Toon posts:

dns in linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu al een tijdje mee bezig en maar ik krijg het niet echt voor elkaar (search leverde ook niks op): hoe maak ik subdomeinen onder linux? Ik heb een domein geregistreerd, deze verwijst naar mijn ip, waar ik een server draai onder (debian)linux. Hoe maak ik nu subdomeinen aan? Dus bijv. friet.domeinnnaam.tld, ftp.domeinnaam.tld, lekkerboeie.wat.voor.domeinnaam.tld?

Bvd, Shivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 20:56

TiG

Moeten die subdomeinen naar een andere gedeelte van een website verwijzen of naar een andere pc??? Als het naar een ander gedeelte van een website is, en je gebruikt Apache, moet je ff de documentatie (van Apache ;)) doorlezen daar staat dat in. B-)

U gaat door voor de retorische vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapa
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben er nu al een tijdje mee bezig en maar ik krijg het niet echt voor elkaar (search leverde ook niks op): hoe maak ik subdomeinen onder linux? Ik heb een domein geregistreerd, deze verwijst naar mijn ip, waar ik een server draai onder (debian)linux. Hoe maak ik nu subdomeinen aan? Dus bijv. friet.domeinnnaam.tld, ftp.domeinnaam.tld, lekkerboeie.wat.voor.domeinnaam.tld?
Kijk eens op deze pagina, hier staat 't redelijk uitgelegd DNS-Howto van het linux documentatie project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

"man named"
"man named.conf"

?