Nieuwe batterij voor iPod nano 4th gen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Via Tweakers.net heb ik vrij goedkoop een iPod nano 4th gen in een zeer nette staat kunnen krijgen! Bedankt Firesphere :> :> :> :D Alleen was er 1 probleem mee... De batterij doet het niet :X Alleen met stroomtoevoer doet hij iets maar zodra ik hem van de stroom haal dan valt hij uit en is die zo dood als een pier. Gooi ik er weer stroom aan moet hij eerst opstarten en alles. Daarna kan ik pas luisteren. Vervelend! Want je kan hem nergens echt met je meenemen. Ja met een accu onder je arm maar dat is verre van ideaal.

Alleen nu komt dus waar haal ik de beste batterij voor een redelijke prijs. Ebay zit er vol mee maar ben bang dat de kwaliteit meh tot bagger is. Daarnaast heb je nog bij iFixit een batterij, die is duur maar denk dat de kwaliteit wel beter is? Iemand ervaringen mee? Of kan je bij Apple zoiets halen? Geen idee of dat kan want die batterij moet wel worden gesoldeerd.

Wil er in ieder geval niet al teveel aan besteden want ik ben er erg goedkoop aan gekomen maar denk dat 30 euro wel een mooie richting is. batterij + tools + verzendkosten bij iFixit is ongeveer 24 euro en dan nog wat extra's zo kom ik op een geschat maximum wat ik prettig zou vinden.

Nieuwe kopen wil ik niet en alternatieven wil ik ook niet want die heb ik al genoeg liggen. Ik wil gewoon alleen deze opknappen dat ik er weer lekker gebruik van kan maken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Bij Apple bestellen is een no-go. Apple wil het liefst dat je dan gewoon betaalt voor een nieuwe iPod. Ik geloof dat ze iPhones vaak ook gewoon helemaal niet repareren, maar verwisselen voor een nieuwe (waar je ook flink voor betaalt als het niet onder garantie valt).

Wellicht toch een eBay batterij proberen. Zo duur kunnen die toch niet zijn? Mocht het niet goed werken dan kun je altijd verder kijken. Overigens snap ik wel je twijfels en die zijn terecht.

[ Voor 26% gewijzigd door danielkraak op 16-04-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:04
Ik zou het bij iFixit bestellen, daar gebruiken ze namelijk originele artikelen van Apple. Dat is meestal beter dan goedkope Chinese meuk(Ja ik weet dat Apple producten in China gemaakt worden, maar you get my point).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
yeehaw schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:49:
Ik zou het bij iFixit bestellen, daar gebruiken ze namelijk originele artikelen van Apple. Dat is meestal beter dan goedkope Chinese meuk(Ja ik weet dat Apple producten in China gemaakt worden, maar you get my point).
Zo'n vermoeden had ik ook al maar is zijn er hier ook mensen die het kunnen bevestigen/kunnen zeggen dat de batterij van redelijke tot goede kwaliteit is.
danielkraak schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:40:
Bij Apple bestellen is een no-go. Apple wil het liefst dat je dan gewoon betaalt voor een nieuwe iPod. Ik geloof dat ze iPhones vaak ook gewoon helemaal niet repareren, maar verwisselen voor een nieuwe (waar je ook flink voor betaalt als het niet onder garantie valt).

Wellicht toch een eBay batterij proberen. Zo duur kunnen die toch niet zijn? Mocht het niet goed werken dan kun je altijd verder kijken. Overigens snap ik wel je twijfels en die zijn terecht.
Ik wil hem maar 1 keer uit elkaar halen om de simpele reden je moet de batterij erop solderen en het liefste doe je dat maar 1x want elke keer kan er toch weer wat schade komen. Als het nu een zif-socket was had ik hem direct besteld en ook gedacht van als hij kut is haal ik hem nog wel een keer uit elkaar en probeer het opnieuw maar met solderen ben ik toch iets voorzichtiger.

[ Voor 49% gewijzigd door Touchdomex op 16-04-2012 22:55 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 19:39
Touchdomex schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:53:
[...]
Zo'n vermoeden had ik ook al maar is zijn er hier ook mensen die het kunnen bevestigen/kunnen zeggen dat de batterij van redelijke tot goede kwaliteit is.
spul van ifixit is goed.