeven, dan zou je in dat geval ook doen. Geef je betaalpasnummer dan ook gewoon vrij, ook ter inzage. Jouw inzicht dat de serienummer uniek is zou moeten maken dat een lichtje ging branden.
Wat je hier zegt raakt kant noch wal. Als je iets koopt, wil je weten wat de geschiedenis ervan is. Met een auto kan je via het kenteken en de website van het RDW bekijken wanneer hij op naam gezet is en evt. overige specificaties opzoeken. Dat kan ook met het serienummer van een mac. Nogmaals, een kapot moederbord van een Macbook is niet zo maar te vervangen met elk willekeurig moederbord en daarom vroeg ik het nummer. Dat ik hem opgeef als gestolen en de politie op je afstuur is onzin, want daarvoor moet ik eerst kunnen bewijzen dat hij van mij is. Dat kan niet met alleen een serienummer aangezien ik dan in het wilde weg nummers kan gaan gokken.

Verder, als iemand je belt over je banknummers of andere gegevens weet je dat het niet in de haak is. Als iemand je op tweakers benaderd en iets vraagt kan je er vanuit gaan dat het in orde is. Helemaal als je de moeite had genomen mijn eerdere reviews te lezen. Die waren allemaal positief hetgeen hier bedoeld is om een 'basisvertrouwen' te leggen onder kopers en verkopers.
Je kan je ongelijk niet toegeven en denkt dat je alles weet van Apple Care, maar deze is bij Maxme(Icare) te Groningen geweest. Daar hebben ze de hardeschijf eruit gehaald en de verankeringspennen gestolen; kosten 96 Euro en geen garantie. Boodschap koop een nieuwe. Daarna bij Microfix.nl voor een second opinion, moederbord defect en geen garantie kosten 23,00 Euro. Je blijft bepaalde termen tegen mij gebruiken die mij niet aanstaan, dus dat kan ik niet veranderen en zal hierop niet meer reageren.
Geen idee wat ik met deze informatie moet. Als jij je laptop wegbrengt en een slechte ervaring hebt met de winkel moet je dat bij hun melden. Niet je frustraties op mogelijke kopers uiten. Ik heb nooit gezegd dat ik alles weet van apple of hun garantie, ik merk alleen op dat bepaalde modellen ook na hun garantieperiode nog gemaakt worden onder een speciale regeling. Ook hiervoor moet ik het serienummer hebben.

En sorry hoor, maar als je mij zo gaat lopen afbekken in het eerste contact wat we hebben dan ben je inderdaad een lul. Kan er niks anders van maken, zo behandel je mensen toch niet?
Ik ben een ICT'er en koop alles nieuw en ik heb een goede naam te verliezen maar ik neem het op de koop toe, want ik werk voor heel veel klanten.
Jij en Sky Lynx tonen veel overeenkomsten en zijn van dezelfde slag mensen.
De beoordelingen mogen van mij NU definitief blijven.
Hier op tweakers heb je niet veel te verliezen momenteel. Je had 2 eerder AANkopen gedaan waarbij je een positieve feedback ontvangen hebt. Als verkopen had je er geen, en nu, 2 negatieve. Je goede naam heb je zelf ter grabbel gegooid door vloekend en tierend een DM te beantwoorden en zelfs mensen die nog nooit iets van dit verhaal hebben meegekregen vinden het kennelijk nodig je hierop te wijzen. Pas je gedrag aan, want dit is niet tweaker-waardig.

Je mag de review zelf weghalen, zo niet, zal ik over 2 weken een verzoek indienen bij de mods van Tweakers om dit alsnog te doen. Je maakt van een simpele vraag een groots probleem en gaat vervolgens alles en iedereen blamen zonder zelf je acties te overdenken. Jij begint met kut-opmerkingen dan kan je verwachten dat je een negatieve review krijgt als verkoper.

Als mijn grootste misstap het vragen naar een serienummer is geweest, dan vraag ik mijzelf af of je echt eerlijk en oprecht kunt rechtvaardigden zo' n recensie over mij te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtaf
Mijn vraag aan Tweakersnet Admin zal hetzelfde blijven, behoud van de reviews.

Je hebt vanaf 14 maart genoten van je review en Sky Lynx vanaf 21 maart.

Mijn review is pas begonnen nadat ik van jou en Sky Lynx gelezen heb dus 12 april en alle gegevens gevonden op 16 april.
Nu al willen jullie beide alles in de doofpot stoppen, waarom????
Maar waarom mag mijn review dan niet dezelfde tijd bij Tweakersnet te zien zijn????
Waarom niet eerlijk dezelfde tijd aanhouden.
Of eerst de bevindingen van Sky Lynx over de Macbook Pro die hij heeft geschreven te laten toetsen door Tweakersnet naar waarheids gehalte.
En ik geval van een leugen blijft alles zoals het is, alle beoordelingen.
Ik heb de Macbook Pro nog.
Of als er opzettelijk is aangedikt, dan blijft diegene die gelogen heeft met de beoordeling zitten.

"Je had 2 eerder AANkopen gedaan waarbij je een positieve feedback ontvangen hebt"

Als je daarop blind staar, zal je niet verder komen. Ik heb zakelijke contacten met bedrijven die reviews ontvangen maar zelf die ik niet altijd geef. Goede afspraken, service en komen die altijd na.
Ze kennen mij als een eerlijk mens en nu staat mijn naam te grabbel, open en bloot en ik verkoop zooi en troep afdeling list en bedrog(quote Sky Lynx).

Hierboven heb ik een kleine verzameling van ingezonden DM met antwoorden, zie je jezelf er tussen of past de stijl jou niet. Dit noemen ze NETIQUETTE of NETTIQUETTE. Jouw vraag is ook bij de eerste vraag.

Jammer voor jou maar ik wil wel dat er degelijk een beoordeling van de door mij aageboden artikel op Tweakersnet veiling, maar Sky Lynx zal het vertikken z'n gezicht bij Tweakersnet kantoor te laten zien. En hem te confronteren met z'n beoordeling vs de bevindingen, dit is gebruikelijk bij mens zijn en samenleving.

Het zal jullie beide heel gunstig beinvloeden, zoniet dan blijf ik bij mijn reviews en trek ik niets in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Het gaat hier niet om het genot van een review in dagen, dat is echt kinderlijk om dat als reden aan te geven om hem te laten staan. Ik stop verder niks in de doofpot, want het is niet mijn schuld dat jij zo reageert op een DM, dat doe je zelf.

Voor de openheid hier het gehele gesprek:

http://s18.postimage.org/9onx5v26h/Tweakers.jpg

Jou review is onzin en berust op niks meer dan een wraakactie omdat je vind dat je naam te grabbel word gegooid. Nou, lees je eigen teksten even na... je gooit je eigen naam te grabbel met zo n reactie. Als jij bedrijven benaderd om deze manier zul je niet veel klanten hebben.

De bevindingen met Sky Lynx toetsen moet je met hem regelen, niet in een antwoord naar mij blijven corresponderen. Ik heb daar verder niks mee te maken, dus dit kan je ook niet als argument aanvoeren om je review niet te wijzigen.

Ook heb ik ook niks te maken met wat andere mensen je bieden voor je laptop. Ik had een bod willen doen nadat ik het eerste contact gelegd had, maar door jou reactie had ik daar geen behoefte meer aan. Immers, niemand heeft je ooit gedwongen om hem aan mij te verkopen, ik vroeg alleen een simpele vraag en word daarvoor door het slijk gehaald. Dat is onterecht en daarvoor krijg je van mij een slechte review. Mij vervolgens verwijten dat ik je vraag om een serienummer is gewoon bullshit en het lijkt erop dat je meer blijft etteren om te etteren ipv gewoon je fout toe te geven en je review te verwijderen.

Je denkt ons een 'lesje te leren' maar het enige wat je doet is jezelf als eigenwijs kind profileren door niet toe te geven dat je fout zat, je verontschuldigingen aan te bieden en de review te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:26:

Wat begrijp je niet aan "Niet reageren in een topic waar je zelf geen partij bent."?
Nevermind, hier niets te zoeken.
Inderdaad :)

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 18-04-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Staat ergens in een sticky in het hoofdforum ofzo. Anyway... bedankt voor je steun, maar zorg dat je niet in de problemen komt hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
rtaf schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:03:
Of eerst de bevindingen van Sky Lynx over de Macbook Pro die hij heeft geschreven te laten toetsen door Tweakersnet naar waarheids gehalte.
En ik geval van een leugen blijft alles zoals het is, alle beoordelingen.
Ik heb de Macbook Pro nog.
Of als er opzettelijk is aangedikt, dan blijft diegene die gelogen heeft met de beoordeling zitten.
Toetsen naar waarheidsgehalte? Wat wil je precies toetsen? Dat de MB Pro geen gebruikerssporen heeft en in nieuwstaat is? En dat mijn waarnemingen dat er meerdere beschadigingen op zitten niet kloppen? Wat mij betreft mag je toetsen wat je wilt, eenieder kan met eigen ogen zien dat de MB Pro die je verkoopt wel degelijk gebruikerssporen en beschadigingen heeft. Ik heb je duidelijk in het telefoongesprek voorafgaand aan mijn bezoek aan jou gevraagd of dat het geval was. Jouw antwoord: "nee, hij is in nieuwstaat, dat zie je toch op de foto's?". Eenmaal bij je aangekomen laat je de MB Pro in je handen op een afstand van 50 cm zien en terwijl je ermee ronddraait zeg je: "zie je, hij is nog puntgaaf!". Wanneer ik hem zelf nader inspecteer, zie ik vervolgens meerdere gebreken. Als ik je ermee confronteer, weet je opeens van niets en kom je met verhalen over Microfix. Wanneer ik vraag naar de bon en/of reparatie-bescheiden, kan je die opeens niet vinden. Logisch dat ik dan ga twijfelen over de betrouwbaarheid van je toelichting. Het is afstotelijk dat je in je review en in deze topic gewoonweg onwaarheden verkondigt door de werkelijke gebeurtenissen te verdraaien.
Ze kennen mij als een eerlijk mens en nu staat mijn naam te grabbel, open en bloot en ik verkoop zooi en troep afdeling list en bedrog(quote Sky Lynx).
Quote van mij? Stuitend, ronduit stuitend. Ik weet niet of je met imaginaire personen hebt gesproken of dat je dit hebt gedroomd, maar dit is regelrechte onzin. Je verzint het, en je reacties beginnen steeds meer te lijken op ordinair bashing van een klein kind die zijn zin niet krijgt.
Jammer voor jou maar ik wil wel dat er degelijk een beoordeling van de door mij aageboden artikel op Tweakersnet veiling, maar Sky Lynx zal het vertikken z'n gezicht bij Tweakersnet kantoor te laten zien. En hem te confronteren met z'n beoordeling vs de bevindingen, dit is gebruikelijk bij mens zijn en samenleving.
Ik zal het vertikken om mijn gezicht te laten zien? Waar baseer je dat op? Ik heb je in een DM reeds te kennen gegeven dat deze topic is geopend om open en transparant te zijn, opdat de moderators dit in zijn geheel kunnen beoordelen. Wil je het op het Tweakers.net kantoor laten zien? Ga gerust je gang. Wil je dat ik erbij ben? Prima, geen probleem. Ik sta nog steeds achter mijn bevindingen, en de staat van je MB Pro zal voor zichzelf spreken wanneer je het laat zien aan derden. Let wel: de kosten voor de tijd en brandstof die ik erin steek zijn dan voor jou. Ik kom niet weer voor Jan Doedel opdagen als je met zo'n kansloos verhaal komt.
rtaf schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 04:00:
Lees van elk de review over mij, ik heb Sky Lynx een DM gestuurd en heeft niet gereageerd, pas toen ik mijn hele review over hem(met feiten) klaar had; vind hij het zonodig dat moet veranderen en dat niemand het moet lezen.
Inderdaad, ik ga niet reageren op een DM waarin je alleen maar met modder gooit en niet inhoudelijk ingaat op de gebeurtenissen. Aan zulke conversaties heb ik geen behoefte, want we schieten er beiden niets mee op en zoiets eindigt altijd in scheldpartijen. Daar houd ik mij verre van. Bovendien stuur je me een DM en schrijft dan vervolgens direct erna een user review. Tijd om te reageren was er überhaupt niet. Het is een slappe poging om sympathie op te wekken voor jezelf, maar je komt er niet mee weg. De moderators kunnen de plaatsingstijdstippen gewoon nagaan, dus je snijdt jezelf hiermee in de vingers.
rtaf schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 04:00:
Nu ervaar je zelf waaraan je begonnen ben en HaydenNL ook, leuk hé. Dubbele klap uitdelen aan Rtaf, en als de waarheid boven water komt; dat krabbelen jullie terug. Jij doet een vraag tot wijziging, ik niet. Ik wacht eerst af.
[...]
Die dubbele klap van beide, die overleef ik wel, en laat het een lesje voor ze zijn.
Je vergeet te eindigen met "Lekker puh!" of iets in die trant? Grow up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtaf
Luister HaydenNL, ik heb niets te bieden.
Zeker geen verontschuldiging en zeker weten dat ik niet fout zit.
Dus geen woord meer hierover.

Je denkt ons een 'lesje te leren' , NEE; het is wat U niet wilt dat U geschied doe het ook een ander niet.
Het zijn de meest essentiële waarden in het leven, de waarheid; zeker met betrekking tot Sky Lynx zal hij zeker voor zijn uiteenzetting van de staat van mijn artikel in de beoordeling moeten verantwoorden.
Dus jij zal er ook bij zijn. Zie dat mooie "ONS" in lesje. Dappere wapenbroeder zeker.

Je heb je tijd genomen een beoordeling te schrijven en vond het zo nodig, terwijl je niet geboden had op de veiling, dat was jouw lesje naar mij.
Sky Lynx heeft zich bij zijn broeder aangesloten en uitbundig zitten botvieren op mijn persoon en mijn artikel.
Als ik dit laat zitten, zal het zeker niet bevorderlijk zijn voor jou en zijn persoonsvorming. Ermee weg te kunnen komen met alle beweringen.
Ik heb alleen de waarheid uiteengezet, zo waarlijk helpe God mij almachtig.
En nu is de fun eraf en de ander moet buigen, zijn jullie wel goed in jullie hoofd.
Men komt te weten wat jullie gedaan hebben, en nu moet ik dat rectificeren en me verontschuldigen.
Een stelletje lafaards zijn jullie allebei.

We laten onze review zoals het is en genieten ervan en als je iemand met een zak over zijn ziet lopen zal ik het wel zijn.
Ik heb net een andere mail ontvangen van Sky Lynx, ik stop met beantwoorden.

Basta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Serieus is dat je antwoord? Not sure if trolling or serious...

Ik hoop het eerste, anders moet je misschien eens met iemand gaan praten.

Het lijkt erop dat we er niet uit gaan komen, door jou onwil of pesterij.

@ Sky: Ik bericht Microkid wel wat de vervolgstap is, zien we wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heren, Dit gaat te lang duren zo. Jullie blijven over en weer met modder smijten en elkaar beschuldigen van wanprestaties. Deze topics zijn bedoeld om samen tot een concensus te komen om de reviews aan te laten passen. Blijkbaar zijn jullie daar niet toe in staat, jammer.
Hier moet een eind aan komen. Ik stel dan ook het volgende voor: ieder reageert nog 1x met een eind antwoord. Komt er geen concensus, dan gaat dit topic dicht en blijven de reviews staan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Microkid dat is echt te belachelijk voor woorden! Dit is precies waar Rtaf op zat te wachten...

Je ziet onze chat geschiedenis in een van mijn comments staan en nog durf je te zeggen dat de review bij mij blijft staan. Die kerel zit te etteren en iedereen ziet het. Kijk naar zijn antwoorden... Wapenbroeders, Buigen voor God Almachtig, lafaards, het gaat allemaal nergens over!

Ik heb in alle comments gevraagd waarom ik een slechte review verdien omdat ik hem een vraag heb gesteld !!! Hij wilt gewoon niet antwoorden alleen maar etteren en het laten staan. Rtaf heeft nergens ook maar een handreiking gedaan het op te lossen, alleen maar modder gegooid.

De regel: beide partijen moet tot consensus komen is bullshit in dit geval. Hij wilt namelijk niet, net zoals hij nooit gewild heeft toen hij van Sky en mij een bericht hierover ontving.

Hij is eenzijdig fout, weigert dit in te zien en daar zitten 2 goede tweakers mee opgescheept. Jammer als Tweakers er zelf zo over denkt.

Betekend ook dat ik random bij iedereen reviews kan schrijven, ook al heb ik geen interesse of ook maar contact gehad met die mensen. Als ze dan zo n topic openen om het te laten intrekken, weiger ik gewoon en blijft alles staan. Zie je Micro, als 1 partij wilt trollen, kan de andere onschuldige partij er niets aan doen met jullie regels.

Edit: Hoewel ik het belachelijk vind als het op deze manier moet, ben ik bereid mijn review in te trekken als die onzin bij mij ook verwijderd wordt...

Hier word wel mee in de hand gewerkt dat men nooit een negatieve beoordeling kan plaatsen, want de tegenpartij zet er dan ook iets neer en dan krijg je dus dit soort situaties

[ Voor 10% gewijzigd door HaydenNL op 18-04-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Ondanks dat iedereen online geweest is antwoord niemand... Nieuwe tactiek van Rtaf om review weer 2 weken te rekken. Admins @ Tweakers grijp in tegen deze onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
Microkid schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:24:
Heren, Dit gaat te lang duren zo. Jullie blijven over en weer met modder smijten en elkaar beschuldigen van wanprestaties. Deze topics zijn bedoeld om samen tot een concensus te komen om de reviews aan te laten passen. Blijkbaar zijn jullie daar niet toe in staat, jammer.
Hier moet een eind aan komen. Ik stel dan ook het volgende voor: ieder reageert nog 1x met een eind antwoord. Komt er geen concensus, dan gaat dit topic dicht en blijven de reviews staan.
@Microkid: ik heb het idee dat je je niet (voldoende) hebt ingelezen in deze topic. Het is overduidelijk dat rtaf misbruik maakt van de V&A-beoordelingen. Gezien de strekking van de situatie is je eis dat er een eind aan moet komen middels een laatste reactie niet alleen onredelijk, maar je kweekt er ook een hoop onbegrip mee bij twee Tweakers die reeds jarenlang deelnemen aan de V&A en zich netjes aan de regels houden. Eenieder kan zien dat er hier geen consensus zal komen, en met de sanctie dat de reviews blijven staan bij het ontbreken ervan forceer je twee Tweakers die naar eer en geweten hebben gehandeld om toe te geven aan iemand die simpelweg de boel loopt te verzieken en ons tegen de admins laat uitspelen.

Helaas noodgedwongen en unfair, maar het zij zo: omdat ik er geen zin in heb dat de onterechte review van rtaf bij mijn beoordelingen blijft staan, sluit ik mij aan bij het voorstel van HaydenNL om alle wederzijdse reviews te verwijderen.

Daarbij plaats ik wel de volgende kanttekeningen:
  • Het is moeilijk voor te stellen dat de ingreep van Microkid representatief is voor het beleid dat T.net hanteert om zulke problemen op te lossen op de V&A. Als dat wel het geval is, dan vrees ik het ergste voor de V&A-beoordelingen in te toekomst, aangezien het plaatsen van negatieve beoordelingen hiermee nagenoeg onmogelijk wordt gemaakt. Wat de V&A onderscheid van andere tweedehands-sites zoals Marktplaats en Speurders is dat er hier een historie kan worden opgebouwd wanneer je goede zaken doet, maar waarbij je ook gewaarschuwd bent wanneer je in aanraking komt met raddraaiers. Eerlijke Tweakers die anderen willen behoeden voor een negatieve ervaring worden nu de mond gesnoerd, omdat de benadeelde partij zich kan uitleven met een bad review als wraakactie en daarbij in bescherming wordt genomen door de admins. Het is te krankzinnig voor woorden, maar blijkbaar is dit de realiteit op T.net.
  • Ik zal naar aanleiding van de "oplossing" van Microkid in het vervolg geen negatieve beoordelingen meer plaatsen op de V&A. Mochten hierdoor andere Tweakers benadeeld worden omdat ze niet worden gewaarschuwd voor praktijken zoals rtaf deze heeft uitgehaald bij mij, het zij zo. Ik ben daar niet meer verantwoordelijk voor aangezien T.net het platform dat daarvoor bedoeld is, de V&A-beoordelingen, niet serieus neemt. Mochten deze benadeelde Tweakers mij alsnog hierop aanspreken, dan verwijs ik ze door naar T.net en het gevoerde beleid in deze topic bij monde van Microkid. Uiteraard zal T.net verwijzen naar de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op het gebruik van de V&A, maar dat maakt dan niet meer uit. De regeltjes hebben dan wel gewonnen, maar de V&A heeft zijn onderscheidende (meer)waarde dan al lang en breed verloren.

[ Voor 0% gewijzigd door Sky Lynx op 20-04-2012 01:31 . Reden: Grammaticale fout hersteld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:47
We hebben de zaak uitvoerig bekeken en we zijn van mening dat de klachten van HaydenNL en Sky Lynx terecht zijn. Verkoper legt de vragen en opmerkingen veel te negatief uit en plaatst als wraak ongefundeerde reviews. Deze zullen worden verwijderd.

[ Voor 86% gewijzigd door zeef op 26-04-2012 11:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.