Harde schijf draait niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Hallo, Ik heb al een jaar of 3 een 2,5" IDE schijfje van 100GB liggen welke uit mijn oude overleden laptop komt. Toen deze weg werd gelegd werkte hij nog. Nu, een aantal jaren later in een tijd waarin de hard disks mij eventjes iets te duur zijn, heb ik hem in een IDE 2,5" case gezet. Het vreemde is dat de schijf nu helemaal niets laat weten. De casing is prima, ik heb deze met een andere ide schijf getest en dit werkt perfect.

De schijf is netjes ingebouwd en laat 0,0 weten. Hij maakt geen toeren en laat niets weten, ik hoor ook totaal geen geluiden oid.

Wat kan ik nog proberen met deze schijf? Ik heb geen torx om hem open te halen. Het gaat om een Hitachi schijfje zonder garantie.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mischien vraagt het schijfje meer stroom dan je USB Poort hem kan bieden :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:49
Torx schroevendraaier om hem open te maken. Ik mag toch hopen dat je niet de disk probeert te openen?
Zal inderdaad wel iets te maken hebben met wat SMSfreakie aangeeft. Geen laptop in de buurt waar je het even mee kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SMSfreakie schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:10:
mischien vraagt het schijfje meer stroom dan je USB Poort hem kan bieden :?
Dat is ook mijn vermoeden.

Op de schijf staat meestal wel vermeldt hoeveel stroom dat deze nodig heeft. Als dit meer is dan 500mA dan is 1 USBpoort niet genoeg. Aansluiten op een USB3.0 poort kan dan helpen (deze kunnen 900mA leveren ipv 500), of je kunt een Y kabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Hallo. Uhm ja, ik ben van plan de schijf open te schroeven. De behuizing heeft een Y kabel, dus heeft al 2 usb 2.0 poorten ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HDD's moet je NOOIT open maken. Er mag absoluut geen stof bijkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 17-04-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

PilatuS schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:54:
HDD's moet je NOOIT open maken. Er mag absoluut geen stof bijkomen.
Van wie niet ? mag toch zeker, hij heeft hem toch zeker zelf betaald. als hij er graag stof bij wil dan mag dat !
But serieusly. zijn antwoord was al lichtelijk sarcastisch dus je hapt een beetje ;)

on topic
ik had een hd waar he uitmaakte in welke volgorde je het aansloot.
ook moet je niet uitsluiten dat je een brakke usb poort hebt en een andere combo proberen
Vooral bij verouderde laptops wil een poort niet meer werken met sommige usb stekkers.

als je dan een hd hebt die beide poorten nodig heeft kun je je letter suf zoeken
vandaag ook iemand met een usb keyboard. die het niet deed op zijn laptop. ik duw hem in een ander poort. en tadaa. werkt :P. kennelijk is dat zijn favo usb poortje

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 17-04-2012 20:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Haha, ik zou hem niet snel open hebben gemaakt ;), maar bedankt voor het opletten :D alleen als ik wist dat mijn data weg moest en ik de schijf anders weg zou gooien. Anyway, hij krijgt genoeg stroom heb ik het idee, de behuizing loopt namelijk prima met mijn andere schijf, welke op 7200 toeren gaat (deze op 5400). De HDD geeft verder geen kik. Het lijkt er op dat er geen stroom bij de schijf komt, anders zou ik denk ik toch nog wel een geluid moeten horen van draaien of het proberen er van. Ik denk dat ik het maar ga opgeven. Data is vooral oud en heb geen idee of ik er een backup van hem. Maar ja, ligt ook al een tijdje op de kast en heb het in de tussentijd niet meer nodig gehad.

Pagina: 1