filmpjes van kleine cd'tjes op 1 grote dvd disk zetten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-03 22:32
Hallo, ik heb onlangs 3 kleine cd'tjes waar filmpjes opgenomen staat van een camera,
nu ik heb niet echt zoveel ervaring met cd/dvd's en toestanden, ook niet voor branden,
maar ik heb die 3 cd'tjs wel al gekopie'd op mijn pc, die zijn nu in een .iso bestand waar vervolgens een mapje staat met VIDEO_TS en daarin vervolgens de ifo en bup bestandjes,
nu die 3 bestanden wil ik op een 4.7 gb dvd-r cd zetten/branden,
zijn dit gewoon die 3 iso bestanden branden op 1cd of moet er iets speciaal nog aan gebeuren?

dit is hier effe vlug opgemaakt,
maar alvast bedankt voor een spoedig berichtje! (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Nee, je zult ze toch moeten omzetten op een of ander manier.
Mischien dat sommige brandprogramma's zoiets al hebben ingebouwd, maar het enige leekproof programma wat ik kan bedenken is ConverXtoDVD.
Daar kun je zo je isotjes inslepen en gaan met die banaan.
En er is natuurlijk videobewerkingssoftware, maar dat is denk net iets te veel van het goede als ik het goed begrijp.
Welke software brand je mee?

PS, je kan naruurlijk die iso's wel op een dvd samen branden, maar die kan je dan niet op een dvd speler afspelen. Want ik neem aan dat dat de bedoeling is.

[ Voor 16% gewijzigd door Simball op 16-04-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
Simball schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:57:
Nee, je zult ze toch moeten omzetten op een of ander manier.
Mischien dat sommige brandprogramma's zoiets al hebben ingebouwd, maar het enige leekproof programma wat ik kan bedenken is ConverXtoDVD.
Daar kun je zo je isotjes inslepen en gaan met die banaan.
En er is natuurlijk videobewerkingssoftware, maar dat is denk net iets te veel van het goede als ik het goed begrijp.
Welke software brand je mee?

PS, je kan naruurlijk die iso's wel op een dvd samen branden, maar die kan je dan niet op een dvd speler afspelen. Want ik neem aan dat dat de bedoeling is.
ik heb momenteel niet echt een bepaald brand progamma, en ja met videobewerking zou ik zowiezo niet willen beginnen :p enja de bedoeling is ook voor via een dvd speler af te spelen.

edit: of ik kan ze allemaal naar een bepaald videoformaat converten en zo op een dvd zetten alsdat gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door scorpi_be op 16-04-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
iemand nog opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:26
Wat je kan doen is drie mappen met de naam 1, 2 en 3 als DATA DVD branden ipv video dvd en hopen dat de DVD-speler mapstructuur in combinatie met DVD aan kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
Termi schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:48:
Wat je kan doen is drie mappen met de naam 1, 2 en 3 als DATA DVD branden ipv video dvd en hopen dat de DVD-speler mapstructuur in combinatie met DVD aan kan :).
het zijn nu 2 dvd'tjes maar, maar deze staan nu gekopierd als een iso bestand op pc, nu moet ik die 2 mappen van video_ts uitpakken?, naam veranderen?, ik weet dit niet echt zo goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
iemand? ik heb nu die 2 filpjes als .avi bestand, zou ik die dan als .vob kunnen converten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
je hebt de filmpjes al als avi. Top! Ik gebruik hier zelf het programma handbrake (http://handbrake.fr/downloads.php) voor, maar andere programma's werken net zo goed.

Je kunt nu deze avi bestanden met dvdflick (http://www.dvdflick.net/) een nieuwe iso maken. Dvdflick kan ook een mooi menu maken waarmee je kunt kiezen tussen de verschillende filmpjes. Dvdflick maakt dan een image die je met imgburn (http://www.imgburn.com/) kunt branden.

Zie ook deze tutorial: http://beginwithsoftware....ides/dvd-flick-guide.html

[ Voor 25% gewijzigd door pientertje op 18-04-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
volgens mij kun je met DVD Shrink de iso's importeren en re-authoren (hoofdstukjes samenvoegen van alle dvd's) en opnieuw branden (en anders als iso exporteren en dan branden)

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
wautah91 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:52:
volgens mij kun je met DVD Shrink de iso's importeren en re-authoren (hoofdstukjes samenvoegen van alle dvd's) en opnieuw branden (en anders als iso exporteren en dan branden)
Dankje! (: gelukt om uit de 2 iso's die videobestanden uit te halen en vervolgens op volgorde gezet en zo backup gedaan naar 1 iso bestand, nu deze iso gebrand is op een dvd r werkt alles perfect ;)
(gebrand met Freeisoburner :))
Pagina: 1