Toon posts:

Aansluiten Humax IR-FOX C op DVD recorder en TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Waarschuwing: ik ben blond en snap alleen Jip en Janneke taal ;-)

Ik loop al een week te puzzelen over het aansluiten van mijn Humax IR-FOX C op mijn nieuwe Philips 32PFL3606H LCD TV en Panasonice DMR-EH53 DVD recorder.

Ik heb zat scartkabels liggen, antenne snoeren (vanuit kastje naar apparaat) en ik heb vanmiddag een HDMI kabel gekocht.

Mij is vertelt:
coax van muur naar Humax moet leiden, daarna van Humax naar DVD recorder, daarna scartkabel van Humax naar DVD recorder en van DVD recvorder naar TV.
= werkt niet.

Nog een:
coax van muur naar Humax
coax van muur naar DVD recorder
vanaf DVD scart naar TV
vanaf Humax HDMI kabel naar TV
= werkt niet want ik kan geen HDMI aansluiten op mijn Humax kastje (bouwjaar 2009 geloof ik)?

Wat wil ik:
Ik vind het prima om analoog op te nemen met mijn DVD recorder
Ik wil graag na 2,5 jaar eens Digitale TV kijken, liefst terwijl ik analoog opneem ofzo

Idee:
Zou een scart splitter helpen (heet dat zo? Een kastje met 1 scartkabel waar je bijv. 3 scart kabels in kan doen)??

Alvast bedankt! (ik heb uiteraard tig zoekopdracht op Tweakers gedaan maar kon nergens een passend antwoord vinden (kan aan mij liggen, zie waarschuwing #blond).

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk geeft je DVD recorder geen scart door als deze uit staat.

Daarom als volgt:

Coax naar DVD
Coax + Scart van DVD naar Humax
Coax + Scart van Humax naar TV

Voilla,

Ja kan analoog opnemen en digitaal kijken.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel Diederik!

Ik heb het geprobeerd, mijn TV zegt: geen signaal (alle 3 de apparaten staan aan).

Ik heb achterop de Humax gekeken: ik heb coax "cable in" verbonden met DVD recorder (en met scart aansluiting) en andere coax: "cable TV/VCR" verbonden met TV.

Rara, wat doe ik verkeerd??

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke ingang heb je geselecteerd op je TV?

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
Eh, geen idee? Hoe kan ik dit nagaan? (sorry!)

Verwijderd

Topicstarter
Even een "upje"

Ik heb nu meerdere dingen geprobeerd maar het lukt nog steeds niet. Heeft iemand anders nog tips??

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07

FeaR

In GoT we trust

Wat werkt er niet als je aansluit zoals het in de handleiding staat?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lB2HjoyOXoyzA8RD4p9Lyi7U/full.jpg

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Waarom zo moeilijk doen? Als je analoog wilt opnemen splits je toch gewoon je antenne signaal: eentje in de Humax en eentje in de recorder. Beide met een scartje naar de TV en klaar. De antenne doorlussen kan eventueel ook nog.

Ultieme oplossing: een decoder met ingebouwde HDD.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:04

DjVe

Hatsaflats!

kan ook zijn dat je in de Panasonic de scart-ingang nog op de stand decoder moet zetten (anders geeft die niets door naar de scart-uitgang van de DVD recorder)

Verwijderd

Topicstarter
bram1984 schreef op zondag 29 april 2012 @ 08:41:
Waarom zo moeilijk doen? Als je analoog wilt opnemen splits je toch gewoon je antenne signaal: eentje in de Humax en eentje in de recorder. Beide met een scartje naar de TV en klaar. De antenne doorlussen kan eventueel ook nog.

Ultieme oplossing: een decoder met ingebouwde HDD.
Thanks! Eh.... zoals ik al schreef heeft mijn tv maar één scart aansluiting, vandaar mijn geklungel ;-)

Ja ik ben aan het sparen voor een nieuwe decoder, iig eentje met een HDMI aansluiting. Ik heb mijn dvd recorder nog niet zo lang, vandaar dat ik geen nieuwe decoder met ingebouwde HDD wil aanschaffen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:21:

[afbeelding]
Oh thanks!!! Ik heb de handleiding van de decoder helaas niet meer, heel erg bedankt voor deze uitleg, ik ga het gelijk proberen!!

Verwijderd

Topicstarter
DjVe schreef op zondag 29 april 2012 @ 09:25:
kan ook zijn dat je in de Panasonic de scart-ingang nog op de stand decoder moet zetten (anders geeft die niets door naar de scart-uitgang van de DVD recorder)
Thanks!
Ik zal even in de gebruiksaanwijzing van de Panasonice kijken hoe ik dat kan aanpassen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:12:
[...]
Oh thanks!!! Ik heb de handleiding van de decoder helaas niet meer, heel erg bedankt voor deze uitleg, ik ga het gelijk proberen!!
Alleen als je TV echt maar één SCART heeft wordt dat wel lastig om zo aan te sluiten.

Wat gebeurt er als je het als volgt aansluit:

Coax in de muur naar Humax Coax In
Humax Coax Out naar Panasonic Coax In
Panasonic Coax Out naar Philips Coax In

Op die manier gaat het signaal door de Humax en Panasonic naar de Philips. Ik weet niet of het werkt, gewoon een gedachtengang...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:21:

[afbeelding]
Ik heb deze geprobeerd, nu komt het signaal van mijn decoder binnen via mijn `DVD kanaal` en het lukt me niet om mijn decoder toe te voegen aan mijn tv omdat mijn tv (instellingskanaaltje) als aansluitingen voor een decoder alleen `HDMI` en zo´n stekker met 3 kleurtjes geeft).
FeaR schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:13:
[...]

Alleen als je TV echt maar één SCART heeft wordt dat wel lastig om zo aan te sluiten.

Wat gebeurt er als je het als volgt aansluit:

Coax in de muur naar Humax Coax In
Humax Coax Out naar Panasonic Coax In
Panasonic Coax Out naar Philips Coax In

Op die manier gaat het signaal door de Humax en Panasonic naar de Philips. Ik weet niet of het werkt, gewoon een gedachtengang...
Thanks! Als ik het op deze manier aansluit krijg ik geen beeld van mijn decoder (en als ik hem opzoek via mijn TV dan geeft hij aan dat mijn decoder of een HDMI aansluiting moet hebben of zo'n 3 stekker met 3 kleurtjes), heb wel beeld van mijn Panasonic.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, na heel wat puzzelwerk is het gelukt! Ik kan nu analoog opnemen en tegelijk digitaal kijken.

Ik heb het als volgt aangesloten:

Coax uit muur naar Coax in op decoder (met 2 splitter vanuit muur)
Coax vanuit decoder (TV/VCR) --> TV
Scart vanuit decoder (tv scart) --> TV
HDMI vanuit DVD recorder --> TV (heb dit inderdaad moeten aanpassen, signaal via HDMI ipv scart)
Coax uit muur naar DVD recorder (met 2 splitter vanuit muur)

Dit lijkt dus op de uitleg die hierboven al gegegeven is, kwartje is eindelijk gevallen ;-) (omzetten scart/HDMI signaal was dus de truuk).

Nogmaals bedankt allemaal!
Pagina: 1