Wie kan mij helpen met het maken van een juist SPF record? Ik gebruik namelijk 2 domeinen op mijn Exchange server. Als ik vanuit domein A een e-mail stuur naar een speciefiek adres stuur lukt dit wel, echter wanneer ik dat via Send-As met domein naam B verstuur naar hetzelfde adres krijg ik een foutmelding terug. Dit zijn specifieke adressen waar het niet op werk. De grote meerderheid werkt wel. Na wat uitzoeken blijkt het dat er geen SPF record aanwezig is. Ik heb al wat zitten testen met online SPF generators maar ik weet niet of ik het goed doe. Omdat domein A bij Xs4all is gehost (domein B is gehost bij een andere hoster) wil ik het graag in 1 keer goed doen. Bij Xs4all kan je dit alleen aanpassen door een schriftelijk verzoek te doen om een TXT record toe te voegen aan het domein.Hier gaan weer wat dagen overeen dus elke keer bij een wijziging.
A host record A.nl met als IP adres 10.0.0.1
MX record A.nl verwijzend naar 10.0.0.1
A host record mail.a.nl met als IP adres 10.0.0.2
Als er mail verstuurd word komt dit van het adres mail.a.nl (10.0.0.2) kan ik in de connectionlog zien.
Bij een andere hosting provider zijn de volgende gegevens bekend
A host record B.nl met IP adres 10.0.0.1
MX record B.nl verwijzend naar 10.0.0.1
Ik moet denk ik dus een SPF record aan de DNS van domein A toevoegen waarin domein B word geautoriseerd om mails te sturen? Of moet ik ook op domein B een SPF record aanmaken? Als ik via een generator een SPF record aanmaak kom ik op het volgende uit: v=spf1 a mx ip4:10.0.0.2 mx:b.nl ~all
Maar ik denk eerlijk gezegd dat dit niet goed is. Wie kan mij helpen?
A host record A.nl met als IP adres 10.0.0.1
MX record A.nl verwijzend naar 10.0.0.1
A host record mail.a.nl met als IP adres 10.0.0.2
Als er mail verstuurd word komt dit van het adres mail.a.nl (10.0.0.2) kan ik in de connectionlog zien.
Bij een andere hosting provider zijn de volgende gegevens bekend
A host record B.nl met IP adres 10.0.0.1
MX record B.nl verwijzend naar 10.0.0.1
Ik moet denk ik dus een SPF record aan de DNS van domein A toevoegen waarin domein B word geautoriseerd om mails te sturen? Of moet ik ook op domein B een SPF record aanmaken? Als ik via een generator een SPF record aanmaak kom ik op het volgende uit: v=spf1 a mx ip4:10.0.0.2 mx:b.nl ~all
Maar ik denk eerlijk gezegd dat dit niet goed is. Wie kan mij helpen?