Problemen met installeren games door installatie directx.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31
Ik heb een recent opnieuw geinstalleerde computer met windows 7 64 bit (met alle updates) en wil hierop een paar games installeren. Veel gaan er goed, maar een opvallend aantal blijven tijdens de installatie hangen.
Van de sites van de makers, of de gebruikersforums heb ik hiervoor geen bruikbare informatie kunnen vinden.

Weet iemand een manier om bij games de installatie (van de verouderde versie) van directx te omzeilen?

De games waar het om gaat zijn oa. Battlefield bad company 2 en burn out paradise. (Uiteraard is alle software legaal gekocht en op dvd bij mij aanwezig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld directx 9 te installeren?
Waarschijnlijk lopen de games te zoeken naar bepaalde dll files en die niet vinden waardoor de setup lang bezig is.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

De meeste games installeren DirectX zelf opnieuw, of het nu op je systeem staat of niet. TS zou er naar kunnen zoeken maar traag reagerende programma's zijn vaker het gevolg van een drukke harde schijf of een stervende.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

kijk door op de cd te browsen of er een directx map aanwezig is en installeer vanaf die map. Zoniet, kan je misschien een andere cd van een game vinden die wel een oude directX erop heeft staan. Daarnaast valt er op het internet natuurlijk ook nog het hoognodige te downloaden.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Flex0r schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:07:
Heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld directx 9 te installeren?
Waarschijnlijk lopen de games te zoeken naar bepaalde dll files en die niet vinden waardoor de setup lang bezig is.
Ik heb bij Microsoft de dxwebsetup gedownload, maar die geeft aan dat ik de laatste versie van directx heb.
IIsnickerII schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:14:
kijk door op de cd te browsen of er een directx map aanwezig is en installeer vanaf die map. Zoniet, kan je misschien een andere cd van een game vinden die wel een oude directX erop heeft staan. Daarnaast valt er op het internet natuurlijk ook nog het hoognodige te downloaden.
Gaat de installatie van de games dan wel verder, als ik alsnog een oude versie probeer te installeren?

Ik zal het binnenkort nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
jbbrans schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:20:
[...]

Ik heb bij Microsoft de dxwebsetup gedownload, maar die geeft aan dat ik de laatste versie van directx heb.
De websetup gaat inderdaad niet dx9 installeren.
Er zijn meerdere sites die directx 9.0c aanbieden waaronder MS zelf.
http://www.microsoft.com/...9815-924dcd4cd2c5&pf=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Flex0r schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:43:
[...]

De websetup gaat inderdaad niet dx9 installeren.
Er zijn meerdere sites die directx 9.0c aanbieden waaronder MS zelf.
http://www.microsoft.com/...9815-924dcd4cd2c5&pf=true
Dit lijkt de oplossing te zijn, bedankt voor de hulp.

Ik heb echter wel een andere versie van directx gepakt, deze: http://www.microsoft.com/...px?displaylang=en&id=8109

Hier stond als OS ook windows 7 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Mooi zo d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:14
Wat ik zelf altijd doe ik de DirectX die op de CD/DVD van het spel is meegeleverd ook installeren.
Het plaatst additionele DLL bestanden als die er niet staan en het vervangt alleen waar nodig.
Pagina: 1