Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 21:52
Ik heb van mijn zwager een systeem terug gekregen (welke ik voor hem in elkaar heb gezet). Het probleem deze keer is dat hij helemaal niet werkt. Bij het inschakelen bewegen zelfs de fans niet. De LED op het mobo werkt wel. Ik heb het zelf ook even geprobeerd met alle random hardware los, dit werkt ook niet.

Er is helemaal niets vreemds mee gebeurd, hij deed het gewoon normaal, en ineens kapte hij er mee.

Ik heb even het jumper naast de batterij verschoven, en na 20 sec weer terug geplaatst. Dit heeft ook geen vruchten afgeworpen.

Gek genoeg zegt mijn gevoel dat het mobo gewoon dood is, maar ik vraag me af hoe dat ineens kan zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 19:23
Mijn eerste ingeving zegt voeding.
Probeer eens een andere indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
Jij mag niet meer mee doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
Wat kan er dan verkeert / kaduuk zijn in de voeding?

Eventjes de garantie papieren opzoeken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 00:12
De LED op het mobo werkt wel.

Welk ledje is dat, welke indicatie?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
Haal het hele systeem uit de kast, alleen vid+moederbord+ram+voeding
kijk of hij dan wel aan wil. als het dan wel werkt.. grote kans dat je ergens kortsluiting had veroorzaakt / een defecte component

[ Voor 4% gewijzigd door osmosis op 16-04-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:27
joopschilder schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:04:
Wat kan er dan verkeert / kaduuk zijn in de voeding?
- ELCO's
- Trafo
- Gelijkrichter
- Bekabeling
- :+

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
TJa,,,,, Ik dur er niet veel over te zeggen, ik heb er niet in gekeken, maar die voeding is nog niet zo oud... Ik denk dat ie aan leuke klap heeft gehad of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:27
joopschilder schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:16:
TJa,,,,, Ik dur er niet veel over te zeggen, ik heb er niet in gekeken, maar die voeding is nog niet zo oud... Ik denk dat ie aan leuke klap heeft gehad of zo...
De betere computer winkel kan de voeding voor je testen met een apparaat. Hoe je alleen je voeding er even uit te schroeven en mee te nemen.Ik zou wel langs gaan bij een winkel waar je eventueel ook een nieuwe wilt kopen. Wel zo mooi om de moeite van het testen te belonen met een aankoop mocht ie defect blijken.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
Tja, ik kan ook eenvoudig gewoon direct een nieuwe kopen, ik weet toch dat ie kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

oud of nieuw geeft geen garantie op een werkend product. Nieuw overigens ook niet.

Wat handig is, is misschien de hangen en opstart problemen troubleshooter even doornemen. Die vindt je hier:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
joopschilder schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:19:
Ik heb van mijn zwager een systeem terug gekregen (welke ik voor hem in elkaar heb gezet). Het probleem deze keer is dat hij helemaal niet werkt. Bij het inschakelen bewegen zelfs de fans niet. De LED op het mobo werkt wel. Ik heb het zelf ook even geprobeerd met alle random hardware los, dit werkt ook niet.
De fans draaien op 12V, als niet draaien dan geen 12V, dus idd voeding probleem denk ik.

Brandt die led op het mobo altijd als de netsteker er in zit of alleen als je de power knop hebt ingedrukt?
Het kan zijn dat ie de +5V standby aangeeft en dat je voeding alleen niet wil starten. Dit zou dan ook kunnen komen doordat je moederbord stuk is of omdat het kabeltje naar de power knop los is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
De power led is gewoon een standby LED. Zodra er spanning op de voeding staat, en de schakelaar op de voeding op aan staat, brandt deze led.
Ik heb net gekeken, en ik heb gelukkig de factuur gevonden. hij komt uit 2011, en ik heb minimaal 2 jaar garantie. Ik zal morgen wel even langs gaan bij de webwinkel, is hier toch net om de hoek (hoek is ongeveer 5 km hier vandaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Probeer eerst een andere voeding, anders heb je er dadelijk 2.
Enigste manier om te proberen is uitwisselen hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 11-09 23:59
Voeding loskoppelen en dan op de ATX kabel (grote stekker met 20 of 24 pinnen) de groene met de zwarte draad verbinden (met bijv. paperclip) dan gaat de voeding aan. dit is dan wel onbelast, maar dan kun je iig iets testen ;)

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
voordat je de voeding eruit haalt... de LED op je mobo brand, wat vaak betekend dat je mobo iig stroom krijgt,
heb jde frontpanel conectors goed zitten?, als je daar meerdere losse conectors hebt (bitfenix kasten hebben dat) en je draait er 2 om werkt er niks |:( kijk daar eens naar

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
Nee, ik heb net een andere voeding geprobeerd (een erg oud beestje, waar ik niemand mee durf op te schepen). Hiermee deed de pc het gewoon naar behoren, dus er is in ieder geval wat mis met de voeding.

Jammer dat mijn mulitmeter kwijt is, anders had ik dat grapje met het kortsluiten van de groene draad wel even kunnen proberen.
Ik denk gewoon dat ik hem zo even langs ga brengen. Ik denk dat ze er daar wel even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
Update: Ik hem mijn voeding weggebracht. Ze zouden een van de komende dagen testen. Niet dus, ik kreeg de zelfde avond om 5 voor 11 een mail dat er een defect was gevonden. Ze hebben nu een nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 00:12
joopschilder schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:43:
Update: Ik hem mijn voeding weggebracht. Ze zouden een van de komende dagen testen. Niet dus, ik kreeg de zelfde avond om 5 voor 11 een mail dat er een defect was gevonden. Ze hebben nu een nieuwe besteld.
Dat is wel lekker vlot :)

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
Jup... Al is dat laat mailen niet altijd handig... Om vrijdag avond te mailen dat ik de voeding kan komen ophalen terwijl ze om 18.00 uur dicht gaan. En gezien ze het weekeinde dicht zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
Update: Ik heb de voeding terug.. Het systeem werkt er niet mee. Ik denk dat het de zelfde voeding is, gezien dat de kabels nog net zo zijn gebogen, als dat ze zitten als ze is ingebouwd. En een paar losse schroefjes in de doos, waren ook nog aanwezig.. Lekker handig dit...

Gelukkig zijn ze er nu ook achter, moet wel zelf weggaan om dat ding in te ruilen...

[ Voor 13% gewijzigd door joopschilder op 23-04-2012 22:22 . Reden: Update.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopschilder
Systeem is nu weer werkende en al weer terug bij mijn zwager. Dank voor uw support.
Pagina: 1