Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 10:49
Heey,

Ik heb windows 7 ultimate, en het volgende probleem. Ik zou graag de NFS services van windows gebruiken, maar er gaat iets fout bij het installeren daarvan (tenminste dat denk ik).
Als ik de services aanzet via "Turn Windows features on or off" installeren ze netjes, maar na een herstart van de computer, geeft hij nog steeds bij het invullen van een NFS pad zoals server:/test geeft windows de volgende melding:

"There is no program associated to perform the requested action. Please install a program or, if one is already installed, create an asscociation in the Default Pograms control panel."

Naar in dit Default Pograms control panel te hebben gekeken staat daar niks over NFS, en de entry zelf aanmaken in het register werkt ook niet. Ik kan via taakbeheer zien dat de service werkt, en kan ook dingen aanpassen via nfsadmin. Het uiteindelijke mounten kan ik dus niet aan de praat krijgen. Ik kan op google helemaal niks over dit probleem vinden.

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Als je weet wat de melding betekent (er is geen executable dat server heet), is het logisch dat het niet werkt.
Oftewel, je moet een ander commando gebruiken. Volgens mij moet je gebruik maken van het commando mountvol.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 16-04-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 10:49
Okee, dat werkt. Danku.

Volgende vraag, hoe krijg ik schrijf acces op de bestanden?
Ik heb alle vinkjes aangezet bij dat iedereen overal toegang tot heeft. Voor de beveiliging heb ik op de server als enige 2 ip's die toegang hebben localhost en het locale ip van mijn pc. Helaas geeft windows nog steeds aan dat de mappen read-only zijn.

EDIT: ik mount nu met MOUNT -o fileaccess=777 10.0.0.5:/Volumes/Data W:

[ Voor 9% gewijzigd door boelensman1 op 16-04-2012 22:54 ]

CTO van Appeal