Ik heb een tabel met drie kolommen en een Zend_Form met drie velden (laatste is een submit). Dit form moet als een rij in de tabel worden opgenomen. Ik dacht dit te doen door eens met de decorators te gaan spelen, maar nee, dit blijkt nog al lastig. Er zijn enkele tutorials over hoe je een Zend_Form in tabelvorm weer kunt geven (http://blog.kosev.net/201...-zend-framework-form.html), echter is dat niet wat ik zoek.
Ik wil het eindresultaat er zo uit laten zien:
Hierbij hoeven dus geen labels weergeven te worden (de TH tags zeggen genoeg). De Zend_Form_Decorator mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos, maar voor mij nog iets te complex. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? De tutorial die ik gaf aanpassen en alles één tag opschuiven (dus ipv table, tr, td > tr, td, span/whatever) doet bij mij niets anders dan het formulier buiten de tabel plaatsen (de tr wordt in de tabel gezet, maar vervolgens wordt de td niet gepakt en gewoon dd gebruikt waardoor het formulier buiten de tabel komt).
Ik wil het eindresultaat er zo uit laten zien:
[table] [Th] [Th] [Th] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Td] [Eerste veld] [Tweede veld] [Derde veld] [/table]
Hierbij hoeven dus geen labels weergeven te worden (de TH tags zeggen genoeg). De Zend_Form_Decorator mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos, maar voor mij nog iets te complex. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? De tutorial die ik gaf aanpassen en alles één tag opschuiven (dus ipv table, tr, td > tr, td, span/whatever) doet bij mij niets anders dan het formulier buiten de tabel plaatsen (de tr wordt in de tabel gezet, maar vervolgens wordt de td niet gepakt en gewoon dd gebruikt waardoor het formulier buiten de tabel komt).