Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
YouTube: Boektrailer Miss Alida

Was een flinke uitdaging en kwam veel beren op mijn pad tegen... Moest het uiteindelijk in 3 lagen exporteren(in mov) en importeren in premiere importeren om er een degelijk filmpje mee te maken.

Misschien iemand die weet hoe ik het anders had kunnen doen? Want bij mij ging het gigantisch out of sync en de animatie liep niet soepel meer als ik hem uit elkaar haalde.

Maar ben zover niet ontevreden. Enkel heb ik wel voor het project dat nu bijna klaar is de hulp ingeschakeld van een andere animator die ik dan bijstuurde om het te maken in Anime Studio pro.

Vind het wel jammer dat als je flash flink gewend bent dat animeren in andere programma's er niet veel makkelijker op wordt door een in het algemeen geheel andere interface...

Wat lijkt hiernaast het meest op Flash maar is minder zwaar om in te animeren(zoals animestudio pro en toon boom)

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:02
ToonBoom is een beter animatieprogramma. De Newgrounds community stapte 1 voor 1 af van Flash, en vertrokken omdat de site alleen Flash kon tonen. Adobe heeft nooit iets voor animators gedaan, dat was afgelopen nadat Macromedia werd overgenomen. De features zitten er nog in, maar er is niets nuttigs meer toegevoegd.

Ofwel, als je echt animaties wil maken dan is Flash niks voor je. Je kan dus ToonBoom proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Wolfos op 16-04-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Ja heb al een licentie gekocht 18 maanden terug, maar door enorm tijdgebrek ben ik er niet aan toegekomen om het uit te zoeken hoe het werkt. Maar moet zeggen dat ik ook erg van animestudio pro sta te kijken en de mogelijkheden. Maar als er niemand in je omgeving met deze software werkt is het moeilijk om er enthousiast mee aan de gang te gaan als het allemaal zo anders is.

Dat Flash niks is vind ik wel relatief, maar voor niet web gerichte animaties kwam ik de man met de hamer snel tegen(en anders mijn pc wel).

[ Voor 16% gewijzigd door AYCE op 17-04-2012 20:57 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
http://youtu.be/ma8qZAPULj4

De andere animatie is nu klaar...!!!

Script/storyboard/art en art direction had ik in de hand, maar de animatie heb ik door een ander laten doen door gebrek aan kennis van anime studio pro.

Ik heb het de arme animator goed zwaar gemaakt, maar ben blij met het resultaat.

Een stuk dynamischer/losser dan de vorige... Moet zeggen aardig onder de indruk te zijn geraakt van anime studio pro, maar betreffende objecten inzoomen is het niet zo boeiend als Toon Boom heb ik gemerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door AYCE op 24-04-2012 19:37 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Hoopte nog wel een reactie te krijgen op de laatste animatie.

www.heinyreimes.nl