Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:11
Ik ben sinds kort bezig met Joomla om een site te maken voor onze vereniging.
Heel mooi om uit te vogelen, enorm veel mogelijkheden (die ik echt niet nodig heb) maar ook leuk om te doen.
(het is maar dat we iets online hebben staan)

Alleen nu loop ik tegen het volgende probleem aan.

Omdat we een kleine club zijn en sommige taken in het bestuur door dezelfde personen gedaan worden wil ik dus 1 persoon meerdere keren vernoemen maar met steeds een andere positie (overzichtelijker)

Nu loop ik dus steeds tegen dezelfde melding aan:
"Opslaan mislukt door de volgende fout: Een andere contactpersoon in deze categorie heeft dezelfde alias"

Ik kan dat natuurlijk oplossen door die persoon steeds iets anders te noemen bv
Aap Blabla
A. Blabla

Maar dat ziet er ook niet uit.

Is dat helemaal niet mogelijk of met een eenvoudige aanpassing van iets heel goed te realiseren?

Edit: misschien niet onbelangrijk ik heb de laatste versie van Joomla 2.5.4. NL

Ad de Jong wijzigde deze reactie 16-04-2012 22:16 (4%)

• Jacks0nxD
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-11 10:01
een alias is toch alleen voor intern gebruik? wanneer je dan gewoon de eerste 3 letters van de achternaam en de eerste 3 letters van de voornaam neemt? vrihen of zo krijg je dan...

• Ad de Jong
Nee pakt hij niet.
Had dat al geprobeerd (en voor de zekerheid net nog een keer)

De melding:
"Opslaan mislukt door de volgende fout: Er is al een contactpersoon met deze naam. Vul een andere naam in"

• WouterKvG
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 19:45
Het is inderdaad niet mogelijk om de zelfde naam voor een contactpersoon te gebruiken in eenzelfde categorie. Je zou dus eventueel wel een andere categorie kunnen maken om dezelfde naam te kunnen gebruiken.

Of je moet in de source gaan zitten klooien, maar dat is niet echt gewenst en eenvoudig.

- WicK-IT :: Simply Wicked

• rnpjansen
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 04-10 07:37
Ik beheer ook een Joomla implementatie en herken het door jouw beschreven probleem. In mijn implementatie zijn de contactpersonen in een artikel te geplaatst.

rnpjansen wijzigde deze reactie 23-04-2012 18:42 (10%)
Reden: krom Nederlands

• RoGra
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-01-2014
Als er een alias is ingesteld, een voorbeeld hierin is bijvoorbeeld a.vandam / a-vandam dan zou dat gewoon moeten werken, het plaatsen van de contactpersoon in een aparte categorie die dus een andere functie heeft (de functie binnen de vereniging) zou dat geen problemen moeten geven, mocht het toch niet werken probeer dan de alias te veranderen en een andere categorie.

RoGra wijzigde deze reactie 25-04-2012 15:07 (13%)

• Ad de Jong
Ik heb inderdaad zoals rnpjansen al zei de contactpersonen in een artikel geplaatst.
Niet de mooiste oplossing en niet helemaal zoals ik in gedachten had maar het is wel een oplossing.

Thnx
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*