Google start Nederland Verdient Online samenwerking

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Google Nederland, start nieuw initiatief in samenwerking met PostNL, ING, MKB-Nederland.
Mijn vraag is dan? Waarom betaald een SEA consultant voor een Google certificaat als Google deze service gratis zelf aanbied? Tevens waarom dan wel een samenwerking met Webby en Mijn Webwinkel maar niet met de kleine MKB webdesigner of programmeur op de hoek van de straat... (te klein wellicht)?

Deze website is natuurlijk niets meer dan een lead generator voor Google en de rest, laten wij wel eerlijk blijven... ja marktwerking is goed en hoort erbij maar al deze giganten samen? Is toch niet de bedoeling van MKB Nederland zijn eigen MKB webdesigners, web programmeurs, webshop bouwers, website bouwers te vergeten in deze... Adverteer je binnen Google AdWords op "website laten maken" of wat anders, wat heeft dat voor zin als op de homepage van Google, al een link staat Nieuw! "Nederland Verdient Online" met Google staat...?

Tja mijn vraag is dan mag dit eigenlijk wel? Want anders wil ik als kleine ondernemer ook wel bij die club aangesloten zijn voor wat leuke opdrachten... Hoe kijken jullie hier tegen aan? Enig idee, of leuke reactie omtrent deze kwestie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Wat is precies je vraag?

Ik denk dat het idee achter het initiatief is om de drempel te verlagen voor kleine ondernemers die nog niet actief zijn op internet. Deze partijen zijn hen bekend, men weet wat men aan die partijen heeft. Dat voelt als minder risico dan zelf te zoeken naar "MKB webdesigners, web programmeurs, webshop bouwers, website bouwers".

Uiteindelijk vergroot deze samenwerking de markt voor de webdesigners etc. die in eerste instantie niet bij het NVO-clubje horen. Over twee jaar zullen de ondernemers die via dit initiatief hun eerste stappen online hebben gezet, klaar zijn voor de volgende stap: een échte webwinkel met een origineel design. Dan zijn er dus een hoop potentiële klanten bij die jij kunt helpen, zonder dat je het nut van 'online gaan' hoeft uit te leggen. Ik zie het probleem dus niet.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

Kennelijk kon Google en deze partners iets bieden wat Marktwerking zelf niet 1-2-3 kon. En zoals BB hierboven aangeeft: dit product is leuk om mee te beginnen (als ik het zo snel bekijk) maar voldoet ook niet aan veel situaties. Grote kans dat dit een impuls geeft aan meer dan alleen deze deelnemers..

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Boelie, Samo...

Ik ben het dan ook wel met jullie eens qua productmogelijkheden, alleen denk ik dat dit gat allang is opgevuld. Door de partijen waarmee ze nu samenwerken. En inderdaad wel een super initiatief want zo denk ik er zelf ook wel over om de drempel laag te houden. Alleen waarom dan nog deze giganten samenwerken? Lijkt mij niet echt eerlijk t.o.v. die kleine MKBer (die is afhankelijk van SEO en SEA campagnes, enz..) En aan de andere kant wat is dan nog het nut van adverteren op sommige trefwoorden via een AdWords campagne? Als ze dit zelf al aan de voordeur afvangen... en als gratis aanbieden. Laten wij wel eerlijk zijn met 12 miljoen aansluitingen, wil nog niet zeggen dat iedereen een website of webshop begint alleen de tendens geeft wel aan dat er iets gaande is en potentie in zit aangezien er weer een stijging wordt verwacht qua online omzet is in 2012. Nederland wordt online wakker... en kijk even verder dan de huidige situatie. Wat is de potentie van deze service. En zit er waarschijnlijk weer niets anders op dan jezelf maar weer aan te sluiten bij de club...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Ik vind het een prima stap van Google: er wordt een website gemaakt, een AdWords campagne op aangesloten en de ondernemer kan aan de slag. Een tijdje later weet de ondernemer wat hij er aan heeft en wil iets groters/beters, en dan kunnen de kleinere webbouwers aan de slag.

Zo heeft Google op diverse vlakken, zoals bijvoorbeeld Web Analytics, de markt enorm snel een stap vooruit gezet.