Routeren over VPN naar ander subnet

Pagina: 1
Acties:

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik heb een uitdaging en ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen

Ik heb een bedrijf hier in Nederland en die heeft via een Cisco Pix 506 een VPN verbinding met Amerika

Verder heef dit bedrijf via een Cisco ASA 5505 een vpn verbinding naar Polen

Nu wil ik eigenlijk dat de polen via de vpn naar Nederland een applicatie in Amerika kunnen bereiken

Nu is mijn vraag kan je dat verkeer vanuit de VPN routeren naar de de cisco pix om zo de applicatie uit Amerika te openen

(Technische info) Subnet Amerika 10.0.0.0 Subnet NLD 192.1.1.0 Subned Polen 192.168.2.0

Dus een apparaat met het ip nummer 192.168.2.100 moet bij een apparaat met het ip nummer 10.0.10.11 komen via het subnet 192.1.1.0.

Graag hoor ik van jullie of dit mogelijk is en hoe ik het moet instellen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ja, kan gewoon.

Gewoon het verkeer in PL met bestemming 10.0.0.0/?? de vpn tunnel in routeren richting NL,en in NL een policy maken dat tunnel PL richting tunnel US mag. Vervolgens in US een route terug maken, statische route voor PL subnet of PL subnet toevoegen aan de tunnel.

Waarom maak je geen directe tunnel tussen PL en US?

maar goed, dit is vrij basis, laat lekker de beheerder van die Cisco's dat ff regelen

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Omdat die Amerikanen dit niet willen vandaar. anders had ik dat al laten doen dan had ik deze vraag niet hoeven te stellen :-) bedankt voor je info ga er naar kijken

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
dokasensai schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:07:
Omdat die Amerikanen dit niet willen vandaar. anders had ik dat al laten doen dan had ik deze vraag niet hoeven te stellen :-) bedankt voor je info ga er naar kijken
Daar zal dan vast een goede reden voor zijn. Ik zou dat lekker PL op een TS of Citrix omgeving laten werken (die in NL staat) als het niet anders kan, of bij http/https verkeer het proxy-en,maar creatieve oplossingen doen terwijl men het niet wil lijkt me zacht gezegd niet handig...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tuurlijk kan dit je zoek even op Same interface VPN dat heb je nodig de k ik

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dna kun je toch nat gebruiken ? je reserveert in je netwerk een ip op de router die al het verkeer translate naar het us ip

Iperf

Pagina: 1