Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 22:55

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Hey,

Misschien een rare vraag, maar Asus komt binnenkort met de Transformer Pad 300 en 700 Infinity.
In beide tablets zit een Nvidia Tegra 3 socket.
Tot zover ik weet is er 1 Tegra 3 socket type.

De 300 draait op 1,2 GHz en de 700 op 1,6 GHz.

Is de 300 underclockt en de 700 overclockt?

Sinds het beide om 1 socket betreft, zou dus in theorie de 1,2 GHz kunnen worden overgeclockt naar 1,6 GHz mits er root rechten aanwezig zijn. Of sla ik daar naast de plank?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:53

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij niet. Er wordt vaak een reference design aangegeven.
En een fabrikant kan vaak simpel een chip underclocken om deze in budget apparaten aan te bieden.
Mijn desire kan ik ook sneller dan 1ghz laten draaien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Wat is een reference design?
Ja inderdaad, maar underclocken kan dus simpelweg naar een normale, waarvoor de socket is gemaakt, snelheid worden gezet. Lijkt mij.
Klopt, ik heb een HD2, kan tot 1,3 of 1,4 ofzo. Meestal worden processoren sowieso lager geclockt dan dat ze eigenlijk aan kunnen, zo blijft het veilig; Maar de vraag is meer van of die lagere geclockte Tegra 3 sockets eigenlijk hetzelfde type zijn dan de 1,6.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Overklokken is vaak wel mogelijk. Of er al mogelijkheden zijn voor op Tegra 3-gebasseerde apparaten weet ik niet, maar ik vermoed dat er wel mods beschikbaar komen.

Ik maak overigens je titel even wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
RoD schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:21:
Overklokken is vaak wel mogelijk. Of er al mogelijkheden zijn voor op Tegra 3-gebasseerde apparaten weet ik niet, maar ik vermoed dat er wel mods beschikbaar komen.

Ik maak overigens je titel even wat duidelijker.
Ja, dat weet ik dat dat mogelijk is. Ik vraag me alleen af of er verschillende typen Tegra 3 zijn.
Prima hoor :D

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TomONeill schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:23:
[...]

Ja, dat weet ik dat dat mogelijk is. Ik vraag me alleen af of er verschillende typen Tegra 3 zijn.
Prima hoor :D
Nouja, Nvidia heeft in ieder geval geen andere versies aangekondigd. Misschien gaat het om chips die bij testen niet zo goed op hogere snelheden konden draaien, maar dat is speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Ja daar had ik ook al aan zitten denken, maar dat zou dus betekenen dat er wel geëxperimenteerd kan worden tot hogere snelheden (again: mits er root rechten aanwezig zijn). Ben wel benieuwd, tot zover zijn er natuurlijk naast de Transformer Prime en HTC One X niet echt Tegra 3 tablets+telefoons.

Edit:
Het is dan wel zo direct als ze die meteen in een telefoon/tablet gaan zetten. Bij een PC zie je soms wel processoren met gelockte core's los te koop staan.
Het betreft ook wel een socket met alle core's die nog functioneren, alleen niet op volle snelheid; Denk niet dat er honderden, wie weet, duizenden van zijn in de productie.

[ Voor 36% gewijzigd door TomONeill op 16-04-2012 16:56 . Reden: kleine toevoeging, ]

In the window.

Pagina: 1