Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XL 2007 Eerst opslaan, voor openen.

Pagina: 1
Acties:

• The Mole
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een 2 tal collega´s die een erg lastig probleem ondervinden, met Excel 2007 op een terminal server.
Ze hebben er allebei last van, dat ze eerst een Excel document moeten opslaan, voordat deze geopend kan worden.
Helaas is dit probleem al eerder voorgekomen, en hebben we het kunnen oplossen door een heel nieuw profiel aan te maken op de terminal servers. Alleen is hetzelfde probleem nu weer terug.

Ik ben tevens al een keer bezig geweest, met de manier hoe Excel bestanden worden geopend.
Dit is aan te passen (in XP en server 2003) in een verkenner, en dan bij de geavanceerde opties van een bepaald bestand type, in dit geval .XLS en .XLSX. In Windows 7 en Server 2008 heb je een programma zoals Creative Elements, http://www.creativelement.com/powertools/
In deze geavanceerde opties heb ik al verschillende dingen geprobeerd, zoals een DDE verzenden bij het openen, of juist niet. Maar ook met simpele parameters zoals "%1" achter het pad naar Excel. (Dit wordt vaak als oplossing op internet aangedragen).

Het probleem komt voor bij zowel .XLS als .XLSX bestanden.
En als laatst werken deze collega's op een terminal server, waarvan de ene een Server 2003 installatie is, en de andere Server 2008. En toch hebben ze dezelfde problemen.

Inmiddels ben ik zelf het spoor een beetje bijster, omdat het eerst leek opgelost te zijn. Ook gaan de meeste resultaten op Google, over de parameters die gewijzigd moeten worden ("1%" en DDE verhaal).
Weten jullie hier misschien een oplossing voor?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Wees bloedvoorzichtig met wat je op een Terminal Server doet ;)

Is het geen rechten kwestie ?

Abort, Retry, Quake ???

• The Mole
De bestanden komen vanaf een netwerk schijf, maar hierin staan alle rechten dusdanig dat ze gewoon lees en schrijf rechten hebben. Ongeveer 50 andere collega's mogen precies hetzelfde, maar hebben deze problemen niet.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Tja, dan heb je toch een verschil tussen die twee collega's en de andere 48.

Wat zegt de logging ?

Hoe staan de rechten op de temp folders ?

Abort, Retry, Quake ???

• The Mole
Ik zit vandaag op een andere vestiging, maar ik zal er morgen verder naar kijken :)

De event viewer laat niks bijzonders zien, maar ik ga er nog wel even wat dieper naar kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door The Mole op 17-04-2012 09:17 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waar zijn de bestanden opgeslagen? Toevallig in een share met DFS namespace waarbij de naam begint met

\\domeinaam.tld\namespace?

Is de domeinnaam.tld ook toegevoegd aan de veilige Intranetzone (Internet Explorer/Internetopties/Beveiliging/Lokaal Intranet>Websites) ?
Pagina: 1