ARECA + SSD

Pagina: 1
Acties:

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:11
Beste Tweakers,

Heb op dit moment een server lopen met 4 x 500 GB HDD (SATA 7200RPM) in RAID-5.
Nu draait hier een exchangeserver op met een kleine database (die geen problemen heeft) en een databaseserver (een p2v w2k3 machine). Deze laatste heeft een grotere (lees: >10 GB) database.

Nu zit in de machine in totaal 24 GB geheugen waarvan op dit moment 16 GB wordt gebruik door de exchangeserver (SBS 2011 dus tevens AD en fileserver) en 4 GB door de w2k3 server. Nu wil ik deze laatste 8 GB toewijzen door de SBS 2011 een aantal GB af te nemen gezien deze maar 8 GB actief gebruikt.

Om wat meer performance te krijgen ben ik aan het denken 2 SSD's in RAID-1 te zetten gezien er nog ruimte is op de ARECA kaart. Ik vraag mij echter af als dit mijn probleem gaat oplossen i.c.m. het uitbreiden van het RAM. En zijn er nog aspecten waar ik aan moet denken als ik een SSD in RAID-1 wil zetten?

Bedankt voor het meedenken!

• René!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:43
Denk aan de compatibiliteit van je SSD i.c.m. de Areca kaart, want dat wil nog wel eens problemen opleveren! En volgens mij is TRIM technologie niet mogelijk icm RAID. Verder zal het wel een performance boost geven!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:11
TRIM i.c.m. RAID was ik van op de hoogte. Dat kan i.i.g. niet met een ARECA.
ARECA zelf zegt dat alle type SSD's met hun kaarten kan werken maar ben stiekem ook op zoek naar mensen die er daadwerkelijk ervaring mee hebben. Zelf goede ervaring met Corsair SSDs en Intel ssds

• René!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:43
Volgens mij mis ik al 1 jaar firmware updates ervoor ;) maar ik heb intel postvilles erop draaien en dat gaat perfect.